Pixajoy

Wednesday, May 13, 2015

Home » Tudung Botol Budak Notty

Tudung Botol Budak Notty



Aiman sekarang tengah sawan cari penutup botol. Cikgu kat sekolah la ni minta bawa, depa buat aktiviti kuiz apa entah Aiman cerita aku pun tak berapa faham. Cikgu minta 50 mana nak cari banyak-banyak. Mujur la Abah Aiman banyak beli air mineral pastu ibu simpan dalam stor tak buang. Bila dikumpul dapat la dalam 20 something. Semalam pergi playground dia buat ops cari tudung botol banyak dia bawak balik. Jenuh ibu nak cuci kotoran kat penutup entah dari ceruk mana dia pi kutip. Pastu mana botol baru yang ada atas meja, habis hilang penutup, tinggal botol je.  Dah tau dah Aiman punya kerja.hehe..


Pagi tadi dengar bunyi azan kat tab aku pun bangun. Terfikir gak kenapa jam dekat handphone aku belum bunyi. Yang tak bley blah tu aku tak tengok jam terus matikan alarm. Pastu aku Solat Subuh dan pergi dapur masak. Ingatkan pukul 6 aku bangun, rupanya baru pukul 5. Masjid pun baru azan. Percuma Solat tahajud niat Subuh pagi tadi. Cik Pia punya kerja la ni pi ubah jam dekat tab jadi awal sejam.haha..


Tu je la nak cerita.hehe







14 comments:

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

hahhaa..adoi gelak2 baca entry ni.. botol semua hilang penutup..cik pia plak ubah jam loceng..haha. tak pasal2 sholat subuh awal..:)

SalbiahM said... Best Blogger Tips

hahaha..nasib baik tak keluar rumah.kalau tak mesti pelik nape awal sangat.macam-macam ragam anak-anak.apo bondo aktivti Aiman tu?biasa cikgu suruh kumpul botol.erm..

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hahhhahhah gelak saya baca entry ni... hahhahha sambung gelak lagi

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hhahhah gelak saya baca entry ni... sambung gelak lagi... hahahha

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Cantik pulak tudung botol dikumpul banyak-banyak. Adalah projek di sekolah Aiman tu..

Pia set jam utk ibu bersahur sebenarnya. Kan hari ini Khamis haha..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Kakzakie

masalahnya semalam rabu kak zakie..klu arini ok juga..dh pg tadi terlepas sahur,lupa nak alarm jam tertido awal ngan Afia..dh niat nak posa tp terlepas la pahala posa arini.huhu

Mar Mansor said... Best Blogger Tips

kutip tudung botol..apa aktiviti aiman eh kat sekolah tu..
teringat zaman sekolah..mesti ada je kena bawak lagi-lagi tuntuk projek seni

lieyalatif said... Best Blogger Tips

hahaahah cik pia..cik pia...lawak laa..tak pasal subuh awal...tapi comel plak....

aiman suke kumpul penutup botol yeak....hobi lain dari yg lain .... heheheheeh

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Apa nak dibuat Aiman dgn penutup botol tu agaknya ......banyak yg dia nak tu, kalau 10 butir tu gagah lagilah ....
Haha.....bangun pukul 5 tu tak kelat ke mata?

Miz Eija said... Best Blogger Tips

game ape yg cikgu aiman nak buat tu yer... selalunya lidi atau batang aiskrim jd permintaan hihi...

comelnya cik pia... muka tak bersalah je yea...

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

haha, boleh jadi pulak ya.. kawan saya pun sama, yang hari fahrin ahmad akad nikah tu, jam dia terawal satu jam, kami pun usikla dia kata dia frust fahrin kawin ke yang salah tu...haha..

dah banayk ke tutup botol yang dapat kumpul tu?

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

baguih cik pia..
xlist ibu terbangun awal.x kalut.hihi

pk, saya byk simpan botol.takut kes air tak ada.

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

baguih cik pia..
xlist ibu terbangun awal.x kalut.hihi

pk, saya byk simpan botol.takut kes air tak ada.

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Hahaha! Kesian PK. Takpalah bangun sejam awal. Cik Pia memang saja nak mengenakan ibunya suruh bangun awal. Ni kalau bangun sejam awal, mesti macam-macam menu terhidang atas meja untuk sarapankan!