Pixajoy

Sunday, July 24, 2011

Home » Drama Kitab Cinta

Drama Kitab Cinta



Salam


Hari nie cuti. So nak layan Tahajjud Cinta pasal aku dah ketinggalan dua episod. Macam mana boleh lupa nak tengok. Masa layan episod 3, boleh tahan jugak drama arahan Erma Fatima nie. Aku pun dengan yakinnya bukak la youtube, pastu taip Tahajjud Cinta. Aku terus menonton tanpa sedar sebenarnya aku dah terlayan Kitab Cinta. Patut la rasa lain macam jer ceritanya.haha..Aku ingat Tahajjud Cinta pasal pelakon Kitab Cinta pun Fazura jugak kan..


Dah terlanjur layan best jugak cerita nie. Selama nie aku tak tau pun kewujudan Kitab Cinta di TV Al-Hijrah. Drama Kitab Cinta diadaptasi daripada novel Kitab Cinta nukilan Taufiqurrahman. 




Ini adalah senaskah kesedihan yang aku kirimkan melalui jiwaku yang dipenuhi dukacita kepada sebuah jiwa yang lain. Sesungguhnya kau telah berhasil menghancurkan belengguku dan meraih kemerdekaan. Sudah bertahun aku mengikat tali cintaku tanpa makna. Sudah bertahun malamku berlalu dengan menyusuri maha pencipta di dalam persembunyianku yang ditemani oleh keangkuhan dunia. Kau juga adalah penyembuh bagi semua yang salah pada diriku. Namun saat ini kau juga adalah penyakitku. Kau seperti mahkota yang dibuat untukku tetapi menghiasi insan lain. Kau adalah syurga, aku yakini itu. Namun aku tidak menemukan kunci untuk membuka gerbangnya. Kau ibarat seperti seorang pencuri yang sedang gembira atas apa yang dicurinya. Kau mencuri segala jiwa dan cinta yang ada. Jalan cinta sejati hanya dapat ditempuhi oleh mereka yang siap untuk melupakan diri mereka. Demi cinta, kesetiaan harus dibayar dengan darah dari jantung kita, dari ketenangan jiwa kita. Jikalau tidak, cinta kita tidak bererti apa-apa. Maka biarkanlah cinta kita menjadi pelindung rahsia-rahsia kita. Biarkan kesengsaraan yang dibawa oleh cinta membelah jiwa. Marilah kita berjalan menuju kepadanya. Menghadap dan bersujud. Memalingkan wajah kepadanya. Memberikan segala jiwa kepadanya dengan membawa cinta sejati yang tidak akan pernah mati. Kerana cinta buatnya akan kekal abadi..


Aduh..Terus jatuh cinta sama Wali..hahaha..






33 comments:

ct N honey said... Best Blogger Tips

ct mmg tgk tahajjud cinta,tapi kitab cinta 1 episod aje layan itupun last episod..dengarnya mmg best

Nur Farah Hani said... Best Blogger Tips

tader astro so tak leh tengokk.. tapi tahajud cinta tengok la jarang2 .. ehehhee..

Adzrien Shoppe said... Best Blogger Tips

ayat-ayat cinta, tahajjud cinta, kitab cinta... semua cinta.. comey pakai syria murni kat header..dah sama dgn fazura pulak.

halila Ibrahim said... Best Blogger Tips

yg kat TV3 tu .. fazura jugak kan.. tapi macam tak best la .. tp tak tau la baru lagi kan kot2 next2 episod best ...

Bigdaddyz said... Best Blogger Tips

kalau daddy yng jatuh hati dgn wali kira ok ke...haha

bunga said... Best Blogger Tips

sama la ngn bunga..lupa nak tengok episod 1 dan 2 ari tu..hehe..

tak pernah tau pun ada kitab cinta..leh cuba teroka ni..hehe..tapi kena tunggu balik dari kursus la.hehe..

lama xjenguk..sebab tenet kat pejabat dah xleh buka yang laman dot com saja ni..egege..windu puan kutu..hehe

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@ct N honey
rasanya best sikit la dr tahajjud cinta..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Nur Farah Hani
sy pun tgok kt youtube

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Adzrien Shoppe
hehe tak sama pun.sy gemuk.haha..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@halila Ibrahim
yg kt tv3 tu tahajjud cinta.bleylah..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Bigdaddyz
okjer..cuma jatuh cinta dengan surat wali jer...putis betul puisi dia..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@bunga
woo patut dh lama tak nmpk bunga.windu bunga jugak!hehe...

Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil said... Best Blogger Tips

den lg xtau pasal kitab cinta .. astro tarak ... :p

puanbee said... Best Blogger Tips

wali meme comel ..haha handsem laki kita lah kutu.. weii tahajjud cinta episod 3 bikin daku geram je ustaz gatai merenyam guna agama tuk berbini adoii

syrupmasin said... Best Blogger Tips

fazura comel je dlm cite nih..ermm saye tgk celup2 jugak cite nih kak :D

Mrs.Yie said... Best Blogger Tips

lepas satu2 drama baru muncul kat tv.. :)

anggunpesona said... Best Blogger Tips

Fazura tu mmg cantik kalu bertudung. Sweet sangat. Akak tak tgk cita ni. Tahajud cinta tu ikut juga le

deeya said... Best Blogger Tips

Tahajjud Cinta best ! Kitab Cinta ta pernah tau pun ade cite nie . hehe ~

fazura cantik bertudung . sukeee ~

mykhalis said... Best Blogger Tips

hahhaa..camne leh tak perasan ni..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

aduhai..sy ni mmg mals nk layan drama..paling last Nora elena..

cun betul fazura pakai tudung tu kan..Wali tu sape lak? x kenal pon?

cik sakdi said... Best Blogger Tips

hah? kitab cinte? xtau coz da lme x bukak astro. lawa la pulak fazura pkai tudung mcm tu. hehe

kakyong said... Best Blogger Tips

kitab cinta memang best.. ramai yg request utk kitab cinta 2.. kena tgk la si Wali ni free ke tak,,. leh la layan KC 2 pulak...

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil
sy wlaupun ada astro br sedar kewujudan tv al hijrah.haha..nie pun tgok kt youtube

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@puanbee
tulah kutu geram jugak.pasnie entah nak ngan si fauziah gouse pulak..huhu.aduh tergoda dengan puisi wali jer.apapun en suami terhebat.kihkih..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@syrupmasin
itulah..kt youtube takde episod 5,br tgok smp episod 4 nie

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Mrs.Yie
ok gak drama k.mimi..filem lg byk.tak smpt nak kejar

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@anggunpesona
hehe mmg cantik even tak bertudung.tp pkai tudung lg ayu..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@deeya
bab cantik tu memang setuju 100%

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@mykhalis
hehe tulah cmna ntah..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty
nora elena pun sy tak ikut sgt...sy pun malas.huhu

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@cik sakdi
hehe dah habis kot kt tv.layan kt youtube jer

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@kakyong
oh yek?ada yg 2nd best jugak!

kakyong said... Best Blogger Tips

puan kutu,

episod 5 kakyong baru upload, memang x jumpa cari kat utube pun..

check link ni http://kakyong.com/2011/07/kitab-cinta-episod-5/

tp baru part 1.. part 2 baru nak upload.. streamyx slow gile 3-4 hari nih