Pixajoy

Saturday, January 18, 2014

Home » Suka Bertatih

Suka Bertatih



Afia sangat happy bila dapat bertatih. Pandai plak tu bagi arahan kat kita yang dia nak jalan. Kalau tuntun tangan camni laju si bambam melangkah tawaf satu rumah. Kesian dekat ibu dia tau. Pinggang ibu dia ni almaklum barang dah lama. Kalau dapat bertatih muka si bambam senyum memanjang. Nak cepat jalan kot. Orang kata baby girl perkembangan lambat sikit dari boy. Tak kisah la cepat ke lambat asal Afia membesar sihat, aktif dan cergas depan mata ibu.


Sekarang bila petang dia buat perangai rimas dok rumah. Mungkin la kat rumah pengasuh dah biasa bawak ronda bila petang. Dengan ibu pun dia mula nak demand. Kasut baby Afia dah tak muat. Kena beli kasut baru nampaknya, nanti boleh praktis tatih kat playground.







17 comments:

Maria Firdz said... Best Blogger Tips

Dh dpt kaki... Blh la tlg kmas rmh.. Hihi

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Haha..di fasa menapak ni memang ibu takleh lepa leka ni.. afia nak meneroka alam ya... budak perempuan eh bukan ke lagi cepat jalan biasanya? Haha.. rasanya ikut budak tu, tak kira lelaki atau perempuan sebenarnya...

comellah dia bertatih . tapi macam makin kurus dan halus badannya tu..

NzA said... Best Blogger Tips

wah..wah dah nak jalan ye...
sat lg habislah tawaf 1 rumah...bersedialah ibu...he3x...

Sya Nadia said... Best Blogger Tips

wah...Afia nak lawan Aniq ni nampaknya..hehe.. cepat2 jln Afia..letih la ibu nak kejar lepas ni..

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Tak sabar nk jln tu :)

Mia Kassim said... Best Blogger Tips

Salam sabtu....
comel...tak sabar nak berjalan sendirilah tu :D

Norhasniza Khalid said... Best Blogger Tips

cantiknya baju awak... oo.. dah nak berjalan dah dia ek..

izan mama mia said... Best Blogger Tips

bagus afia... ajak ibu bersenam..kikiki

eita said... Best Blogger Tips

jap je mas kan..afia dah nak dapat kaki dah...lepas ni habis dia ronda..

Munira Mustafa Kamal said... Best Blogger Tips

Comelnya Afia ni...cute sgt

nurbijen said... Best Blogger Tips

Afia seronok, tapi ibu yang penat.... layankan aje PK.. dalam masa yg sama boleh exercise jugak :)

Nastyna said... Best Blogger Tips

bagus la dia rajin, usaha tangga kejayaan Afia, ciayok!!

lizz said... Best Blogger Tips

ololo comeynyer dia bertatih ...suka la dia ibu tolong tatihkan yer....

LYAfrina said... Best Blogger Tips

heheh..nanti dh dpt kaki, pnat la nak mgejor

- AZIE - said... Best Blogger Tips

yeah..common..common..lenguh pinggang x ibu hehehe

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Comelnya baju Afia...Eh, Afia pun comel 18x ganda daripada baju tu ya :) Kesian ibu yang muda belia ni (katanya baru masuk big 3-0) dah sakit pinggang dibuatnya!

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Budak budak kalau dilatih tatih macam ni kuat tulang dan pejal daging dia PK...tak le lembik jer hehe...cuma pinggang mama je kena tongkat kot haha