Pixajoy

Monday, February 11, 2013

Home » Alkisah Bengkung Ibu

Alkisah Bengkung Ibu



Oh cepatnya masa berlalu. Kejap je dah nak masuk pertengahan bulan dua. Rasa macam kelam kabut sangat nak buat persediaan. Ada lebih kurang dua bulan saja nak prepare semuanya. Barang-barang ibu satu benda pun tak beli lagi, sibuk dok shopping barang baby je.hiks..

Semua sedia maklum tentang kebaikan berbengkung lepas bersalin. Rasanya tak perlu aku bagi detail. Dulu masa berpantangkan Aiman aku guna bengkung MIL jenis yang sangat old school. Ala yang belit-belit seksa je nak pakai perlukan bantuan orang. Pakai bengkung ni memang best, tapi kalau nak qado hajat ka kemain leceh. Kalau dah bukak bengkungnya kompem aku tak pakai lagi sebab memang tak reti nak pakai sendiri.

Paling lawak bila bengkung dah terlilit kat badan, kain batik terlondeh pun tak sedar. Benda ni pernah terjadi pada aku masa dekat hospital. Kelam kabut en suami tepis, kalau tak memang selamba je aku catwalk buat free show.haha..Sekarang ni banyak jenis bengkung yang dah mengalami kemodenan. Mak suruh aku beli bengkung bertali. yang jenis panjang sikit. Senang dan mudah nak pakai sendiri.


Modal yang aku ada hanyalah google, nak pergi cari bengkung ni kat mana pun tak tau. SIL kata beli je kat mall, aku bab ni sikit fail. Tak berapa ada masa nak survey, macam aku kata suami isteri sibuk mengalahkan menteri. Leceh la nak-nak sekarang nak jalan lama-lama dah tak larat. Kalau tau tempat terus terjah beli je. Hari ni mak abah pergi rumah SIL dekat Lumut, kalau ada bengkungnya mak kata nanti mak tolong belikan. Kalu takde, aku beli online dekat SINI je la kot.

Aiman ikut Wan dengan Maktok pergi Lumut. Mood honeymoon la sangat!





16 comments:

Umialya said... Best Blogger Tips

akak ada beli bengkung cenggini, pakai sekali jer.. jenama Amway

ida =) said... Best Blogger Tips

Leesa formula pun ada ni...

Unknown said... Best Blogger Tips

saya pun ada beli bengkung camni..langsung tak pernah gunu sbb bersalin ikut tingkap...ntah nak bg kat siapa......

Unknown said... Best Blogger Tips

salam kenal n done folow sini jugak. Bagus berbengkung..perut tak buncit. sebab tu lepas bsalin langsing jer.

Unknown said... Best Blogger Tips

Salam kenal...mmg bagus amal kan berbengkung, sbb tu lepas bersalin ramping n slim jer. hehe

transformed housewife said... Best Blogger Tips

byk set bersalin yg siap ada bengkung. dah beli set bersalin ke?

Salmi said... Best Blogger Tips

Akakpun pakai bengkung macam ni..

fizalinolie said... Best Blogger Tips

Lebih kurang mcm nilah bengkung sendayu tinggi yg fiza pakai dulu. Alhamdulillah. Selesa pakai.

Nastyna said... Best Blogger Tips

Saya dulu pakai bengkung jenis ni la.. jerut sendiri jer. tapi... hehehe still malas.

LYAfrina said... Best Blogger Tips

lya pakai bengkung zip.. ada byk step blh laras.. mmg kemas la..

Nora Karim said... Best Blogger Tips

hihi time berbengkung la nurse nak tgk jahitan... dah satu hal pulak nak buka bengkung... haha

Unknown said... Best Blogger Tips

zaman sekarang bengkung pon dah mcm2 fesyen..haha..

akan dtg apa jenis pulak lar ye..=D

Cikrosecute said... Best Blogger Tips

pernah jugak pakai bengkung cam nie....susah sikitlah....kena bantuan hubby baru boleh pakai...

Masya said... Best Blogger Tips

dulu x merasa pun pakai bengkung sebab bersalin operate.. tp kalau diberi peluang bersalin lg teringin nak pakai bengkung....

- AZIE - said... Best Blogger Tips

pakai jgk bengkung gini masa pantang dulu, memg btl2 pakai..memg dpt badan yg slim lps tue, sy beli brand leesa formula

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

bengkung camni mmg bagus!!

saya guna yg stail camnilah... panjang dia, dari bawah dada sampai melepasi punggung.. so, blhlah cantikkan bentuk badan semula.. hahahahha

ohya, bgkung camni, blh kita sendiri ikat kalau xda yg nak tlg..