Pixajoy

Saturday, January 21, 2012

Home » Pelan Aktiviti di Taman Burung

Pelan Aktiviti di Taman Burung



Pagi tadi balik kerja pukul 10 keluar sarapan dekat luar pastu Aiman tuntut janji abahnya minta bawa pergi Taman Burung (kalau boleh hari-hari dia nak datang sini, malas nak bawak je). Lepas makan kami kesana sekejap melayan Aiman main dekat playground, tengok burung dan bagi rusa makan rumput. 


Pelan aktiviti? Buat masa ni, aku bersenam guna alat senaman yang ada dekat rumah ni je. Raya Cina aku still kerja, lepas tu nak balik kampung. Buka sekolah nanti baru nak mula jogging kat Taman Burung dengan En suami. En suami kata nak jalan je, tu la sapa suruh dok kutuk aku gemuk. Biar aku jogging sorang-sorang sementara beliau jalan laju-laju.haha.. Kalau Aiman dah sekolah senang nak projek mengira langkah, pedometer pun dah ada. Kalau bawak si chubby memang agak terbatas sikit pergerakan. 


Jamu mata dengan gambar Aiman di Taman Burung masa mula-mula pindah SP dulu.




Dapat berpeluh sekali dua seminggu pun dah ok. Kena tengok jadual kerja aku gak, kalau tak kerja pagi Insyaallah akan selalulah kami kesana nanti. Kalau en suami malas, aku kena drive sendiri nampaknya. Semangat la sangat!hehe..Harap-harap aku tak hangat-hangat tahi ayam sudah! Tambah semangat tengok Puanbee dan KakYan dengan misi masing-masing. Aku ambik sikitlah semangat mereka. Korang rasa aku boleh tak? Azam tak kental ni.kehkeh..








11 comments:

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Ibu yusuf dah laaaaaaaaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaa tak joging. Hehe.. sampai tak nakmpak hruh m kan? sbb lama sgt.. haha..

hyz said... Best Blogger Tips

x nampak pong burung2nyer? kalo puan kutu tanya saya, boleh ke tak saya hanya boleh jawab.. errrr boleh kowt ~ was2... hahah

Cik Rose Cute said... Best Blogger Tips

Wah! bagus tue...Jom! Jogging Puan kutu...Kena semangat kental...Cik rose seminggu 2 kali jer jogging...sabtu gan ahad...hihihi

Mama Adam said... Best Blogger Tips

alamak........ bertahun tak exercise. bulan lepas beli la ubat kurus. makan siang mcm biasa. cuma malam kontrol sikit. turun 5 kg. fuuuhhhh... happy!

pastu, makan x hengat. konon2 sbb dah ada ubat kurus. naik balik berat asal.... huuuuu

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

chaiyok2..hehe..

yad'z said... Best Blogger Tips

sekali sekala riadah dengan famili kan best.. uit , azam tak kuat, cam ne nak berjaya tuh. hehe

~SaL IjOu~ said... Best Blogger Tips

mesto boleh punya.hoyeh!~ ^^
mana gambo burung~ ;)

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

wahhh... puan kutu mesti boleh punya! amik semangat kakyan n puanbee tu ye...

fieda said... Best Blogger Tips

alamak saya bertahun gak tak exercise ni...tebal dah lemak2..

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

boleh2..jogging kak!heee ;p

kuatkan smgt tu..caiyooooo!

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

insyaAllah buleh , kutu .. hari2 tgk cermin :p ade cermin besor lg baguih