Pixajoy

Thursday, April 04, 2013

Home » Pelam Muda

Pelam Muda




Kecur air liur tak tengok? Ada 6 bijik kesemuanya. Bebudak opis kait kat kawasan opis tadi. Aku kalau pelam muda tak berhantu sangat. En suami dan Aiman pun sama. Benda masam tak layan sangat. Sungguh tak tau apa nak bikin kalau banyak-banyak. Jeruk yang buat tempohari pun belum habis makan. Setakat nak buat kerabu sebijik pun tak habis makan juga. Esok nak p cari kuah rojak Mak Bee la. Mai la join menyicah.hiks..






22 comments:

lizz said... Best Blogger Tips

kecur liur saya tengok pelam mesti sedap ni...

pink.plate.liyana said... Best Blogger Tips

nak sebijik buat kerabu..sodap nyoo la ;)

Munnafendy said... Best Blogger Tips

mmg bikin jelesss nih!

NzA said... Best Blogger Tips

akak pn sama, kalau preggy xpernah tringin pn nk mkn asam.....

lurun namzar said... Best Blogger Tips

ramai rupanya peminat mak bee. saya pn minat jugak. :)

azura said... Best Blogger Tips

saya pecinta benda masam...bak mai sebijik Muni

eita said... Best Blogger Tips

tadi baru makan colek pelam..kes nyer belakang umah ada 2 3 biji..

sebelom kera yang pow..baik ita ambik dulu..

tapi tulah makan sikit je dah sengal gigi...

Nastyna said... Best Blogger Tips

Sedap ni kerabu ngan ikan bilis, tak suka? bak sini la. Tapi kerabukan siap2 please. heheheh

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Nak!!!!

Masya said... Best Blogger Tips

suka.. kalau dekat dah mintak dah huhuhuhu.....

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Dah lama tak makan pelam muda. Tgk je kecur air liur. Sebab terasa masamnya tu ;) cuba cicah dgn asam jawa campur kicap, gula dgn cili padi. Fuh.. tak nampak org dah.

n O e s u h a i m i said... Best Blogger Tips

pelam muda mmg kureng la..sbb x suka yg masam2 ni...sekali sekala cicah ngan kicap+gula..ok gak..

izan mama mia said... Best Blogger Tips

wah...pelam..akak suka sgt lor

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Aduhhh kecur liur tengok.....
Kalau dekat akak dah tumpang sekaki....

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Mmmm.. telan air liur tgk pic tu. Huhu..

Affy Afiqah said... Best Blogger Tips

memang sedap pelam, pastu cicah dengan gula + kicap tu. SEDAP! :)
Singgah sini baca entry~~

deno said... Best Blogger Tips

terliur pula dneo tengok... makan pula dengan kicap dan cili api.. hmm... sedap!

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

alaaaa... terliur ni! kat sini susah nak jumpa kuah rojak mak bee...

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

husna kalau pelam masak ke x masak ke bedal sesedap tekak..payah nak menolak nih..td jiran sebelah baru bg 2 bijik pelam muda..boleh buat jeruk..yeay!! =D

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

sedapnya... depan umah saya ni bukan main lebat berbuah tapi jiran punya la.. hihii

AiSyA LiEzA said... Best Blogger Tips

sy suka!! hahah,,, adoyaii..lama x mkn buah tu :)

Miz Eija said... Best Blogger Tips

wehuuu feveret ni... prggy ke tak prggy mmg hantu pelam muda hihi nak2 cicah ngn kuah mak beee aduhhh bisa lentok dehh :)