Pixajoy

Sunday, February 26, 2012

Home » Terlebih Pandai

Terlebih Pandai



Aku dekat tempat duduk belakang. 


En suami sedang qado hajat barangkali. 


Mak tok Aiman juga ke tandas. 


Aiman tengah ambik angin dekat luar. 


Tok Wan Aiman dekat tempat duduk pemandu, bersedia untuk tukar shift dengan en suami.


Ini cerita balik kampung tempohari. Lokasi dekat hentian mana pun aku dah lupa. 


"Aiman..ambik botoi ni buang dekat tong sampah" 


Si chubby mengambil botol mineral diberi Tok Wan kemudian meletak semula dekat tempat duduk sebelah driver.


"Ni untuk kertas je wan!"




Aiman tunjukkan gambar orang buang sampah yang tertera dekat tong. Benar gambar sampah tu macam kertas, tapi bukan tong kitar semula. Tong sampah biasa yang warna biru tu, aduh aku nak explain pun susah. Korang imagine la sendiri.


"Buang cepat! satgi abah mai kena la.." 


"Isk..Tak boleh! ni untuk kertas je!"


Ugutan Tok Wan menggunakan nama en suami tidak dilayan. Aiman buat bodoh. Wajah serius jelas menunjukkan dia sedang marah. Sebolehnya dia tak mahu buang botol air mineral dekat tong sampah. Mana dia tahu ada tong untuk buang kertas aku pun tak tau.


Tak lama lepas tu.


"Tu dia abah mai dah.."


Kelam kabut Aiman bukak pintu kereta dan ambil botol mineral kemudian terus buang dalam tong sampah tadi. Tok Wan dan aku ketawa gelihati.


Tahu takut! Susah betul la kalau ada anak terlebih pandai.hehe..




Kalau Aiman refuse ikut arahan, guna je nama en suami. Mesti dia takut punya.



30 comments:

obi said... Best Blogger Tips

hehe...ape en suami tu badan macm bonzer ke hape..hehe

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hihii.. Aiman ni budak pandai!!..hehehhe.. dah gambar tu gambar org buang kertas kan aiman.. hihii

fieda said... Best Blogger Tips

hehehe...aiman..aiman..mmg terlebih pandai..bdk2 mmg gitu guna nama ayahnya bru lah nak ikut arahan kn..gitu la anak2 kak fieda pun..

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

ahaha..aiman bijak!!
klau husna lar kecik mcm tu..husna x kira nk prtahan jgak..nak menang..hak3..

-Incek Fik- said... Best Blogger Tips

hahaa... nampak tak betapa hebat imaginasi budak-budak bila melihat ilustrasi bergambar ni~!!


*saya sokong Aiman :)

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

budk2 lagi senang paham kan..ikut arahan je ...hehehe
tapi bila sebut nama ayah mau kelam kabut juga noh hihihi

lieynanilaz said... Best Blogger Tips

hahaha.....degil juga aiman tapi akhirnya mengalah juga!!

Wan85 said... Best Blogger Tips

http://wanwidget.com
cuba play video histeria, saya rasa dah boleh dah

Cik Rose Cute said... Best Blogger Tips

hehehe...memang terlebih pandai...aiman nie kelakar...

Cik Rose Cute said... Best Blogger Tips

hehehe...memang terlebih pandai...aiman nie kelakar...

Mama Adam said... Best Blogger Tips

bijak aiman ni! betul la itu gambar kertas... ha...sapa yang kurang bijak? heee

hyz said... Best Blogger Tips

baguih la adik aku sorang ni.. org beso pong kalo nampak tong kitar semula tu, buka reti nak ikut arahan. eh ayah aiman garang ke? huhu

Cikgu Ma said... Best Blogger Tips

aik, kak?? org kedah/ perlis/ penang???

Apple said... Best Blogger Tips

haha.. membayangkan shin chan dan emaknya lak bila bygkan aiman dan abahnya. Lol.

Muhammad Saiazuan Norhalik said... Best Blogger Tips

hehehehe sedikit naif budak ni.. lookin forward to see his development :D

si kiut lavender said... Best Blogger Tips

nmpak bnaor en suuami tuh grang...:D

azura said... Best Blogger Tips

aiman tahu lagu "coklat untuk kaca, biru kertas punya, tin untuk jingga dan plastik juga"....budak kan jujur

IeRA said... Best Blogger Tips

Salam Kenal...

anisalya said... Best Blogger Tips

sama la dgn saya. tp kadang2 tu tak jalan jugak. kemudian ugut nak hantar rumah jiran baru dia orang takut. hehehe...

shraqs said... Best Blogger Tips

Memang bijak keputusan yang diambil :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

hehe..anak sy x takut dgn papanya apatah lg sy..heran jugak pdhal kami berdua boleh tahan garang

sabree hussin said... Best Blogger Tips

wah ni yang nak kena belajar tips dari en suami tu macam mana nak bagi anak2 takut

NzA said... Best Blogger Tips

bijak...bijak...comel je aiman....

puanbee said... Best Blogger Tips

haha tu pandai dan lurus , kalau itu yg dia belajar itu lah yg dia nak buat ..

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

aiman...aiman... mmg terlebih pandai ni. takut betul dia dgn abahnya ye.

Munnafendy said... Best Blogger Tips

hurm..budak2 skrg mmg dah pandai..peraturan skrg ni pun pelik2...kan bgus ada tong smpah recycle kat semua tmpt..baru la budak2 mcm aiman xconfuse

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Ibu Maryam garang, tp kadang2 dia tak takut pun. Huhu..

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

wahh aiman..he..takut dgn ayah je ek..dgn tokwan, akk tak takut ek?

dieyna said... Best Blogger Tips

KOnfius plak dak aiman tu nanti.. hehe salam perkenalan daripada saya.. ada masa sudi2kanlah jengah blog yer.. jadi follower pn kutu

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

lahai ceerdik betul aiman ni. kalo hanie pun jenuh nk explain...hoho