Pixajoy

Thursday, June 11, 2015

Home » Air Detox Untuk Kurus

Air Detox Untuk Kurus



Detox atau detoksifikasi adalah proses pembersihan tubuh daripada segala macam kotoran seperti toksin, lemak dan racun-racun yang secara tidak sengaja atau tanpa kita sedar dah masuk ke dalam badan kita dalam jangka masa yang lama. Nak buat air detox ni pun senang yang amat. Aku rasa semua orang pun tau kan. 

Boleh guna apa je buah-buahan sitrus, tuang air dan masuk dalam peti ais at least 8 jam pastu dah boleh minum. Katanya air detox ni bagus minum pagi sebelum masuk apa-apa makanan dalam badan. Dia punya penangan, asyik ulang alik pi toilet oi. Kerja keras pundi kencing aku.hahaha..

Lemon + sunkist + epal hujau

Lemon + tembikai

"Menjaga pemakanan adalah proses detox yang paling baik, antara sayur-sayuran yang  paling penting untuk proses detox adalah celery, kobis ungu, brokoli, salad, tomato dan lobak. Buah-buahan pula adalah buah-buah citrus seperti epal hijau, nenas, lemon, oren, tembikai, strawberi dan pear. "



Haha untuk kurus la sangat. Diet dua tiga hari pastu melantak macam dua tiga tahun tak makan. Pun begitu ada juga usaha nak buang toksin dalam badan ok. Jom kita berdetox!







6 comments:

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Haha.. moga berterusan ya.. tahun lepas saya buat juga, tpi biasalah spesis kurang rajin ni, lepas sebulab dah malas. Padahal masa mula2 tu kemain bersemangat, siap pergi Daiso beli botol kaca lagi semata2 nak berdetox ni..

Tapi air detox ni mmg rasa sedap kan.. lepas berdetox lama juga saya payah nk telan air kosong sb rasa tak sedap air biasa

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

jom jom jom
saya buat kt cik abe je la
alahai dalam semua senarai buah dan sayur tu.. kubis ungu j x suka..

Cikna said... Best Blogger Tips

Hahaa,melantak utk 2 3 thn tu slh sndri la ye... Cikna pun sllu gak buat tp dulu la skunk dh mls so minum air masak je...;-)

SalbiahM said... Best Blogger Tips

teringin gak nak buat ni, tapi bukan untuk kurus..saya ni dah telajak kurus.nak rasa lebih sihat kaedahnya..dalam badan ni dah banyak sangat toksin

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Hahaha! Kita tak mengata tapi sendiri yang tahu gitu kekdahnya nak berdietkan - diet 2,3 hari, makan macam 2,3 tahun tak makan! Nak buat macamana PK. Nafsu makan masih baik lagi. Kalau dah tak bernafsu tengok makanan, sedih pulak kang!

Saya pernah jugalah buat air detox macam ni tapi seminggu pun tak bertahan katanya!

LYAfrina said... Best Blogger Tips

lya mmg dh lama amalkan air detox..selain utk kurus, utk kesiahtan jugak..

biasa wak lemon+apple+sunkist