Pixajoy

Tuesday, January 10, 2012

Home » Teori Jangkitan

Teori Jangkitan



Model botol susu sekadar hiasan.hakhak



Teori Jangkitan 1 :


En suami yang peramah = Aku yang peramah
En suami yang peramah + Aku yang peramah = Aiman yang tersangat peramah.


Semalam dialog Aiman buat aku gelihati, " Amin dengan Aiman kena ubah tempat, sebab kami sembang". Padan muka kena ubah tempat.kehkeh..Dah berbuih mulut aku nasihat jangan bersembang waktu cikgu mengajar.


Malam tadi tiba-tiba badan Aiman panas. So hari ni Aiman tak sekolah. Bangun pagi aku tanya,  "Aiman larat tak?", Aiman cuma menggeleng. "Aiman nak sekolah tak?", "nak..". Tak padan dengan demam, ada hati nak bersembang lagi!haha..


Teori jangkitan 2:


Darah aku cuma setitik dalam darah Aiman
Darah abah (FIL) = darah en suami 
Darah Aiman = darah en suami 
Darah abah = darah en suami = darah Aiman


Sudah beberapa hari Aiman terkena jangkitan selsema dan batuk dari en suami. En suami baru sihat dari demam panas tapi batuk dan selsema masih bersisa. Hari ini Aiman pulak demam. Kata en suami, kalau aku selsema, batuk, demam atau sakit apa sekalipun Aiman takkan berjangkit sebab darah aku cuma setitik dalam darah Aiman. Sedih! 


Bila en suami sakit, Aiman automatik berjangkit. Yang menghairankan abah pun tengah batuk, selsema dan demam sekarang ni. Boleh percaya ke teori ni? haha..




*Aku dekat kampung, tak dapat BW lagi, nanti aku jenguk korang ekk..











20 comments:

sue zainun said... Best Blogger Tips

YANG SEBENARNYA AIMAN ANAK AYAH TU..HEHE..

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

hehehe...boleh dipercayai..kekeke ;p

tp mcm xlogik kan?muahaha ;p

aiman dah besar nak mnum guna btol susu lagi ke?ngee..aiman sekolah kat kg ke kak?

pss : xleh kahwin lagi la kak..ira pndai sgt msk lauk..heeee

NzA said... Best Blogger Tips

ha.ha.ha....mesti aiman asyik brsembang jekan.....

kesiannya..get well soon...

Rapunzel Cikilolo said... Best Blogger Tips

Puan Kutu

pakwe pendiam = makwe peramah. tu jadi ape? hehe

LYAfrina said... Best Blogger Tips

HEHHE.. ye k mcm tu?? huhu..apa y pting..dlm bdn anak...darah ibu ttp mgalir... lg2 y mbesar dgn susu ibu..walaupon setitik..

moga aiman cpt sembuh yer.. blh kwn dgn aunty,, sbb aunty pon byk ckp..he3

Ym.Bundle [Blog.Sampah] said... Best Blogger Tips

aku pemalu..k bai..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

hehe..x penah terpikir lak teori jangkitan nih..

~SaL IjOu~ said... Best Blogger Tips

ouh..1st time dengar teori mcm tu~

Munnafendy said... Best Blogger Tips

ni namanya teori baka...hihi

boleh2 dipercayai =)

ai suke bborak dgn budak2 peramah ni..best!

fieda said... Best Blogger Tips

anak abah la tu...

NURULHANIF said... Best Blogger Tips

hehe.. boleh dipecayai jugak.. hehe.. moga cepat sembuh aiman.. :)

NURULHANIF said... Best Blogger Tips

hehe.. boleh dipecayai jugak.. hehe.. moga cepat sembuh aiman.. :)

Cik Rose Cute said... Best Blogger Tips

mungkin darah aiman gan ayahnya sama tue yang berjangkit hihihi semoga aiman cepat sembuh ya aiman...

Totie@Tomy said... Best Blogger Tips

wah aiman ni lebih kepada ayah dia..moga aiman cepat sembuh..

kakyong said... Best Blogger Tips

darah setitik tu... adui la... sampai hati ehh..

chii said... Best Blogger Tips

heheh..aiman lebih dekat ngan en suami kah??

tp bagus la aiman peramah.mesti seronok layan dia berborak kan..ehehe

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

saya peramah, hubby pulak peramah jugak tapi saya lagi terlebih peramah hihii.. tapi si alisha ni terlebih2 peramah...

macam aimanlah.. pantang jumpa budak.. mesti dia sibuk2 akn g dkt org tu dgn muka xmalunya...hihii

Alisha skrg ni tgh selsema.. duk sok sek sok sek.. hidung dia tu...

ooo muni pun kat kg ke.. sy ptg ni hubby balik dr outstation so ptg ni kami akn balik parit buntar.. umah my MIL

Hanie Dew said... Best Blogger Tips

ooo..ye ke. kene tanya pakar cenggini. mungkinada kaitan jugak dari segi gen kan.

Jue said... Best Blogger Tips

hahaha cute giler pgang bantal botol susu. mcm aku dulu2 hahaha
suka nyembang eh! ala comei!!

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

kat nibong tebai ka tu ... ? meh jerit2 sikit dengaq tak ? :p

teori tu .. hmm,,mungkin kot buleh pakai..hahaha

utk teori pertama tu , biasenye org pendiam , psgnnye suke bercakap ... mcm hanie dan suami lah (cer teka sape pendiam) .. ade juge kes dua2 peramah yer kutu ;)