Pixajoy

Monday, December 02, 2013

Home » Afia Imanina 7 Bulan

Afia Imanina 7 Bulan



Si Bambam dah 7 bulan hari ni. Tak puas bau baby dah cepat sangat besar. 7 bulan Afia membesar sihat, ceria dan manja tanpa banyak kerenah cukup membuatkan ibu bahagia. Jerit-jerit dah kurang. Sekarang Afia ada hobi baru. Dia suka makan jari kaki dan buat bunyi meneran. Maktok kata macam bunyi rimau. Mitos makan ibu jari kaki ibu takmau komen.haha..

Afia masih dengan aktiviti guling-gulingnya. Meniarap dan terlentang dah expert dari kedua belah, kiri dan kanan. Setakat ni Afia belum menjulur, cuma berpusing pusing. Angkat bontot pun malas praktis jadi tak nampak lagi bayang nak mula merangkak. Mulut bising dia kadang-kadang dengar sebut a-bah ba ba ma ma bang..ke ibu yang salah dengar? Tapi kompem la telinga ibu selalu tangkap Afia sebut perkataan bah..

Alhamdulillah Afia selera makan apa saja yang ibu suap kemulut. Setakat ni Afia dah cuba puri epal, puri pear, puri betik, puri karot dan puri labu. Ikutkan ibu baru nak mula bagi Afia bubur nasi, sebab demam hari tu accidently mula awal sikit. Kira halal la dah dekat 6 bulan 3 minggu dah kan masa tu. Bubur karot, bubur kurma dan bubur labu semuanya Afia suka. Next month tak sabar tengok macam macam dia teroka rasa protein pula.

Latest pic : Malam tadi ikut ibu kerja.

Muka pun dah banyak berubah. Gigi belum tumbuh. Lambat sikit pun takpe la nak. Bila dia kemam  sekarang ni pun dah tak tahan melompat ibu jerit, kalau tumbuh gigi ada juga yang makan lempang.hehe. Afia dah pandai menggeletis tau nak pergi pada sesiapa. Kadang-kadang sua tangan mintak orang ambik. Semua orang pun dia tak kisah pegang dan dukung dia. Kira jenis friendly la si bambam ni, tak tahu takut orang.







21 comments:

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Makin comel dia ni...patutla ada dah book jadi menantu awal2 lagi...nak pandai jalan dulu baru naik gigi kot, cam nazif ni..budak yang mudah makan ni memang selalunya mudah mesra ..itu yang buat orang lagi geram dgn dia.....siapa tak geram tgk budak comel ni..

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Ni awat dapat loghat Sabah pulak ni Afia? Main bah, bah aje...kat sini takda bah ok :D Banyak-banyakkanlah hisap jari kaki tu...dah tengok tali pusat si Aiman ada berapa kebenjolannya? Umur ibu Afia muda lagi, mahunya satu batalion pun boleh aje bah!

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

Tak sedar Afia dah 7bulan.. mcm masih teringat N3 PK masa mengandung hari tu..hehe..
makin besar makin comel Afia..

Ena's Stories said... Best Blogger Tips

Alahaii comelnye dia...senyum menawan!

Montana said... Best Blogger Tips

comeiii

lieyalatif said... Best Blogger Tips

olooo syome afia..pandai mamam ni...bagus camtu ...cik puan kutu kenalkan satu2 rase....anak2 lieya mase baby pun jenis suke makan...bile dah besar ni plak memilih...haishh geram tgk...

seronok tgk perkembangan anak kan cik puan kutu...satu satu akal die dpt....

- AZIE - said... Best Blogger Tips

alo tomeynya senyum dia..nk cubit2 pp geram...nak pulak dia mkn puree mcm2 tue..seronokla wat..qisya xnak pulak puree tue seme..

Chot said... Best Blogger Tips

Dah pndai sgt senyum tu..amboi..
Bestnya dpt tgk perkmbgn anak dpn mata..gigih akak bwk g kje..kagum

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Hepy 7 mth Afia....
Untung Afia dapat mama nama PK hehe sebab rajin buat macam macam puree...



Sura Mohd said... Best Blogger Tips

kejap jer dah 7 bulan..dan semakin comel.tengok senyuman Afia boleh buat orang geram..manis sangat..:)

Kesuma Angsana said... Best Blogger Tips

hehehe makin besar makin comel alhamdulillah.. xleh nk komen pjg2 kebusyan sgt ni ! mengejar waktu lunch tuk terjah laman kawan2 !

tomato oren said... Best Blogger Tips

tengok afia teringat ulyaa..rindu gila kat budak tu..mcm2 peel baby ni kan...

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Bestnya kalau kakak berjiran memang kena culik selalu masuk rumah kakak sebab tak kisah ikut siapa aje..

Senyum menggoda betul!

Nastyna said... Best Blogger Tips

kejap jer dah 7 bulan, pastu kejap jer dah 7 tahun huhuhu mesti ibunya tak nak pikir tu, I pun.

hehehe kann orang kata budak kalau hisap ibu jari kaki ni nak dapat adik, eleeeh JJ dulu pun duk makan ibu jari dia semedang, lama jugak baru dapat ni.

lizz said... Best Blogger Tips

ololo comeynyer dia ni...dah beso dah geram nengok pipi tembam afia ni tau...

Masya said... Best Blogger Tips

anak adik saya dah pandai menjulur... kemain ligat dia meniarap mcm askar tu sambil mengesot ..

Puan Mell said... Best Blogger Tips

kejap je kan.. abam syukrii dah nak masuk setahun dah.. hehehe... rasa baru je kelmarin kite pegnen. haha

nurbijen said... Best Blogger Tips

geram nak gigit pipi dia tu...
xpe lambat tumbuh gigi pun, lambat sikit rosak :)

Acik Erna said... Best Blogger Tips

Comelnya dia..menawan senyuman dia

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Kejap jer masa berlalu..
Makin besar, makin comel si bambam ni..

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

mmg cepatkan anak2 membesar... rasa mcm baru lg beranak