Pixajoy

Saturday, January 12, 2013

Home » Petua Awet Muda

Petua Awet Muda



Update laju-laju kejap lagi nak tengok ulangan Maharaja Lawak. Malam tadi keja tak dapat tengok. Nanti aku BW ekk. Lately asyik sibuk menyibukkan diri supaya sibuk. Sekadar perkongsian sebab puan kutu pun bukannya awet muda.hiks..

Contoh awet muda.

Berikut Petua Orang Tuan-tua untuk awet muda dan cantik berseri yang boleh diamalkan :



Pilihan 1:

Hendaklah dilakukan selepas solat Isyak


a. Ambil air segelas
b. Baca al-Fatihah 1 kali
c. Baca Ayatul Qursi 1 kalii
d. Baca Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali.

(Tiup dalam air dan minum. Niat dalam hati untuk menjaga kecantikan diri dan untuk kebahagiaan rumahtangga.)



Pilihan 2:

Zikir dibaca untuk anda sentiasa kelihatan berseri, awet muda luaran dan dalaman. Amalkan membaca zikir seperti berikut :

a. Baca ” Ya Badiyah ” 1 kali
b. Baca ” Ya Nur ” 1 kali
c. Baca ” Ya Hadi ” 1 kali
d. Baca ” Ya Allah ” 3 kali 


(Baca zikir dan tiup ke tapak tangan, kemudian sapu ke muka anda. Amalkan setiap hari.)


Pilihan 3:


Amalkan membaca ayat-ayat seperti berikut:

a. Baca ayat ke 35, 36, 37 dan 38 dari surah al-Waqiah selepas solat subuh.
b. Selepas baca, hembuskan pada air dan kemudian minum air tersebut.


Sumber: Ensaiklopedia Petua Melayu Lama







12 comments:

hyz said... Best Blogger Tips

patut tampal muka sy kat entri ni.. hahaha

LYAfrina said... Best Blogger Tips

padahal nk kekal cantik, sihat & muda x perlu habis duit beribu pon kan..just kena rajin amalkan ni..

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Uih... mudah sahaja. Rajin atau malas....
Teringin nk awet muda dan gorgeous. Jom amalkan ♥

Nor Salmi said... Best Blogger Tips

Perkongsian yg dinanti-nanti ni PK..
Terima kasih.

eita said... Best Blogger Tips

tip yang sangat bagus...

Masya said... Best Blogger Tips

kene rajin hafal surahkan....
sebenarnay niat juga didalam hati.. agar dipanjangkan umur & diberi kesihatan yg baik sentiasa...

su said... Best Blogger Tips

aznil ni nmpak je mcm muda.. kalo tgk dekat2 dah ada tanda2 penuaan..hew3.. well tua itu pasti kan? sama ada cepat atau lambat.. errr anuar zain mmg awet muda. sbb dia mkn suplemen ;)

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Kena rajin ;)

Fieda Rafli said... Best Blogger Tips

kena rajin la amalkan..

chii said... Best Blogger Tips

thanks muni...insya allah nk amalkan la..leh terasa diri muda je sentiasa kan :p

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

thanks share :-)

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Semoga kita semua dikurniakan kesihatan yg baik.. nampak muda, itu satu kelebihan bg individi tertentu..

ps: tp bestkan, kalau nampak awet muda.. hehe..