Pixajoy

Tuesday, July 28, 2015

Home » 3 Syawal : Jejak Kasih & BBQ

3 Syawal : Jejak Kasih & BBQ



Balik beraya rumah sedara mara mata en suami buat hal lagi. Allergic mata beliau lama dah tak kena, nak raya ni makin jadi-jadi pulak. Rugi kot bazir masa dok rumah saja aku minta izin en suami nak kerumah Shahida. Taman tak jauh pun dari rumah, berani la aku drive sendiri. Adik aku Ain nak ke rumah kawan dia dekat taman perumahan yang sama dengan Shahida so sekali harung aku ikut beraya. Kat rumah kawan Ain menu lontong kuah lodeh dengan koktail buah selain kuih raya. Memang tengah lapar sedap la aku balun.hehe..

Aiman dah ikut adik aku yang lelaki pergi surau, so Cik Pia sorang sambung collect duit raya.haha. Kebetulan kawan sekolah dulu pun dok beraya area berdekatan update dalam group whatsapp, aku ajak join sekali kerumah Shahida. Jejak kasih kat sini dengan Ben. Lama oii tak jumpa, last masa Ben ziarah aku dalam pantang bersalinkan Aiman. 8 tahun juga!

Ni la Shahida kawan sejak tadika, rakan sepermainan geng bergaduh sejak kecik, merangkap jiran aku juga.

Ben nama sebenar Dayah. Pak dia yang nama Abu Bakar. Aku sedap sampai la panggil dia Ben.haha..

Depa dua anak sorang tiga dah. Aku bila nak tambah?hahaha

Cik Pia mai rumah orang semua dia nak menerai.


Malam raya ketiga jiran buat BBQ ajak makan lagi. Alhamdulillah tak payah la kak hangpa masak dinner untuk jamu adik-adik. Macam-macam menu ada. Sebab dah kenyang makan lontong pastu bihun sup kat rumah Shahida, rugilah aku makan sikit je malam tu. Gambar aku kidnap dari FB tuan rumah.hehe..





Tamat kisah raya ketiga. Sambung beraya lagi di Syawal ke 4. Lagi sempoi!










13 comments:

Kakcik Seroja said... Best Blogger Tips

Seronok dapat bertemu dengan kawan2 lama - pasti banyak cerita... :)

monalea said... Best Blogger Tips

sabtu dan ahad lepas dapur langsung tak berasap. pergi open house macam2 menu yang ada. Makan sikit2 je balik rumah perut dah rasa semacam

Inani Hazwani said... Best Blogger Tips

Bestnyaa buat bbq :)

Bunda_nora said... Best Blogger Tips

Meriah jugak nampak juadah2 yang terhidang...bestnyer dapat berjumpa kawan lama, mesti banyak cerita kan..

mama eija said... Best Blogger Tips

Wah wah wah... Meriahnya beraya... Eija berjalan sikit2 je thn ni... Hihi

eima said... Best Blogger Tips

meriahnye beraya ko .... sedap bbq tu

Sue Bee said... Best Blogger Tips

Cik Pia untung la dapat duit raya. memula ingat Ben tu lelaki,rupanya pompuan..hihii..

Unknown said... Best Blogger Tips

adoi memang mengancam semua menunya... lapaq nak pi cari makan

umminani said... Best Blogger Tips

lagi meriah raya. syoknya berukhwah jumpa sahabat lama .

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

tu diaaa sakan ibu dgn afia beraya.
tak bawak abah n abg pon.hihi

camno mata abah afia dh ok ke
selamat hari raya pk
maaf zahir batin ;)

mati mati ingt ben tu lelaki.
ghopenya gegurl.hihi

LYAfrina said... Best Blogger Tips

sedapnya bbq

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Seronoknya makan-makan aje sampai senak. Sesekali jumpa kawan masa raya nilah nak catch up segala ceritakan.

Rugilah PK tak makan sungguh-sungguh ~_^

Wak Lat said... Best Blogger Tips

meriahnyer raya., inikanraya., ;p