Pixajoy

Sunday, May 15, 2011

Home » 7 Sekeluarga Ditahan Berhubung Kes Tetak dan Rompak Stesen Minyak

7 Sekeluarga Ditahan Berhubung Kes Tetak dan Rompak Stesen Minyak



Macam-macam yang berlaku sekarang nie. Tak habis lagi isu simbah asid, timbul lagi kejadian yang membuatkan aku geleng kepala. Apa sudah jadi manusia zaman sekarang??Layan jer la berita kat bawah. Copy paste sebijik-sebijik sebab mood blogging memang kelaut lately nie..Harap Maklum..


JOHOR BAHRU: Seorang pemandu teksi dan semua enam anggota keluarganya ditahan polis berhubung kes tetak, membawa senjata berbahaya di tempat awam dan merompak stesen minyak di sini semalam. 

Ketua Polis Daerah Johor Baharu Selatan, ACP Zainuddin Yaacob, berkata tujuh sekeluarga itu ditahan polis pada kira-kira 2.05 petang di Taman Pelangi selepas berjaya dipujuk oleh polis supaya menyerah diri.

Katanya, insiden bermula dengan kejadian seorang lelaki berusia 25 tahun ditetak di kepala dengan sebilah pedang oleh bapa saudaranya yang berusia 49 tahun di rumah bapa saudaranya di Bandar Baru Permas Jaya pada 9 malam kelmarin.

"Mangsa yang menerima empat jahitan membuat laporan polis pada 12.05 tengah hari semalam," katanya dalam satu kenyataan di sini. 

Bertindak atas laporan itu, polis telah pergi ke rumah suspek namun mendapati suspek yang bekerja sebagai pemandu teksi telah membawa isterinya yang berusia 37 tahun, bayi perempuan 16 bulan serta empat anak lelaki masing-masing berusia lapan, 12, 14 dan 15 tahun menaiki teksi menghala ke Bandar Baru Permas Jaya. 

Katanya, kereta peronda polis yang mengekori teksi itu melihat suspek dan anggota keluarganya melibas-libaskan beberapa bilah pedang melalui tingkap yang terbuka. 

Beliau berkata, teksi itu kemudiannya berhenti di sebuah stesen minyak di mana suspek dan dua anaknya yang bersenjatakan pedang telah masuk ke stesen itu dan menyamun empat bungkus rokok dan coklat manakala anak lelaki suspek yang berusia lapan tahun berjaga di luar kedai dengan bersenjatakan sebilah parang. 
"Polis cuba memujuk keluarga tersebut untuk menyerah diri agar tiada siapa dicederakan namun tidak diendahkan malah cuba menyerang polis sebelum teksi itu beredar," katanya. 

Namun kenderaan mereka berjaya dihentikan oleh polis di Jalan Pasir Pelangi, Taman Pelangi sebelum mereka ditenangkan dan berjaya dipujuk untuk menyerah diri. 

Zainuddin berkata, polis merampas enam bilah pedang, sebilah pisau sayur dan sebatang cotar daripada keluarga tersebut. 

Katanya, siasatan mendapati pemandu teksi dan dua anak lelakinya itu merompak barang makanan, minuman dan lima bungkus rokok dari stesen minyak sama pada 1.30 petang kelmarin. 

Semua suspek yang tidak mempunyai kes jenayah lampau disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan kerana samun bersenjata yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan dan Seksyen 324 kanun yang sama kerana menyebabkan kecederaan menggunakan senjata yang memperuntukkan hukuman penjara tiga tahun atau denda atau sebat. 

Mereka juga disiasat mengikut Seksyen 353 kanun yang sama kerana menggunakan kekerasan bagi menakutkan penjawat awam daripada melaksanakan kewajipan yang memperuntukkan hukuman penjara dua tahun atau denda; Seksyen 380 Kanun Keseksaan kerana curi dalam bangunan yang memperuntukkan hukuman penjara 10 tahun atau denda; serta Seksyen 6(1) Akta Bahan-bahan Kakisan, Letupan dan Senjata Berbahaya 1958 kerana membawa senjata berbahaya di tempat awam yang membawa hukuman penjara dua tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.


Yang nie pulak komen kat status facebook bekas rakan sekerja masa kat kdsi dulu, kak ecah...

  • smpai2 je kt bhp jhr jaya,kami myaksikan kejadian yg amat menakutkan.polis tgh mgeskot sbuah teksi yg dlmnya ada satu family yg msg2 mengacu parang n pisau2 keluar tgkap teksi.yg lbh myedihkan dlm 2 org2 brupa alim.kenapa jd mcm tu?pelik sgt n ngeri
    Semalam pada pukul 2.49 ptg melalui BlackBerry ·  · 

Entah apalah masalah famili nie kan? 




SUMBER : http://www.bharian.com.my/articles/7sekeluargaditahanberhubungkestetak_rompakstesenminyak/Article/





7 comments:

admin said... Best Blogger Tips

merompak sampai berkeluarga sekali . ya Allah . dunia ni ...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... Best Blogger Tips

cm ne la nak lahirkan pewaris pemimpin negara akan datang kalau family dah menjar cm ni :(

Unknown said... Best Blogger Tips

seriusly..skrg ni mcm2 kejadian aneh..sgt x masuk akal..simbah asid..tanpa motif..

tp yg xleh blah..kanak2 seawal umo 8 thn pun da pandai merompak..bagus bapaknya..bapa borek..anak rintik.dia da berjaya merosakkan anaknya..ishkk

admin said... Best Blogger Tips

@chii : banyak kejadian aneh didunia , maka dekat lagi lah kiamat akan tiba ..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Suruh jadi orang pun susah. Alahai dunia.

puanbee said... Best Blogger Tips

ececehh dah rupa wartawan bebas nih :) mcm2 hal lah skrg ni

zalifah said... Best Blogger Tips

tau xpe.. depan mata aku kejadian ni berlaku... nasib baik kitaorg xde pape...