Pixajoy

Monday, April 21, 2014

Home » Abang Jeles La..

Abang Jeles La..



"Siapa anak ibu angkat tangan!" 

Ibu pegang tangan comel

Tunjuk macam mana cara angkat tangan

Bersungguh-sungguh si bambam sengih tayang gusi

"Sapa anak ibu angkat tangan!"

Tiga empat kali ayat yang sama diulang..

Tiga empat kali juga ibu bantu lagi si bambam angkat tangan

"Clap hand.."

Serta merta si bambam tepuk tangan

Ketawa ibu dengan keletah si bambam

Tiba-tiba..dengan amat bersahaja,

"Dulu ibu main dengan Aiman je..Sekarang asyik-asyik ibu main dengan Afia.."


Ada satu hari tu ayat si chubby memang buat ibu terkesima..

" Ibu ni asyik peluk Afia je..Peluk la Aiman pulak.."



Maafkan ibu Aiman Mukhlis 

Ibu memang tak patut..

Ibu peluk Afia lebih dari ibu peluk Aiman..

Ibu main dengan Afia lebih dari ibu main dengan Aiman..

Ibu mahu Aiman tahu

Aiman tetap paling istimewa dihati ibu

Tiada tolak bandingnya

Sampai bila-bila..


* Kadang-kadang kita lupa anak yang dah besar pun perlu dibelai, perlu ajak main juga.







28 comments:

Diana Rashid said... Best Blogger Tips

saya pun macam tu..Anak pertama pernah merungut asyik sayang adik je.saya cakap..dulu masa kakak kecik hari2 peluk kakak.sekarang walaupun ada adik tapi kakak pun ibu peluk jugak.jadi maknanya ibu lebih banyak peluk kakak dari adik tau..

kalau tak cakap gitu dia tak tahu..:P

Time Traveller said... Best Blogger Tips

Alahai sedih nyer bambam aiman terasa. tak pa itu dia mempunyai kasih sayang yg kuat dengan ibu nya .. sweet :D

Nor Salmi said... Best Blogger Tips

Kesian Aiman. Nasib baik Aiman tak merajuk.

Nur Haziqah Mohd Rosli said... Best Blogger Tips

comelnya anak akak ! tapi setuju . kekadang, anak2 yang dah besar pun nak lebih perhatian =D

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Alahai.. Aiman jeles ya.. dia dah lama main dgn ibu je. Sedih bila fikirkn mcm ni ya, kita utamakan yg lbh kecil biasanya sb rasakan yg kecil lg lemah tp yg besar sebenarnya lg byk keperluannya..

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

ala cian Aiman... meluah rasa gitu

mcm hanie ni, lagi le kena bahagi kasih 6 org...

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

chubby aiman ekceli,bambam afia..hehe

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

hanie super umi xpe.ngehngeh

sal ya said... Best Blogger Tips

Btl tu. Ada yg kck yg bsr jgn dilupakan.

lieyalatif said... Best Blogger Tips

OLOLOLOLO touching plak lieya bace...tapi mmg tulaa lumrah kite kan...selalu 'terlupa'...lieya pun selalu mcm tu.... lagi pun keletah baby seronok di layan so lupe yg besar heheeheh...

jgn merajuk yeak aiman...sayang aiman....hehehehe

Kesuma Angsana said... Best Blogger Tips

hehehe pengalaman yang sama tuk KA juga sebab beza Along/ANgah dgn adik agak jauh.. mula2 yng besar2 terasa juga, tpi lama2 mereka mengerti juga kasih sayang kita pada semua sebenarnyer sama aje

- AZIE - said... Best Blogger Tips

bergenang air mata huhuhu aiman...

Sura Mohd said... Best Blogger Tips

kadang-kadang memang kita terlepas pandang dalam menjaga hati anak2..yg dah besar mungkin dia paham..tapi baya2 Aiman masih belum memahami lagi..kaksura selalu cakap ngan anak2..dulu2 korang pun Umi buat camni..peluk cium..dah besar tak boleh la Umi nak buat cam adik..takkan Umi nak gomol2 korang yg dah besar..tapi akak perasan jugak ..Abang Aqil ada jeles skit dengan adiknya..sbbtu skrg ni akak selalu jugak peluk dan belai dia walopon dia dah drjh 4!!
*Aiman ni memang sedap dipeluk..geram betul tengok badan dia..:)

aizamia3 said... Best Blogger Tips

Kekadang kita tak terfikir anak2 yang lebih tua terasa dengan tindakan kita.. tapi bila jadi macam tu.. pasti ada cara nak tackle mood dia balik.. mesti dak Aiman sengih sepanjang hari.. hehehe..

LydSunshine said... Best Blogger Tips

sebab tu la tengah mempersiapkn mental utk menambah anak ni. nanti kang saya sendiri yg sebak. Hehehe.

Amanda Suria said... Best Blogger Tips

i pun pernah kena sound ngan dania bila i balik jer weekend du amik si kembar...huhu...sentap jantung woooo

ros_reeza said... Best Blogger Tips

alahai.. sayu pula dengar ayat dia tu.. dua dua pun ibu sayang :)

nurbijen said... Best Blogger Tips

Mcm tu la PK... Sama la masa irfan kecil dulu pun... Tapi nasib baik dia pandai cakap, boleh kita betulkan cepat2... Jgn lupa peluk aiman hari2....

Saya perasan, tiap kali lepas solat berjemaah irfan sgt happy bila dia salam dan saya cium dia...

PearlVelvet SueQys said... Best Blogger Tips

saya singgah & follow yer jadi kutu no 1000 kih3

Zee Suhaini said... Best Blogger Tips

sayu ayat aiman tu..
biasa la kalo anak dah besar ni rasa lain sikit kan PK..nak manja2 macam zaman dorang krcik dulu tu payah..
sama la ngan zee pon..yang sulung lagi la..asyik kena marah jerk..

NzA said... Best Blogger Tips

huhuhu....sedih n sayu hati baca ayat2 yg keluar dr mulut aiman..itulah anak kan, ada perasaan cemburu antara mrk sdgkan kasih syg seorg ibu sama rata....

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Bagus aiman luah drpd dia pendam :) so ibu jgn lupa peluk dan main dgn aiman juga ya hehe..

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Sedihkan bila sesekali anak bersuara meluahkan kemusykilan dalam hati. Tentu Aiman fikir ibu dah kurang sayangkan Aiman bila Afia ada. Yang sebenarnya makin sayang tapi tak tunjuk sangat sebab dah besar. Lagipun masa kecik-kecik dulu pun kita timang-timang dia selalu :)

Cho Zila said... Best Blogger Tips

tuler pasalkan... anak2 apalah taunyekan.. ingatkan kita dah lupa kan dia padahal anak2 memang kesayangan kita...

Maria Firdz said... Best Blogger Tips

Itulah.. Kdg2 aiman kisah juga.. Tpi betul kak.. Ank2 bila semkin dewasa lagi byk kna belai sbnrnya spy diorg x lalai...

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Betul tu PK...kita tak perasan tapi sebenarnya mereka terasa dengan perlakuan kita.... Yang dah besar besar kat rumah ni pun sama jer...hehe...Tak habis habis jeles

Masya said... Best Blogger Tips

kan dah terkedu aiman egur camtu, anak² nak membesar semua nak perhatian...

anamizu said... Best Blogger Tips

alolo cian aiman.. err kan slallunye "Aiman tak kesah" hehehe