Pixajoy

Sunday, May 10, 2015

Home » Gado-Gado Ala Pasembur

Gado-Gado Ala Pasembur



Ni dia projek yang aku ajak Aiman tolong potong kat dapur. Gado-gado atau orang panggil pecal ni antara makanan nostalgia yang aruah mak selalu buat. Dah lama aku tak buat teringin pulak. Kebetulan kacang tanah siap goreng masih berbaki, lupa balance aku masak apa entah. Pagi tu pergi kedai cari kankung, tauhu dan taugeh. Dah nampak tu sengkuang kat kedai boleh tak ingat langsung nak beli. Balik rumah baru ingat. Timun pun lupa. Banyak sangat pikiaq kot.haha..

Untuk tambah bahan, aku rebus telur dan kentang, celur buncis juga. Kuah kacang dah siap buat pastu datang nafsu nak buat pasembur pulak dah. Pi la google resepi kuah pasembur. Sebab takda udang kecik, aku ganti dengan ikan bilis.  Goreng pulak ciri kering dan ikan bilis pastu blander dan adjust kuah kacang tadi menjadi kuah pasembur mamak. Takda ubi keledek kita boh kentang dalam kuah kira halal. Pulun sangat kan.hehe..




Nyum nyum. Alhamdulillah sedap. Cikgu AN  terima kasih ya resepi rendang. Semalam nak buat tapi malas keluar cari bahan. Tunggu datang seru nanti kita up entry rendang minang derhaka version.haha..











9 comments:

Myra Jay said... Best Blogger Tips

Amboiii sedapnya..
terliur..

tiga lalat said... Best Blogger Tips

salam. hee rajinnya mak mrs kutu ;p

Dewi Aja said... Best Blogger Tips

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

adoiii sedapnya gado-gado PK..peberet sy ni.. tapi sllu nya beli kat warung...sodapp...:)

Mar Mansor said... Best Blogger Tips

amboi la haiii...

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Jap eh, tengah bayangkan betapa nikmatnya PK anak beranak makan gado-gado ala pasembur ni.

Inilah yang buat kita nak sangat berjiran dengan awak ni, PK. Hari-hari tadah pinggan jerk buat muka tak malu. Yalah dah orang rajin masak, kita tolong makanlah!

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

alahi pk buat sy menjejes air liur ni haaa
dapnyaa lama dh x mkn..

mak jemah jual vitamin said... Best Blogger Tips

rajin betul masuk dapur..dapur MJ dah berapa hari tak berasap ni..

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Eh nampak ni rasa nak makanla pulak, mana nak cari ye.. dah lama tak makan ni..sejak MIL jarang singgah..alahai ada keburukan juga ya. Masa diorang selalu singgah selalu dapat makan sedap2.. haha..