Pixajoy

Thursday, May 05, 2011

Home » Balik Kampung

Balik Kampung



Selamat petang korang.


Alhamdulillah rumah yang tersumbat dah dibaiki. Lega sikit rasa sebab rumah dah ada. Sabtu atau Ahad nie baru nak pegi cuci rumah dan angkat barang. Sekarang aku di Nibong Tebal balik kampung. Dah lama rasanya tak balik sini. Sejak aruah mak dan aruah pak tak ada rasa malas jer nak balik. Tapi perlu jugak menjenguk abang, adik dan jiran-jiran. Disini tempat aku dibesarkan, disini juga tempat aku bermain, banyak kenangannya..


Di stesen minyak sempat snap pic budak chubby..
Ini dia budak perasan hensem bila berkaca mata.hoho..


Sampai saja sibuklah aku dan adik bongsu, Ain mengemas rumah yang penuh berhabuk. Untung Ain tengah cuti semester, dapat jugak menolong. Almaklum rumah didiami tiga jejaka bujang. Memang tak berkemaslah jawabnya. Orang lelaki kan malas.haha..Nak tunggu aku balik baru la kemas sikit rumah nie.


Kadang-kadang geram jugak aku kat abang dan dua adik aku nie. Tau la sibuk kerja, tapi rumah macam tongkang pecah. Adik yang sorang nie rajin la sikit. Tapi bilik dia jer la dia kemas. Seluruh rumah aku sapu. Bukak peti ais masyaallah segala mak nenek ada kat dalam. Dengar kotornya. Pantang betul aku tengok. Terus aku tutup plug dan bersihkan freezer. Ain mencuci bilik air dan jamban. 


Sekarang semua dah bersih. Baru la selesa aku nak tidur. Oklah nak pergi mandi dan ronda-ronda kampung dulu..Tata korang..







8 comments:

Atiey said... Best Blogger Tips

ai cam baca novel pulak bahsa muni ni...hem takperlah sekali sekala balikkan sapu bersih jerlah muni...tebas sekali semak kat belakang umah tu yer..heehehe

mommylavender said... Best Blogger Tips

salam sayang tuk budak tembam tu....heee

chii said... Best Blogger Tips

amboih aiman...kemain dok bergaya ngn spek itam ye..heheh

heheh...mmg sakit ati kan tgk umah kecah..kat umh chii pun sama..kadng2 bingit gk kalo adik wat sepah..rasa mcm nk lempang laju2 je..tp bila tgk chii lg kecik dr dorang..xpe la..ahahah

kay_are said... Best Blogger Tips

balik kampung?? cuti ke ?? bile mase cuti.. em..

Achahani said... Best Blogger Tips

Biasala lelaki, umah sy kat kg pun mcm tu~

Miss Tira said... Best Blogger Tips

Huiyooo Aiman pakai Rayban nampak cool tu. Pasti gadis disepanjang highway akan terpikat dengan dia. Haha.

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... Best Blogger Tips

hensem giler yang ngah drive tu.... hahaha.. nk no tepon leh :)

anak ahmad said... Best Blogger Tips

kn hensem rmbut dh potong...huhu..aiman2...kacak lagi la...hehe..