Pixajoy

Friday, February 08, 2013

Home » Merawat & Mencegah Ruam Lampin Dengan Krim Drapolene

Merawat & Mencegah Ruam Lampin Dengan Krim Drapolene




Drapolene wajib masuk dalam listing barang baby. Tempohari adik ipar bagi tiga kotak drapolene (en suami beliau keja HAT). Satu kotak lagi tu dermoplex, macam drapolene gak SIL kata. Tak payah beli lagi. Cukup kot stok untuk setahun. hehe..Jimat!
 
Dulu krim ni juga yang aku guna. Kalau ada bintik-bintik dan merah sikit pada baby, Insyaallah lepas pakaikan drapolene hilang ruamnya. Masa Aiman baby, setiap kali pakaikan lampin, aku mesti sapu dekat celah kankang. Sapukan je even takde ruam. Alhamdulillah Aiman tak pernah kena ruam lampin yang teruk. Boleh dikatakan tak pernah kena.
 
Pernah pakai pureen sebab dapat gift, so far drapolene paling berkesan!




10 comments:

Nastyna said... Best Blogger Tips

I used this Drapolene also before, mmg best.

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Kakak anak pertama guna vaseline tapi anak kedua dan ketiga kakak guna Drapolene. Masih ada lagi ye sampai sekarang - 10 tahun dah kakak tinggalkan dia:)

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Seronok bc catatan pk buat persediaan utk baby.. :-)

ps: yusuf dan maryam masa baby dulu x sesuai dgn drapoline, kami beli krim kat farmasi. Tp x ingat apa nama krim tu..

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

Drapolene mmg bagus utk bayi.. dulu anak sy pun guna ni.. mula2 guna Johnson mcm tak OK.. bila cuba drapolene ni mmg berkesan...:)

Munnafendy said... Best Blogger Tips

yg ni xbeli lg...mana nak cari? hahaha

akak sy dlu pakai mnyak jonhson baby je sapu kat celah peha b4 pakaikan pampers anak..n mmg xde ruam2 naik..

Hanim Irsyad said... Best Blogger Tips

akak hanim ade guna gak tuk anak buah. dye pown ckp yg drapolene bagus.

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Saya x tau apa yg bagus. Tapi guna yg ni la masa adam dulu. Itupun beli setelah kena ruam. Sensitif sungguh!

izan mama mia said... Best Blogger Tips

saya dl 1 pun tak habis guna....

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

baby senang sgt nk kena ruam lampin..eloklar sedia kan satu langkah berjaga2..=)

Che Rosliza Che Mat said... Best Blogger Tips

bolehlah cuba baby yg akan datang..