Pixajoy

Thursday, June 16, 2011

Home » Sinetron Cinta Fitri

Sinetron Cinta Fitri



Aduh kalut! sinetron indonesia bisa aja buat aku setia nunggu hampir sejam di depan tv. Semuanya kerana Cinta Fitri. Kalau dah namanya sinetron, sudah pasti ceritanya panjang sampai beratus-ratus episod. Itulah yang aku faham.


Pada yang anti sinetron, korang mesti kata yang sinetron langsung tidak mendidik, ceritanya terlalu dibuat-buat dan kadang-kadang tidak masuk dek akal. Ada saja watak baik yang terlalu bodoh alim sampai orang pijak kepala. Watak jahat pulak macam jin aprit yang selalunya nak berebut harta. Sungguh aku pun tak faham. Malah makin di tonton makin sakit hati, tapi nak jugak tahu intipati cerita. Mungkin itu kelebihan sinetron. Apa pun pro dan kontranya sinetron, ia hanya sekadar hiburan. Siapa yang suka nonton deh, tak suka amik remote tukar channel. Senang cerita! 


Rupanya Cinta Fitri merupakan sinetron dengan episod terbanyak iaitu 7 siri dengan 1002 episod, malah ditayangkan di tv selama 4tahun di Indonesia. Wah gila lama. Mungkin la lama-lama ke laut kot cerita nie. Setakat yang aku nonton sekarang, aku suka bangat!hoho..Entah season berapa aku pun tak tau. Ada tak antara korang yang layan cerita nie?



Entah tarikan magnet apa yang menarik aku yang anti sinetron untuk terus mengikuti Cinta Fitri. Kalau sudah terjebak aku layan! Tapi takde la sampai fanatik sangat. Suka sama karektor dan keletahnya Fitri sama Farrel. Selalu bikin aku ketawa. Tadi masa nonton en suami udah bebel2, tak suka sama sinetron, malas mau tutup telinga, aku masuk bilik pasang tv kat dalam. Manusia kan boleh berubah.kihkih.. 




Pelakon Utama : 
  • Shireen Sungkar sebagai Fitri Rahayu
  • Teuku Wisnu sebagai Farrel Emeraldi Hutama
  • Adly Fairuz sebagai Aldo
  • Donita sebagai Moza

Share sikit sipnosis mengikut pemahaman selama aku nonton:


Cinta Fitri mengisahkan gadis kampungan bernama Fitri yang agak kolot. Farrel pula anak orang kaya yang punya tunangan cantik bernama Moza. Mulanya Fitri bekerja sebagai setiausaha Farrel, apa saja yang Fitri buat semuanya tidak kena pada mata Farrel. Fitri kemudian dibuang kerja dan menjadi tukang cuci di kantor yang sama. Farrel akan bernikah dengan Moza, namun sentiasa teringatkan Fitri. Walaupun Fitri tidak dapat melupakan mantan aruah pacarnya, Mas Firman tapi dalam diam aku rasa Fitri pun menyukai Farrel. Keadaan menjadi kalut apabila adiknya Mas Firman iaitu Aldo suka pada Fitri tapi di tentang oleh ibunya. Fitri yang tinggal bersama mereka menjadi serba salah kerana menyebabkan pertelingkahan antara Aldo dan ibunya. Lebih kurang camtulah jalan ceritanya..


Ok pada yang suka jangan lupa nonton ya Cinta Fitri setiap isnin hingga khamis jam 1230pm hingga 0130pm. Gue mau nonton Cinta Fitri di youtube. Oh beruk lu jangan buat hal! Daa..




* Entri nie campuran Bahasa Indonesia. Jangan marah, tengah amik feel sinetron nie.hoho..







28 comments:

puanbee said... Best Blogger Tips

oo tk tengok pulak nk tengok tv pun tk sempat ni kutu .. bz nyaa bee sekarang huhu

Achahani said... Best Blogger Tips

waduh, ku sudah lama tidak melihat sinetron gara2 kerja!

YAYA AZURA said... Best Blogger Tips

main kat tv ke astro ? tak tau pulak..layang NIKITA je sekarang nie..^_^

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@puanbee
pengerusi persatuan..msti la busy!hehe..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Achahani
kesian kamo!

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@YAYA AZURA
tv9 jugak.nikita tu mls layan.haha.cinta fitri pun sbb kelakar jer...:)

AYuNG said... Best Blogger Tips

wohooo..minat sinetron rupanya..hehe, ayung xnengok pun...bila tayang cita tuh?

syrupmasin said... Best Blogger Tips

letih tgk cite indon..haha :D

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... Best Blogger Tips

surirumah kata kan... setiap rancagan telivsen die tau ek... jelesnye :)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@AYuNG
kan dah cakap anti..tp cmna bley terjebak ntah..;)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@syrupmasin
haha setakat nie layan lg..nti klu dah kelaut tatau la..huhu..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine
ohh tidak!!bkn semua..sy mls tok tvekceli.setakat nie sinetron nie jer sy layan..terjebak pun sbb kwn2 opis dok tgok.huhu suri rumah separuh masa saja..sy keja la top,cuma kerjanya shift,jadi byk masa kt rumah..:)

Ila said... Best Blogger Tips

citer indon yg ila pernah layan cuma soleha..itupun separuh jalan bila merepek-repek...tak larat nak tgk citer indon dah

puanbee said... Best Blogger Tips

hehe bukan sbb pesatuan tu ntah apa yg bz sgt nih

NzA said... Best Blogger Tips

kalu skali tgk mmg dh xleh nk berganjak......he

Cik Puan Zura said... Best Blogger Tips

citer ni tayangannyer waktu kerja...kuikui..nak tgk kat youtube xleh pasal tenet slow mcm siput

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

arghhh sy trauma nk tgk sinetron yg panjang lps sinetron Intan dulu..sekarang sy tgh kegilaan tgk Pengantin Remaja..pendek je episodnya ~heeee

puanbee said... Best Blogger Tips

http://puanbee.com/aktiviti-kelab-ksrs-pertama/

kutu aktiviti pertama kelab kite .. moh join :)

chii said... Best Blogger Tips

chii slalu layan kejap je..tp bila da start mcm mengarut..chii angkat kaki =)

izz zara said... Best Blogger Tips

sy xsuka tgok sinetron sbb nant kesian kt org yg tertindas tu hehe.. tpi kdg2 lyn jugakla kalu dh boring :)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Ila
mula2 dok tgok nie best lg..ntidah kelaut mls lg nak layan..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@puanbee
ye la byk sgt aktivitinya..tu yg busy sgt..;)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@NzA
klu best layan la..klu tak mls eh..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Cik Puan Zura
yup..tp opis sy ada tv,layan...haha

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty
layan jugaklah sinetron..sy tak..ini sbb pengaruh rakan sekerja.huhu..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@chii
samalah kita,chii

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@izz zara
tu namanya terlalu menghayati.keke...

FIFIEY LYCHEE MARATION said... Best Blogger Tips

sinetron cinta fitri...
episod nih memang lama..
kena sabar dan tahan emosi klu tgk.
i'd watched it in indonesia:)