Pixajoy

Friday, June 19, 2015

Home » Jagung Kelapa

Jagung Kelapa



Kisah sebelum puasa lagi. En suami kalau beli jagung mesti ada beli sekali kelapa parut. Menu peberet beliau jagung nyoq isteri solehah kena la buat. Tau dak jagung nyoq tu camna? Orang bandar mesti tak tau. Aku yang kampung ni pun tak tau gak dulu.hahaha..

Senang ja buat jagung nyoq ni. Jagung di rebus or di kukus, potong isi gaul sama kelapa parut, taruk garam gula siap dimakan bersama orang tersayang. Rasanya aku pernah share sebelum ni. Gambar nak tunjuk pun line buat onar. Lagi pula bulan puasa nanti ada yang meleleh air liur.haha..

Apa pun nasib ada model jagung. Cik pia ni jenis tak sabaq. Jagung mentah pun dia nak tokak. Lepas rebus tak sempat nak berjagung nyoq lagi dia dulu makan.




Kembang kempis hidung dapat makan jagung. hehe






21 comments:

nurbijen said... Best Blogger Tips

comel model jagung nyior....
Saya biasa beli jagung nyior ni kat pasar tani...

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Tak pernah rasa jagung kelapa ni muni. insya Allah nanti try. Amboi cik pia... Kemain lagi jadi model ibu... Siap duduk atas kerusi. Hehe...

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Baca ni saya teringat kepada ayahanda saya kat kampung....ini mmg menu kegemaran ayah saya ni.. tapi anak2 rasanya tak ada yang gemar mcm ayah.. makan sikit boleh la..

ros_reeza said... Best Blogger Tips

Assalamualaikum kak. Selamat berpuasa.. Tak pernah makan lagi jagung gaul dengan kelapa.. Selalu lepas rebus, terus ngap. Hihihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said... Best Blogger Tips

Mkanan nostalgia ni kan Puan Kutu....mkn time hujan2..pastu ada air kopi panas.Syoknyaaa!

Qaseh Vee said... Best Blogger Tips

baru ni saya tahu pasal jagung kelapa ...

umi alya said... Best Blogger Tips

Anak siapalah comel sgt ni?

Chot said... Best Blogger Tips

cantik senyum tu cik pia.!
sy xbiasa mkn..tp jagung nyuq is fav my abah

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Assalamualaikum. Pernah makan jagung nyoq. Dah makin besar dan comel model. Cantik rambut :-)

ida =) said... Best Blogger Tips

Baca entry dengan Aleesya. Aleesya kata, " hi babyyyyyy". Kikiki.

Sedap eh? Boleh la Cuba lain kali. Puasa2 ni mcm2 teringin

NzA said... Best Blogger Tips

nostalgia jagung kelapa ni...masa kecik selalu abah akak beli.

tiga lalat said... Best Blogger Tips

salam ramadhan mak kutuu teww, hee tak puasa adik tuuu ;p

Sue Bee said... Best Blogger Tips

Belum penah cuba jagung nyior ni,PK..walaupon kampung jgak..haha!.cantik lawa nya model jagung tu

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Kakak teringat masa kakak kecik-kecik dulu arwah mak kakak ada buat macam tu. Tapi sekarang biasa kakak rebus atau bakar letak butter aje..

Hmmm... Pia dah tahu nikmat makan jagung mestilah tak sabar nak makan:)

SalbiahM said... Best Blogger Tips

tak pernah dengar lah kak...mintak sikit, cik pia

Myra Jay said... Best Blogger Tips

Macam tak pernah makan je menu ni.. selalu jagung rebus takpun yg sapu mentega tu..
yg palut nyior macam xpernah nampk..hoohoo

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

rasa mcm mkn emping jagung ke pe erk. yg beli kt bukit kayu hitam warna hijau tu
tp dgn jgg blm pnh mkn lg

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Kalau model makan bulan puasa takpa. Jangan tunjuk ibu dan abahnya tengah melantak, itu memang tak boleh tahan tengok. Ada kang yang masuk bawah meja melantak sama di bulan puasa *_*

Eh, I orang Kay El pun tahu jagung kelapa ni tau! Favorite lagi tapi, tapi, tapi.... macam biasalah tak pernah buat sendiri walaupun senang!

Eh, nanti nak bagi mak mertua rasalah. Mesti dia heran bin ajaib tengok jagung bubuh kelapa ngan gula *_* Jagung nehi makanan rutin kat sana!

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Yelah mmg tak pernah dengaq pun jagung nyoq....kat Selatan tak femes kot. Jagung rebus ngan susu tu adalah...
Pea tak puasa ehhhhh

aizamia3 said... Best Blogger Tips

Tak pernah cuba tapi boleh cuba buat ni.. ;)

mak jemah jual vitamin said... Best Blogger Tips

sedap tu jagung..MJ suka jagung rebus tu letak butter sikit plus susu skit fuhhhhh