Pixajoy

Monday, April 15, 2013

Home » Menu Petang Ini : Cucur Jagung

Menu Petang Ini : Cucur Jagung



Jagung antara makanan peberet kami tiga beranak. Bila dah suka mesti la selalu beli. Menu wajib kesukaan en suami, jagung+kelapa parut+gula+garam. Yang ni dah buat Sabtu lepas. Memang en suami sorang je hadap. Aku dan Aiman makan jagung kukus dan jagung rebus je. 

Nak menghabiskan lebihan jagung, aku bancuh tepung siap-siap dalam peti ais. Tiba masa nak makan baru goreng. Lagi lama dalam peti ais, lagi gebu dan sedap cucur kita. Petua ni releven untuk semua jenis cucur. Tak percaya cubalah!



Ni hasil gorengan cucur jagung kali kedua. Semalam petang dah goreng sikit untuk Aiman. Kemain banyak dia makan. Petang ni sementara si chubby kat playground, biar ibu pulak bergerak solo menikmati cucur jagung panas-panas. Jemput tengok semua, opss..jemput makan semua!





16 comments:

umi alya said... Best Blogger Tips

sib baik akak tak ngidam..

Nastyna said... Best Blogger Tips

Thanks for the tips, selalu buh sumer lam mangkuk, tibai tibai adunan goreng terus, no wonder la tak menggebu.

Mama Adam said... Best Blogger Tips

tengok cucur jagung, tapi tetiba terliur cucur bilis =)

eita said... Best Blogger Tips

sedap tu...

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Fiza suka cucur jagung gak Muni. Betul tu mkn lama dlm peti sejuk mkn gebu. Tapi xler sampai seminggu.hehe.

Rapunzeel Cikilolo said... Best Blogger Tips

menjadi jugak jagung akak kutu...

saya pun ada jagung ni... tapi tersadai...

period pain...

aieh...

NzA said... Best Blogger Tips

walaupun akak tak mengidam tapi terliur la tgk....huhuhu....lapar la.

Masya said... Best Blogger Tips

iyer percaya.. lama x buat dah... sbb selalu beli jagung rebus jer.. x kosa beli mentah...

LYAfrina said... Best Blogger Tips

lepak2 sambil mkn cucur udang... mmg best kalo cicah sos

izan mama mia said... Best Blogger Tips

makan cucuq mmg sedap

iietamalek said... Best Blogger Tips

tak pernah cuba makan cucur jagung ni...boleh cuba ni..hehe

GreenJade said... Best Blogger Tips

aiyyyoyoo aci..bikin ana punya air liur leleh2 ler...feveret ni..huaaaaaaaa

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

husna pon suka jgak jagung..>.<

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

sedap gak ni mkn ptg2..

Nora Karim said... Best Blogger Tips

amboih sedapnya...

sal ya said... Best Blogger Tips

macam sedap.