Pixajoy

Saturday, January 07, 2012

Home » Tentang Dia

Tentang Dia



Dia selalu kena marah sebab sibuk nak bukak pintu bila dengar suara orang kat luar.


Dia pantas membuka pintu bila dengar suara adik (anak jiran).


Dia hari-hari mengajak adik masuk rumah untuk bermain. 


Dia selalu bawa keluar mainannya agar abang (anak jiran) main dengannya.


Dia tak kisah mainannya dilingkupkan kawan-kawannya.


Dia selalu kata nak carik angin jap sambil buat muka kesian dengan perkataan please sebab nak keluar lepak dekat koridor. 


Dia ajak mana-mana pakcik yang tengah parking kereta bersembang dari balkoni.


Dia selalu menjerit memanggil kawan-kawan sebayanya juga dari balkoni.


Dia selalu sembang sorang-sorang dengan mainannya.


Dia seronok pergi rumah Cik Dah (pengasuh) sebab kat sana dia bebas main dengan kawan-kawan. 


Dia selalu kecewa mengajak ibunya yang malas pergi taman bila petang.


Dia selalu dimarahi abahnya kerana asyik menonton kartun tak kira masa.


Dia akan terkejar-kejar mana-mana budak dimana-mana saja untuk berkawan. 


Dia akan bahasakan dirinya abang pada mana-mana budak yang muda darinya.




Beginilah nasib jadi anak tunggal macam Dia.





                               



16 comments:

hyz said... Best Blogger Tips

perghhhhhhhh ber'reyben' segala. beso jadi model ye aiman. tak pun sekacak 'abg' hyz ni.. muahahah

Myra Jay said... Best Blogger Tips

Alahai siannye, beriya bila2 rasa nak main pcari kawan.
Kak, bagila adik sorg supaya dia ada geng..hehee

kimmie said... Best Blogger Tips

bergayanya pakai cermin mata hitam

Dalila Hamid said... Best Blogger Tips

alahai... menariknya tentang diri dia... hee... harus bijak besar nanti!! amin

Pia said... Best Blogger Tips

"perrghh hensem giler abang aiman!macam pelakon dah nampak...hehehe...tak dpt akak bayangkn kalau jumpa budak ni,mesti jenuh nak melayan sembang dia kan...eh,bab sembang sorang2 tu,anak akak yg kecik ni pun belom ilang lg habit tu w/pun dh msk skolah dah ni.."

LYAfrina said... Best Blogger Tips

HEHE... itulah kan.. sama mcm asya, pon kesunyian.. main dgn mainan jer.. kat rmh mmg xde kawan2.. tp time sepupu dia stg..mmg happy kemain sbb ada nk bmain dgnnya..walaupun spupu dia jauh lbh bsr... klo pegi PG k..msti dia akn selalu tgur bdk2 lain gak.. huhu.. tp apakan daya.. rezeki hanya setakat itu buat msa ni..

NzA said... Best Blogger Tips

kesimpulannya si ibu kena bagi si cubby adik!!!!!

Cikgu Ma said... Best Blogger Tips

dia nak adik lettew..hehe

oh blogger

Hanie_Dew said... Best Blogger Tips

Kecian aiman.jd anak tunggal mesti sunyi.ce tanya dua nak adik brapa org dia jawab apa. Kene carik hiburan sendiri since ibu dia 'rajin'.ahhahaha.. Suka part yg dia tak kisah kawan dia telangkupkan menan dia ngan dia tau bezakan umur dgn budak lain

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Alahai aiman.. Aunty doakan ibu aiman cepat2 dapat baby lagi.. supaya aiman ada adik sendiri dan tak boring lagi.. meh datang shah alam, kawan dgn maryam.. :D

Mama Adam said... Best Blogger Tips

owh... sama macam Adam. terkejar2 cari kawan. bila budak tu layan, ok la. ada juga budak2 yang xnak main sama. selalunya budak besar la.... Adam tak cukup lasak kot utk mereka.

kalo dekat, bleh Adam main dengan abg Aiman :)

Cik Rose Cute said... Best Blogger Tips

sedih pulak bacanya hihihi...munkin sunyi...tak ada kawan untuk bergaduh gan main kot...

chii said... Best Blogger Tips

amboih..pandai sungguh ajak org brsembang ye..ehehe..

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

nt da ada adik msti aiman xbuat camtu kan aiman..hee

ibuuu..pregnant cpt..heee ;p

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

Dia akan terkejar-kejar mana-mana budak dimana-mana saja untuk berkawan. !! sebijik mcm alisha.... huwaaaaa tibe2 buat sy rasa sgt xsabar nk bg "kwn" dkt alisha..

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

jadi... ibu kena cepat2 bagi aiman adik...! hensem lah aiman bergaya gitu.