Pixajoy

Monday, January 13, 2014

Home » Cerita Ahad Aiman

Cerita Ahad Aiman



Alkisah semalam, Ahad minggu kedua persekolahan. Kami diberitahu hari Ahad Aiman balik pukul 1.15 dan empat hari seterusnya pukul 1245. Terima surat mengatakan kelas Aiman kena ikut Tasnim pada hari Ahad, keluar pukul 2, cuma ada setengah jam untuk kelas Kafa. Aku rasa tak berbaloi nak ambik Aiman bawak balik rumah pastu nak hantar ke sekolah semula.

Bermula misi mengangkut si bambam beserta bekal nasi, baju dan beg sekolah Kafa. Keluar kelas Aiman datang dengan muka ceria ke kantin. Bila nampak sorang budak lengkap pakaian Kafa baru terigat aku lupa sesuatu. Songkok Aiman tertinggal. Sudah! Apa punya bala la banyak sangat makan semut. Sementara Aiman makan aku patah balik ambik songkok. Kesian Afia dok berulang alik dalam panas terik. Parking dah la jauh. Sebenarnya nak cakap kesian kat ibu. Afia macam biasa cool memanjang, ibu yang teruk mendukung.hehe



Biar tak cukup rehat, yang penting makan kena cukup. Licin sebekas nasi Aiman makan. Selesai makan bergegas ke kereta tukar baju. Balik Kafa terus siap mandi ikut ibu kerja malam pulak. Pagi tadi siap-siap mandi dan pakai baju sekolah dekat opis ibu. Kelam kabut padat jadual takde rehat anak ibu. Kesian pulak ke Aiman. Bila tanya jawapan Aiman sentiasa menyenangkan hati. Aiman tak penat, Aiman ok..Untung ibu dapat anak yang baik, ibu dia ni je banyak merungut.haha..




17 comments:

Shark Kay said... Best Blogger Tips

owh..
masih lagi terasa janggal sekolah hari ahad.

Time Traveller said... Best Blogger Tips

Oh comel nyer aiman posing dgn makan nasi tu.. :D

nurbijen said... Best Blogger Tips

Ibu dia merungut dalam blog jer... depan Aiman tak pernah merungut, kan? Mesti la control macho...
Hilang penat PK tgk dia makan nasi habis satu bekas..
Insya Allah, Aiman ni budak baik :)

Nurfaezah Abdullah said... Best Blogger Tips

in my country brunei x pernah fae dgr sekolah buka hari ahad

anamizu said... Best Blogger Tips

semangat tgk aiman mkn sampai licin haaa.. konfem ibu msk sedap nyum2 hehe

ciannye jadual akak pack.. mane dgn keje lagi.. dgn anak2 lg kan kak..

tp ibu maintain rilek! hehe

- AZIE - said... Best Blogger Tips

aiman..kemain smgat aunty tgk aiman mkn..seronok kalo masak mcm nie

Bilal157 said... Best Blogger Tips

hahahhahahaha
menyenangkan sekali liat kau makan





https://play.google.com/store/apps/developer?id=Kastari+Sentra+Media.+PT

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

ololooo rasa suwit je ibu g hntar bekal.. :)

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

Syukur sgt dpt anak mcm Aiman kan PK..tak cerewet pun..tak mengeluh...hehe..
takpe Aiman, ganjarannya Ibu sllu masak sedap2 kan?..hehe

Nora Karim said... Best Blogger Tips

alahai... terharunya dengan jawapan aiman tu.. mmg budak baik la aiman ni...

Nora Karim said... Best Blogger Tips

comelnya la aiman ni... geram tgk!!

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Kagum saya, sempat PK hantar bekal utk Aiman.. tgh kalut, macam2 yg tertinggal, saya pun selalu juga gitu...

pepatah kat belakang Aiman tu apa sebenarnya? Saya fikir lama tak leh cam...hihi... namanya cikgu Bm...

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Tapi OKje dengar cerita pun macam penatlah PK...mereka jarang tidur rumah yeg PK....kesiannya lahai dak dua tu

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Untung PK dapat anak macam Aiman, tak banyak merungut. Kalau dilihat jadualnya sebagai pelajar memanglah padat. Kesiankan...

Wah, berseleranya si Aiman makan. Memang sedap betul ibunya masak. Padanlah hari-hari suruh ibu bawa bekal nasi. Kalau macam ni punya licin, saya pun nak bekalkan si Abang.

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Wahhh licin Aiman kerjakan...berbaloi segala penat lelah Mama ..

chii said... Best Blogger Tips

aiman da masuk skolah da..semakin bulat aiman ye..tp xpela..yg penting happy dan shat :)

Sya Nadia said... Best Blogger Tips

alhamdulillah mudah je aiman.. senang hati ibu dpt anak tak banyak kerenah..