Pixajoy

Monday, June 20, 2011

Home » Berwajah Baru

Berwajah Baru



Petang tadi aku pegi potong rambut Aiman. Selalunya aku akan botakkan jer kepala Aiman. Memang sangat tak style. Kalau ikutkan si Aiman nie memang tak nak rambutnya dipotong. Biasalah jawapan Aiman kenapa tak nak potong adalah sebab nak kacak. Agaknya kalau botak bukan style idaman dia. Aku memang tak suka tengok rambut Aiman panjang, rimas..Kalau pendek tu nampak kemas.


Masuk ke dalam kedai, Aiman beberapa kali bagitau kat anty tu suruh potong tepi jer. Mulut becok si Aiman mengomel cakap geli, pastu suruh anty cepat. Memang nak tergelak tengok kerenah Aiman. Aku tak tau style apa yang budak 4tahun nie nak..Anty tu menurut pulak perintah si chubby nie..

Style sangat ker rambut camnie? Macam tak potong jer aku tengok! Ada gaya gangster!

Selepas beberapa minit, Aiman dah siap dengan style rambut mafianya. Agaknya Aiman dok bising suruh cepat dan anty pun tak tahan telinga dan rimas, cepat jer beliau jalankan tugas potong memotong. Ini pertama kali Aiman potong gaya selain botak. Aku memang tak berkenan langsung! Tapi nampak lain sikitlah muka Aiman.
Berwajah baru! Awak ingat awak kacak??

Aku tumpang sekaki sebab memang dah lama ekceli nak potong rambut. Lepas dah siap aku pun tanya berapa. Anty jawab 19 ringgit. Dah la aku ada 20ringgit ja dalam beg.keke..Bagi aku mahallah. Kedai anty takde la macam saloon berbintang pun. Selalunya aku potong rambut cuma 8 ke 10 ringgit. Takkan la potong rambut Aiman sampai 9ringgit? Tak sampai lima minit pun aku tengok. Tapikan kalau nak murah, potong sendiri la!haha..

Bila ditanya rambut Aiman kacak tak? Aiman jawab tak! Nampak gayanya macam nak kena potong sekali lagi jer nie. Huh...
 




39 comments:

solomolo said... Best Blogger Tips

pernah sekali tu pergi botakkan pale kat satu kedai ni...
sekali kena RM 22...
hampeh !~
lepas tu terus wat sendiri je kat umah...

Mrs.Yie said... Best Blogger Tips

hai aiman..kacaknya aiman..boleh makcik buat menantu?heeee :)

diana said... Best Blogger Tips

rambut suami saya pun sekali pontong sepuluh hingget je,..
anty tu cekik darah betul...
4 tahun eik??sama la dengan anak saya..

Atiey said... Best Blogger Tips

dtg jenguk rumah kutu....makin tembam dah aiman dok kat kedah...mkn padi segar ni..

p/s: kutu taknak hadiah ker???? nnti hantr email ur detail k...

selamat mlm

Abdul Farique said... Best Blogger Tips

wahh.. kerinting je rambut aiman tu. heheh :D

halila Ibrahim said... Best Blogger Tips

makin sihat aiman.. mahai jugak potong rambut sini kat kedai tg tak de bintang ingat dalam rm5 je kot..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... Best Blogger Tips

wah.. aiman dah pandai nak berfsyen ek skrg.. ntah2 die dh ade awek ngan jiran sebelah kut.. hehehe

Farah Shamsudin said... Best Blogger Tips

aiyo! cekik darah ape anty tu?
lainlah kot memg saloon kan..

rara pinkmafia said... Best Blogger Tips

alololo comelsss nya.heee.senang kan rambut pendek.skrg zaman2 panas ni.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

kacaknya aiman..botak pon kacak pe..mcm Mawi ~heee

ummiaqeef said... Best Blogger Tips

alahai, gedebab ye aiman ni...geram..

puanbee said... Best Blogger Tips

aiman kena follow pakcik kay punya style lah .. beli mesin tu mesin je kat rumah hihihi .. kan senang free jerk..

Ila said... Best Blogger Tips

aiman dah besar...tak macho lah botak2 kepala ni...heheh

Adzriel @ Liza AB said... Best Blogger Tips

19 hengget... mahal tu. biasa lelaki 5 hengget je. kalau besar gini, kak liza buat sendiri kat rumah je.

NzA said... Best Blogger Tips

mahal tu....kt tmpt akak ni utk lelaki jz rm4 je...tmpt lak selesa.

apapn aiman ttp comel...he...

Miss Tira said... Best Blogger Tips

Dah layak untuk hantar Aiman masuk wataniah dengan rambut macam ni. Hehehe.

Mama QS said... Best Blogger Tips

mahal tu.... tapi dah potong pun rambut masih nampak lagi semangatnya...rambut dia le...

anggunpesona said... Best Blogger Tips

Kan comel kalau rambut pendek.

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@solomolo
huhu mahalnya..sekali tu jerla pegi

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Mrs.Yie
tggu aiman sunat dulu la anty.hahaha

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@diana
sebaya anak diana ekk...

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Atiey
lamanya mummy menyepi..rindu lorr

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Abdul Farique
masa babylurus jer.pas cukur terus kerinting.pelik2

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@halila Ibrahim
itulah selalunya dlm 4 5 inggit ja..mgkin rmbut sy 15inggit.keke

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine
sebelah takde jiran.dpn ada.haha..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Farah Shamsudin
ala setakat ada aircond,kedai apek pun ada.haha..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@rara pinkmafia
tepi jer pendek.tgh tu rimas jugaklah panjang sikit

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty
yup setuju..botak lg kacak

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@ummiaqeef
emm kuat sgt mkn.haha

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@puanbee
dah beli, aritu pindah lupa letak mana ntah.hehe..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Ila
nk style sgt,dh rupa apa jer!hihi

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Adzriel @ Liza AB
skali ngan sy kak 19 tu

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@NzA
ntah servis apa,lpa nk tnya yg sy berapa aiman berapa.tp total 19 la

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Miss Tira
boleh ker?yg tgh tu kena mesin dulu kot

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Mama QS
samala semangat badannya..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@anggunpesona
tk kacak pun.comel tu mmg la,sbb chubby..:)

Adzriel @ Liza AB said... Best Blogger Tips

sekali dgn murni kira oklah tu.

Cik Puan Zura said... Best Blogger Tips

semangatnya diaaa....chomel...

chii said... Best Blogger Tips

aiman x kacak..tp aiman comel la..lgik2 pic last tu..

ehem..nak ngorat aweks eh :p