Pixajoy

Friday, June 12, 2015

Home » Aktiviti Melukis

Aktiviti Melukis



Amboi naik lemak cuti sekolah panjang satu benda berfaedah pun tak jalan. Sambil buat alphabet lekat di dinding untuk Cik Pia, kita selit sikit aktiviti melukis. Bukan ambil masa lama pun, dua tiga minit dah boleh siap sepuluh lukisan. Saja testing lukis material yang ibu jumpa dan kumpul. Ada lagi tak sempat upload, kat bawah ni antara contoh. Lukisan mudah yang boleh praktik buat dengan anak-anak hangpa jugak!


Lukisan macam ni nampak saja mudah, Aiman yang dah 8 Tahun ni pun bebal jugak bila nak buat bulatan. Susah sangat ke, senget sikit marah.haha..Dia lukis main taram pastu buat ikut suka dia conteng konon rupa hantu, tunjuk ke Afia dok bergelak ketawa dua beradik. Suruh lukis pun awak berdua buat lawak nooo...


Yang atas ni dah dua kali Aiman lukis. Lagi satu kertas lukisan dasyat dia conteng seronok dua beradik ketawa. Yang bawah ni hasil contengan ibu. Kalau ibu tak lukis dulu, jangan harap la anak bujang nak mula. Jadi ibu ni kena la tunjuk contoh teladan baru anak ikut.haha..


Cuti sekolah ni ibu kerja padat, setiap minggu pun ada kursus. Ibu lemak anak lagi la naik lemak.












7 comments:

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Haha.. pasti kecoh masa sesi melukis ni kan. Saya pun dalam cuti ni tak ada buat sesi macam ni.. memang lagi bertambah lemaknya..

Yang macam berduri banyak2 tu semua landak ke Aiman? Haha cer tgk yang ibu punya tu, comel je.

aizamia3 said... Best Blogger Tips

part melukis en. suami yang cover.. part mewarna dak Kakak yang cover.. ai jadi juri je.. hehehe.. ;)

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

dok byg situasi msa melukis tu je hihi
mesti riuh kan

wa said... Best Blogger Tips

Hehehe..lawanya unta tu...

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Kata ibu diet, apasal pulak naik lemak? Haaaa....

Wah, PK memang berbakatlah dalam melukis! Tengok lukisan dia pun dah tau. Bukan setakat Aiman, kalau saya pun sekarang suruh pegang pensel melukis, mungkin juga landak tu terus jadi ular sawa. Susah tau PK melukis ni walaupun ada bahan rujukan mudah macam dalam blog ni!

LYAfrina said... Best Blogger Tips

hahah..confirm meriah sgt time ni..
tp oklah tu.. biasa dh budak2, lukis ke tulis ke ikut suka hati je

Sue Bee said... Best Blogger Tips

Cuti 2 minggu lepas, minggu ternak lemak utk SB,PK. Aktiviti lukis2 mcm ni takda buat lagi..hihi