Pixajoy

Thursday, March 19, 2015

Home » Resepi Ayam Goreng Kunyit Mudah

Resepi Ayam Goreng Kunyit Mudah



Saki baki hasil main masak-masak haruslah tempek buat tambah koleksi. Ni je la modal yang ada membantu orang yang tak pandai masak tapi gatai nak kawen awai macam aku dulu-dulu.kahkah. Lagipun menu yang jarang keudara kot kat rumah ni. Biasanya sayur buncis memang aku akan buat goreng bodo salut telur. Tetiba pulak teringin ayam goreng kunyit, terlanjur ada isi ayam, mari kita mulakan projek.


Resepi Ayam Goreng Kunyit : Isi ayam dipotong dadu kemudian gaul dengan sedikit garam + serbuk kunyit + sos tiram + sedikit cuka, pastu perap. Lagi lama hasil perapan lagi bertambah umphh rasa. Goreng dan tos isi ayam tadi ye. Sayur buncis + karot + brokoli + bawang besar + cili semuanya goreng dan tos. Mix all together and then u can ngap!

Ada banyak versi cara perapan ayam ni. Kalau nak lagi mudah tak payah perap boleh terus gaul dengan serbuk kunyit dan garam pastu terus goreng. Biasa memang aku buat macam ni ja. Bertambah en suami makan matching dengan sambal ikan peberet beliau, kemudian keluar statement,

"awat la ni bini aku masak makin sedap.."

Saja la pun nak bagi laki tambah gemuk.muahaha...









10 comments:

Bunda a.k.a KN said... Best Blogger Tips

Boleh lah cuba nanti...sebab campur sayuran tu yang bunda minat nak cuba tu...lengkap...

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

snng kan satu hidangan semuanya ada.
protein dan sayur mayur
saya ckup suka menu gini

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Statement pujian-pujian dari suami tu yang buat PK bertambah rajin nak memasak, ya tak?

Saya pun kalau ada sayur yang paling kerap dimasak adalah kacang panjang. Itu ajelah yang 'lalu' di tekak masing-masing. Dulu saya memang segala jenis sayur tak makan tapi lately dah boleh acah-acah masuk mulut sesetengahnya.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said... Best Blogger Tips

Bodo bodo pun PK janji selera nak makan.. :)

Sanisah eeiyss said... Best Blogger Tips

sedapnya... nak try jugak la (^___^)

is folo kat 1047 tu~ salam kenai (^___^)

alya said... Best Blogger Tips

mesti sedap...kalau saya jadi anak puan kutu.jadi gemuk2. hari2 dpt makan menu yg special..mcm ni...

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Kekadang......masak lauk simple simple cengginilah jadi tambah nasi....Amboi bodek baekkkk nampak Papa Aiman Pea tu hihi...

syida said... Best Blogger Tips

kegemaran abil ni :)
PK, semoga terus rajin memasak utk family..chaiyok!

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

oo Pk letak cuka. saya tak pernah letak cuka, lain kali nk try resepi PK ni pulak....
ai, kalau suami puji2 tu lagilah rasa semangat nak masak ya..

sal ya said... Best Blogger Tips

Biasa bab2 memasak ni ikt bahan lps tu main cmpk2. Jji x skt perut & blh mkn. Hehe...