Pixajoy

Wednesday, April 04, 2012

Home » Kenangan Berkelah

Kenangan Berkelah


Entri INI tiba-tiba mengulit Kenangan Zaman Kanak-Kanak Yang Gembira.



Childhood is the most beautiful of all life's seasons 


Dulu waktu aku kecil, 


Berkelah ialah aktiviti yang sangat menyeronokkan sekali dilakukan bersama-sama rakan sepermainan. Kamus zaman kanak-kanak aku menterjemahkan berkelah sebagai membawa sepinggan nasi dari rumah masing-masing lalu makan secara berjemaah disuatu tempat. Tempat yang dimaksudkan boleh jadi laman rumah, tempat bermain atau lebih hebat diatas pokok pelam.


Siapa dulu pernah berkelah macam aku?







25 comments:

izan mama mia said... Best Blogger Tips

hehehe,..dgn pantasnyer nak jawab
pernah-pernah..tapi kami berkelah atas pokok jambu batu yang rendang ...heheeh..

lurun namzar said... Best Blogger Tips

saya... saya...
bwa sepinggan nasi masing2 n mkn kt pantai. :)

Daddylicious said... Best Blogger Tips

budak lelaki mana reti berpiknik gitu...:)

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

kalau izan pulak takde istilah berkelah camtu sebaliknya suka main masak2. tak kiralah kat halaman umah ke, bawah pokok sawit ke... atau tepi parit... selalunya kami main sambil tunggu mak masing2 abis kelas mengaji...

Cik Rose Cute said... Best Blogger Tips

hahaha betul tue...cik rose selalu jugak..kadang2 tue bungkus nasi makan kat tepi sungai gan kawan-kawan...seronok kalau ingat balik..

eita said... Best Blogger Tips

ita pun pernah berkelah macam ni..
tapi tak duk bawah pokok..
duk atas lambur..
pastu pakat usha lauk orang..hahahha..
seronok masa kecik dulu...
sekarang ni takdenya nak berkelah dah...

azura said... Best Blogger Tips

sampai sekarang memang makan berkelah tepi sungai atau dekat pondok kat kampung sebab semua saudara mara terkumpul satu tempat...menunya ikan talapia bakar dari kolam pakcik

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

haha..sekarang on still buat mcm tu lg..ajak adik2 dduk luar rumah kt laman mkn ramai2..haha..besttt~

♥♥azatiesayang ♥♥ said... Best Blogger Tips

Salam puan kutu..zaman kecik atie xder main2 camtu.Klu main pondok2..baling2 kasut..baling guli..ada lar.
Tp mesti seronok mkn bersama kengkawan..lauk pon mcm2 jenis :D

fieda said... Best Blogger Tips

wow..sangat2 la rindu kat alam tu sbb kak fieda mmg terlibat aktiviti gitu...bila tghari kitaorang akan bawak la nasi campur sepinggan srg dari umah msg..pahtu makan bwah pokok pelam...ada pangkin kat situ..dapat rasa2 laik kwn2..best la..

anisalya said... Best Blogger Tips

pernah berkelah dgn family. seronok jugak. tapi belum pernah lagi bawak anak2 piknik. alahai... kesian pulak kat dia orang tu.

LYAfrina said... Best Blogger Tips

heheh.. lya pon dulu selalu... t/hari..masing2 pakat bawak nasi n lauk masing2.. lps tu siap boleh tukar2 lauk... wah..rindu sgt zaman tu...

So Shy Lady (SSL) said... Best Blogger Tips

penah2x ololo sweet memories

bkelah atas pokok? wow syok sgt2 tu! btullah kita dlu2 sempoi je kan tp knangn smpoi tu lah yg ada sentimental value

Reena said... Best Blogger Tips

Saya.. saya *angkat tangan*...

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

saya pernah kelah camni... adoiii.. rindu sungguhla saat tu semua... rasa cam nak ajar budak2 skrg jd mcm kita dulu..hihiii.. tp tu la... zman skrg dh berbeza..

Myra Jay said... Best Blogger Tips

Memang best berkelah kerana dapat mengeratkan hubungan keluarga ;)

SHAHZEE said... Best Blogger Tips

of kos pernah hehehe kadang2 2 tiap2 ari nak berkelah.ala mkan pun bawah pokok,bawah rumah.kalau nak grand ckit mkan kat sungai hehehe pas mkn terus berendam.mmg syok

hyz said... Best Blogger Tips

x penah wat mcm pn kutu tu. tp selalu mkn umah mak sedara. selang satu umah je... hahahha kalo umah saya lauk x besh, sy makan umah mak sedara tu...

chii said... Best Blogger Tips

pernah2...hehe..seronok kan kalau kenang balik zaman kanak2 riang dulu :d

NzA said... Best Blogger Tips

pernah brkelah tepi sawah dgn nenek...kenangan yg amat indah....

saffiya_aleesya @ echa said... Best Blogger Tips

pernah pernah..best tau berkelah bawah pokok depan laman umah.makan ramai2 memang sempoi..

kakyong said... Best Blogger Tips

tak ingat kenangan berkelah bawah pokok jambu ke pelam ker.. tp masa dok ganu dulu, selalu la berkelah dgn kawan2 tepi laut.... makan kepok lekor & tapai ubi goreng...

MaryaYusof said... Best Blogger Tips

Childhood memories... Rindunyaaa... Teringat bf lama...hahaa...tetiba... ;)

Saya mkn mee meggie dekat bukit depan rumah, main masak2..hehehe seronok gile :)

Munnafendy said... Best Blogger Tips

pernah! sama mcm cerita shahzee sbb kitorang mbesar sama2...hihihihi

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

pernah... tp ingat2 lupe... tp.. pernahlah ;) best kan kan...