Pixajoy

Wednesday, June 24, 2015

Home » Resepi Berbuka : Udang Paprik

Resepi Berbuka : Udang Paprik



Menu 6 Ramadhan, Udang Paprik paling senang style campak baling. Dua tiga blog dok sebut pasal paprik terus virus merebak kat aku. Benda jarang aku buat kena la tempek resepi. Lagipun bulan puasa ni modal update resepi je la yang dok ada pun.hehe



Resepi Udang Paprik : Panaskan kuali, tumis bahan kisar (cili kering+bawang merah+bawang putih+halia) hingga pecah minyak kemudian masukkan stok udang ikut banyak mana kuah yang di ingini (kalau takde stok udang, boleh guna air). Tambah sos tiram, sos cili dan sedikit kicap,  biarkan mendidih. Masukkan daun limau purut + buncis + karot + baby jagung. Akhir sekali masukkan udang + bawang besar kemudian perasakan dengan garam dan gula. Siap!





5 comments:

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Aa lah kan..sejak puasa belum lagi masak menu paprik.. td dh mula rasa tak ada menu dah nak masak.. mula rasa bosan masak sendiri.. tengok paprik PK ni rasa teringinla pulak.. nak paprikkan dagingla esok..

Bunda_nora said... Best Blogger Tips

Sedap...bunda selalu udang buat sambal atau masak lemak jer...
Nak jugak try masak paprik macam gini gak....terima kasih kongsi resipinya...

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Bagus juga PK letak resepi bulan puasa. Pelik tak terliur pulak tapi teringin nak mencuba untuk menu berbuka. Saya ni suka sangat makan udang tapi satu rumah tu tak makan. Kalau saya masak tentu saya sorang je yang melantak. Tapi takpa, saya nak buat ni untuk diri sendiri. Boleh makan untuk 3 hari berturut-turut *_*

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

sedapnya.my peberet.
teringat nasi paprik kat rosdet hahaha
stok udang tak ada.ayam ada la ni.
next week la kalau nk buat.esok nk kedah. hewhew.
kena habiskan stok ikan caru dlu. hikhikhik

tenkiu pk :)

LYAfrina said... Best Blogger Tips

wah..menarik ni..biasa buat ayam paprik je