Pixajoy

Sunday, February 12, 2012

Home » Loghat Utaqa

Loghat Utaqa


Maap noo pada hangpa yang aku tak dan nak p teqejah lagi. Aku nak p masak dulu na. Satgi petang aku sambung BW. Pekat pulak loghat utaqa aku aqi ni. Ni semua pengaquh ceqita ni la.haha..



Hangpa yang bukan oqang utaqa tu faham ka? Senaraikan perkataan yang hangpa tak faham, nanti aku tuisyen utaqa kat hangpa.kehkeh..















40 comments:

AYuNG said... Best Blogger Tips

toyu tuh klu x silap kicap ke telur agaknya kan..hehe =)

azam said... Best Blogger Tips

:) boleh la paham ....hehehe

Ym.Bundle [Blog.Sampah] said... Best Blogger Tips

nak tumpang kesian ke nak gelak sebenarnya aku baca ni..hahaha

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

haha..nsib husna pham gak just 2 words yang terkebil2 skit..
keleboq ngan qiang??
natang pa tuh??

K O R I E said... Best Blogger Tips

hahaha,
lawak ah bila baca ;)
pekat gila ah utaqa tuh

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

setakat ni boleh faham loghat utara sbb abg ipaq org utaqa...k

LYAfrina said... Best Blogger Tips

HUHU..TEBAL RASA LIDAH BILA BACA TU..

COMEL MAGHELA??

LYAfrina said... Best Blogger Tips

HUHU..TEBAL RASA LIDAH BILA BACA TU..

COMEL MAGHELA??

padin said... Best Blogger Tips

hehee boleh paham.. dulu masa belajar ada juga sorang dua member yg loghat utara pekat hee

dela said... Best Blogger Tips

boleh lagi tu dok p qelin2 anak dara time dok kelam-kabut terbakaq dapoq.... hhhaa..... lawak... topui tu budak gemuk.. :)

Reena said... Best Blogger Tips

Ya, saya faham... tapi nak balas balik tak ngeti. Ni pun berkat kahwin dengan orang Utara 8 tahun...

Masa awal-awal kahwin memang fail... semua orang Utara yang duduk nak bercerita dan berkenalan dengan saya... Habis saya main bantai senyum dengan angguk-angguk je... Sampai dorang bengang... bila soalan dorang "bila balik sini" pun saya bantai jawab, "a'ah". Hehehe

kimmie said... Best Blogger Tips

uih...pekat betul bahasa utara ni

...apa maksud menyoqok

azura said... Best Blogger Tips

saya tak faham sangat...kalau perak pekat mana pun sah saya faham...

Tengku Puteri said... Best Blogger Tips

pekat sungguh haih....lama dah tak guna perkataan menyoqok...hehehe

NzA said... Best Blogger Tips

masa baca boleh la faham cuma apa maksud qembang2..

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

hehe..like mother like daughter puan kutu..
bestnya dpt mak mertua sporting..nak camtu gak r..haha..
*gatai sat..

puanbee said... Best Blogger Tips

semua cek faham ikhikhik

DySha.Pink◕‿◕✿ said... Best Blogger Tips

comel jer bila baca... bnyak gak sya xpham... tp serius suka dengar loghat negeri lain..

LadyBird said... Best Blogger Tips

paham3x.. hehehe.. pernah duk utagha dulu.. :P..

MulutPayau said... Best Blogger Tips

dik...akak faham sikit jer..kena baca lagi lepas ni..hihihi

Zie Fauzi said... Best Blogger Tips

100% cheq faham... kalau tak reti jugak ada yang kena ketuk nanti... kata laki bini anak semua org utara kan... :)

-Incek Fik- said... Best Blogger Tips

Hahaaaa...

Oghang utagha kalau sebut tukul, deporang selalu sebut mertun kan?
**roommate yang habaq mai~


betul tak?

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hihii... setakat ni paaham lg la ayat tu..

Apple said... Best Blogger Tips

Haha.. Xsia2 berkawan dgn ramai org dari serata negeri. kesian gak kat org tu, mesti dia tgh FB/ twit pasal kejadian ni then sdr2 umah dia terbakor..

Mrs.Yie said... Best Blogger Tips

semuanya akak paham..x de pun yg akak x paham..kekekekeke

Munnafendy said... Best Blogger Tips

bukan ke patutnya ejaan rumah tu ghumah tp jadi qhumah?

cek ni oghang utara gak kak oi tapi awat tak paham aih?

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

ahahahha.. saya tak berapa nak faham la kak.... hihihihi....

Myra Jay said... Best Blogger Tips

Hehee, Terbaik!!!

Muhammad Saiazuan Norhalik said... Best Blogger Tips

huhu family belah umi dr kedah.. tp zuan x pandai speaking kedah :P

Jue said... Best Blogger Tips

Aku byk membe dr utara tp g ni agak pkat kdgran hihi ade a few aku x phm tp otak aku dok ingat yg toyu je lol

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

faham sikit tp byk xfaham..ahha..zen tu apa?toyu tu apa?kelebot?

ahahaha ;p

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

selamat pagi mama aiman.. (",)

MaryaYusof said... Best Blogger Tips

Uiiii, berbolit lidah org nogri membacanya..hehehe...

Mmg seronoq dok baca walaupun tak paham..hehehe :)

Zarul Umbrella said... Best Blogger Tips

menyoqoq tu menyorok kan

chii said... Best Blogger Tips

byk gak yg chii x paham..antaranya qembang,meqhela,meletik..

Hanie Dew said... Best Blogger Tips

faham weh sebab aku baca entry atas dulu. hahahhaha.. aci tak..

Mama Adam said... Best Blogger Tips

erkkkk... tak paham!!! :)

Cik Rose Cute said... Best Blogger Tips

faham jugak la sikit-sikit hihihi kena belajar lagi...

♥♥♥nurr f@!sha f@t!h@h♥♥♥ said... Best Blogger Tips

as salam, paham sgt2 sebb cheq pong oghang utaqa...hik2
kalo jumpa geng sama line...lagi2 menjadik...hahahahaha
awak pong oghang utaqa gak ka???

ummi nak mintak tlg sket...
mintak tlg kasik komen kat my sweet, makasih dear

http://wholesalebabynkidsclothing.blogspot.com/2012/02/manja-28.html

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

ada gak laa vocab yg x paham tu tp seali harung baca,paham le kesahnye ... hihi