Pixajoy

Sunday, December 01, 2013

Home » Latihan Tambah Tolak

Latihan Tambah Tolak



Cuti sekolah dah berlalu beberapa minggu. Ibu tengah lemau tak bley blah dah tanpa buat apa-apa aktiviti dengan Aiman. Baca buku dan Iqra pun masuk angin dah. Dalam seminggu dua tiga kali je baca. Anak bujang ni macam biasa la, tak ketuk memang tak jalan.

Tempohari buat latihan tambah dan tolak. Aku cuma tulis soalan dekat kertas A4 minta Aiman jawab. Bila tengok jumlah banyak terus Aiman kata, "susah ni ibu.."


Mana la tak susah, kalau contohnya 20+17, dia dok kira dari satu sampai dua puluh pastu nak tambah tujuh belas lagi, guna kaki tangan pinjam jari ibu pun tak habis kira.haha


Kat tadika cikgu ajar macam tu nak bagi budak mudah faham kot. Takpe Aiman,biar ibu ajar cara lebih advance.Tengok macam kat gambar tu kan ke senang nak kira. 5+3 dengan 3+1 tak payah pening-pening terus dapat jawapan 48.hakhak..


Dah terer dah ni. Semua soalan dah boleh jawab pun muka maintain serius. Lepas ni kena banyak buat latihan lagi. Ibu, sila jangan malas!






11 comments:

Puan Mell said... Best Blogger Tips

gigih aiman.. gud boy..

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Haa.. ibu lagi bijak nampaknya.. pandai ajar teknik mudah utk aiman faham math.. tak lama lagi boleh ajr orang pulak..

NzA said... Best Blogger Tips

Gud boy Aiman. pk latih aiman guna mental arematik terus. Imsyaallah lbh cpt dia kira.

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Alah ibu...bagilah Aiman rehat nak tarik nafas cuti-cuti sekolah ni. Lepas dah settled ngan B-Daman nanti Aiman buatlah latihan campur, tolak.

Montana said... Best Blogger Tips

muka satu macam punya tensen abg kita ni..hehehe...steadyyy

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Untung Aiman...dapat ibu nama PK.... rajin mengajar pulak tu hehe
Eh? macam komen copy paste je hehe....

Masya said... Best Blogger Tips

cian aiman.. serius kemain.. masa memula... lelama oklah math kene rajin buat ulangkaji..

Nora Karim said... Best Blogger Tips

bagusnya aiman... kena ketuk jalan juga... faris saya... ketuk2 tak moh jalan asik nak tgk kartun je... saya pun naik pening... bila suruh baca buku....menangis sampai muntah2...huhuhu

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Bagusnya Aiman..gigih dia belajar..




tomato oren said... Best Blogger Tips

yang takleh blah pinjam jari ibu...hahahaaa

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

pandai ibu aiman ajar... teknik ni la baru cepat aiman kira :)