Pixajoy

Wednesday, January 18, 2012

Home » Buku Cerita Pilihan

Buku Cerita Pilihan



Kebetulan siang tadi aku dan en suami sama-sama cuti. Lepas Aiman balik sekolah kami pergi shopping dekat Tesco. Masuk je pintu depan Aiman terus ajak pergi dekat tempat buku. Memang dah jadi rutin setiap kali kesana aku mesti belikan sebuah buku cerita untuk dia. Selalunya aku beli buku cerita dua dalam satu sama macam Video Bila Aiman Bercerita, tapi kali nie aku belikan buku yang agak tebal. En suami ternampak dan tunjuk Cerita-Cerita Melayu Klasik. Ada 16 cerita dalam satu buku. Antaranya cerita Mahsuri, Hang Tuah, Raja Bersiung, Puteri Saadung dan banyak lagi.

Gambar dari Blog Umisofie

Buku tu lebih kurang sama macam dalam gambar  tapi yang Aiman punya Membaca dan Mewarna. Dalam buku ada lukisan tangan yang nampak real dilukis menggunakan pensil. Bagi aku buku ni sangat praktikal. Aiman boleh improve skill mewarna selain mendera ibu untuk bacakan buku cerita tak kira masa. Kata En suami kami pun boleh tumpang sekaki. Boleh jadi bahan bacaan sekeluarga tau.hehe..

Gambar dari Blog Umisofie



Aku suka belikan buku cerita terbitan Ladybug sebab :

  • Ceritanya ringkas dan mudah difahami kanak-kanak.
  • Kisah teladan yang sesuai dengan peringkat umur Aiman
  • Ilustrasi menarik dan berwarna warni. Walaupun Aiman tak tahu baca, dia boleh bercerita melalui gambar.
  • Jalan cerita berdialog yang boleh aku suarakan mengikut watak.
  • Nilai murni dalam cerita yang boleh aku serapkan dalam diri Aiman. 
  • Ada suku kata yang diwarnakan hitam dan merah, mudah untuk Aiman mengeja dan membaca nanti.
  • Harga yang sangat murah berbanding keluaran lain. 



Buku dari Ladybug memang dah jadi kesukaan aku untuk bahan bacaan Aiman. Barangan bermutu, harga rendah. Sumpah aku tak dapat payment untuk promote. Bye!







                                  




18 comments:

Rapunzel Cikilolo said... Best Blogger Tips

mase kecik-kecik dulu suke bace siri seri permai. tak tahu skarang ade lagi ke tak.. hehe

LYAfrina said... Best Blogger Tips

igt msa kecik2 dulu suka baca cerita dongeng,,, pastu mula berangan .. hehehe.. imiginasi tinggi sungguh,,

aiman baca rajin2 yer..pasni blh msk ptndingan bcerita kat skolah.

Pen Biru said... Best Blogger Tips

layan buku cerita cmni kadang2 best jugak dari layan novel..heheh

hyz said... Best Blogger Tips

bagus la aiman. kcik2 dah minat membaca. sama mcm abg dia ni kecik2 dulu. ehem.. ~blushing oke!

Qaseh Gifts said... Best Blogger Tips

Bagus terapkan budaya membaca pada anak-anak... nanti akan jadi habit yang baik :-)

Cerita mengenai hadiah paling tidak ternilai - Siapa Temple Gardin?

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

bku bdak2 pling snang nak baca..haha..

Munnafendy said... Best Blogger Tips

hahahahaha ni kalau ladybug tahu ni dpt la ang pow sikit hehe

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

betoi3.. ladybug ni mmg bagus n murah... suka jugak,.hihii

MaryaYusof said... Best Blogger Tips

Salam,
Mesti Puan Kutu rajin bacakan cerita utk anak2... Buku2 mcm ni mmg sesuai utk budak2 yg tak reti membaca lg kan... meransang daya imaginasi dorang :)

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Kat rumah ni banyak buku yg dah tak rupa buku.. Maryam suka kaler buku cerita dia..

NzA said... Best Blogger Tips

betul tu PK, buku2 camni sesuai utk kanak2 sbb ianya ditulis ikut suku ata..anak2 akak siap buat koleksi masa mrk kecik2 dulu.....xpuas dibaca smpai lunyai....

Cik Rose Cute said... Best Blogger Tips

hihihi kat rumah nie pun ada...

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

ohh brand ladybug ek?ira nak beli buku kisah2 nabi la kak..hee..nk bacakan utk anak murid ira..

ada x ek?

Mama Adam said... Best Blogger Tips

buku ladybug memang best.

bukan pasal komisen, apa yang kita rasa bagus, kita kongsikan :)

kakyong said... Best Blogger Tips

kakyong pun memang byk beli buku2 ladybug.. murah & sesuai dgn umur anak2.

Jue said... Best Blogger Tips

psst: aku kalau p kdai buku, suke aje bc buku kanak2 haha..kan dah ckp aiman leh geng ngan aku oi

LadyBird said... Best Blogger Tips

xpenah beli buku kanak2 lagi... tp cantiklah kak..

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

samelah kite kutu .. geng ! ank2 hanie pun ade koleksi buku ladybug ni .. ceritanya menarik , gambar pun cantik2 ;)