Pixajoy

Friday, January 31, 2014

Home » Resepi Koteaw Kungfu Mudah

Resepi Koteaw Kungfu Mudah




Untuk Koteaw : Panaskan minyak, goreng koteaw dengan telur hingga bersalut. Perasakan dengan garam, lada hitam dan lada sulah. Ketepikan.

Untuk Kuah : Tumis bawang putih cincang + cili padi ketuk, masukkan air + daging, masak sampai empuk. Masukkan sotong + udang+ kailan + brokoli + karot. Perasakan dengan garam + serbuk ayam + sos tiram. Tambah lada hitam, dan lada sulah kalau suka. Bancuh tepung jagung dan tuang untuk pekatkan kuah. Siap! 







19 comments:

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Suka ni... klau kat kedai mmg berebut sayurnya dgn dua ahmad ni....

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Terliur tengok....dah lama tak makan...

Sue Bee said... Best Blogger Tips

whoaa!!..hidangan all in one lah ni..

BUNDA a.k.a KN said... Best Blogger Tips

assalam,

nak cuba ni ..sedap nampaknya...

Chot said... Best Blogger Tips

senang je ek kak.... tp sy tak rajin nak buat..haha...tak boleh b uat apa la kalau M.. huhuh

Ym.Bundle said... Best Blogger Tips

feveret aku ni..kat sini sepinggan koteaw kungfu rm 6-7 ringgit..mahal betul..

umi alya said... Best Blogger Tips

Rajin PK masak

Tuan Juhaida said... Best Blogger Tips

Ni fav juga ni..tp x pernsh lg masak sendiri hihi.bole cuba ni.tq share

Norhasniza Khalid said... Best Blogger Tips

sedapnya la hai..

Sya Nadia said... Best Blogger Tips

sedap ni...sy suka sgt..!!

lizz said... Best Blogger Tips

anak2 saya suka sangat la kuewteow kungfuu nih tambah2 adik sara fav dia nih

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Mmg senang je buat Kuey Teaw kungfu nikan PK...cuma rajin tak rajin je hehe

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Marbeles dan memang mudah! Ada sepeket lagi kuey teow dalam fridge kat rumah. Petang ni juga saya cuba. Kalau tunggu orang tu hantar memang tak merasalah sampai 2020 nanti!

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

pernah makan 2 kali rasanya..

Masya said... Best Blogger Tips

terbaikk.. menu kegemaran ni.. suke msk sbb sennag dan suke mkn.. terbaikkk

Cho Zila said... Best Blogger Tips

lepaihni boleh bersilat dah..

izan mama mia said... Best Blogger Tips

wah mmg ber kung fulah lps makan nie..

LYAfrina said... Best Blogger Tips

seedapppp.. selalu mkn kat kedai je..mmg x pnh buat sdiri

.:fyzz:. said... Best Blogger Tips

sempoi ja..fyzz baru buat..tp ada bhn yang kuarng n lebih skit la..tp hasilnya en somi suka..