Pixajoy

Wednesday, January 04, 2012

Home » Kasut Baru

Kasut Baru

Gambar tahun lepas, tahun nie tak nak berbedak dah. Tahu takut.haha..

Aku asyik buat entry dalam keadaan tergesa-gesa sampai aku tak sempat nak masukkan gambar. Entah apa yang aku kalutkan aku pun tak tau.haha..Banyak yang aku tak sempat ziarah lagi, sory ekk slow2 aku blogwalking. Biar lambat dari tak balas jejak langsung kan. Hari sekolah bukan saja anak, dengan aku sekali tidur awal. Rasa macam tak cukup masa 24jam je, almaklum banyak buat peta.kihkih


Aku faham mesti korang boring kan. Aku asyik cerita pasal Aiman je. Harap maklum anak aku sorang je la si chubby tu, nak cerita pasal siapa lagi. Lately memang tak sempat nak cari idea untuk buat entri berilmiah. Korang layankan jer la cerita budak Aiman ni ekk.  


Petang semalam en suami dan abah (bapa mertua) pergi belikan Aiman kasut sekolah. Hari pertama Aiman sekolah dia cuma pakai selipar je. Kan dah kata aku ni sibuk, nak belikan anak kasut pun tak sempat ok.haha tipu aku ingatkan cikgu bagi kasut sebab dalam borang pendaftaran ada tanya berapa saiz kasut. Dari membazir lebih baik ambil langkah berjaga-jaga dulu. Ekonomi tengah parah, membazir amalan syaitan.hihi..


Kebetulan semalam mak abah datang rumah, so abah yang belikan kasut sekolah untuk Aiman. Balik rumah lepas dapat kasut tu Aiman bukan main excited dapat kasut baru, terus cuba dan tunjuk dekat aku dan Maktoknya. Bukan sekali tapi berkali-kali. Lepas buang pakai, lepas pakai buang, lebih dari lima kali ok, agaknya lebih lagi, aku je tak mau kira. Kata Aiman, dia nak tidur dengan kasut tu. Tadi masa nak keluar dengan en suami pun dia sibuk nak pakai kasut sekolah. Meroyan betullah anak aku kalau dapat benda baru. Bukan ikut perangai aku, itu perangai pelik en suami.lalala..

















22 comments:

azam said... Best Blogger Tips

putihnya bedak man!!...hehehe

selamat bersekolah dan rajin² ye

Cikpuan rara said... Best Blogger Tips

ala nama pon online diary.mesti lah kena personal punye cite.hehehe.comels je aiman,

hyz said... Best Blogger Tips

sadis tgk bedak aiman tu....

kakyong said... Best Blogger Tips

dulu Fikri pun gila berbedak bila pergi taski.. tahun ni tak mau bedak lah pulak..

hahaha... perangai pelik2 semua dr ayah aiman.. hihihhiiii

puanbee said... Best Blogger Tips

ambvoi selepung ..

yg una kesian pulam , eriya2 nak pakai kasut , tp cikgu suruh pakai selipar je ,

kasut sampai 4 pasang dirumah , kasut kakak masa tadika dedulu , putih melepak lagi ..

Munnafendy said... Best Blogger Tips

bau kedai! bau kedai! hahaha

NzA said... Best Blogger Tips

hi.hi.hi......bukan main berbedak si bujang nie....

baguslah aiman brsemangat nk p sk....

Hanie_Dew said... Best Blogger Tips

sebenanya aiman nak tunjuk kat ibu dia. "dapat jugak kasut baru dari atuk.nak harap ibu mimpi je.ibu kedekut." hahahha..guarau je beb.

budak mmg eksaited la kalau dpt kasut baru. putih bersih lagi tu.

Hanie_Dew said... Best Blogger Tips

kitrg tak korek rahsia dia la.dia telepas ckap. tapi ssebebnya bukan serius pun.main main je la. hahhaa

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Tadi g taklimat sekolah Maryam.. cikgu suruh pakai seliper je. Senang nak g toilet katanya...

ps; akak suka semua n3 tentang aiman.. :D

husnazahidi said... Best Blogger Tips

hehe..smngat nak p skolah pnya psai..plus ksut baru sbb tu pkai buang 4 5 kali..hehe..

Rapunzel Cikilolo said... Best Blogger Tips

cumel... hahaha

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

wahhh, tahniah buat aiman.. dapat kasut baru, pasti heppi nak pegi sekolah kan,... belajar rajin2 tau..

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

alahai dak chubby ni ... smart pakai uniform dah ;)

alah kutu,sy pun mcm tu gak..dok umah xkerja pun rase xsempat nk wat itu ini...huh ~

Wan85 said... Best Blogger Tips

http://wanwidget.com
kasut baru tuh

yana lyana said... Best Blogger Tips

alolo semangatnya diaa..:)
selamat masuk sekolah, anaknya :)

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

heee..bdk2 kak..;p..semangat!

heee ira pon dl camtu gak..haha..smpai besar kot..sampai f3 kot..kalo dah blk dr beli baju sekolah, msti acu2 kat bdn baju, kasut tu..haha..kalo blh nk bw tidur..hehe ;p..excited!

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

baca cerita aiman lagi best dr baca entry info haha

Ibu Mifzal Arsyad said... Best Blogger Tips

wah..best la aiman dpt kasut baru..chubby betul aiman..sukan tgk tang pipi tuh..comel sgt..

hani said... Best Blogger Tips

kelassss kau tau!! kita sebaya tapi
anak kau dah masuk tadika
aku baru hegeh hegeh pikir nak kawen.yela, dulu aku tak dak boipren (ok, aku tipu.)cis, hoho..

best la cte pasal aiman byk2. conversation budak2 ni sronok dgr.
comel lak tu chubby chubby cmtu.hehe..

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hahhahah... rasanya ni bkn peel aiman je.. saya pun sama... hahah... pantang dapat brg baru... duk berkali2 test... hhahahha

chii said... Best Blogger Tips

dia xcited dpt kasut baru...baru nampak mcm budak skolah..kalo pakai selipar je..mcm nak g jln2 la plak kan :)