Pixajoy

Thursday, June 09, 2011

Home » Keluarga Saya

Keluarga Saya



Keluarga Saya terdiri dari saya, Abah dan Ibu. Saya juga ada tok wan, maktok, acik, acu ecah, acu ain, pakwa, paknjang dan pak ndak. Itu keluarga besar. Biar saya cerita pasal saya, abah dan ibu saja. Saya berasa sangat bahagia kerana mempunyai keluarga.

Hai nama saya Rafeeq. Ini lakonan saja. Saya diberi nama Aiman Mukhlis. Saya sangat comel dan chubby. Hobi saya makan. Disamping itu saya mengisi masa lapang dengan menonton kartun. Saya sangat suka pada ultraman kerana ultraman sangat kuat melawan raksasa. Saya selalu berangan ingin miliki rambut yang kacak seperti rafeeq di astro ceria. Tapi malang tidak berbau, abah saya selalu jeles dengan saya kemudian memotong rambut saya hingga botak. Rona kegemaran saya ialah pink. Ibu selalu marah kerana tak mahu saya jadi lembik dan pondan. Sekarang saya suka putih pulak sebab saya tak nak jadi perempuan.

Abah saya diberi nama Mustakem. Abah sangat kacak macam Seth Tan kalau botak. Saya jarang ingat nama abah saya. Bukannya lupa tapi tak ingat. Bila orang tanya, saya kata nama abah saya Ahmad. Sedangkan Ahmad nama wan saya. Abah saya garang. Sebab itu saya takut. Bila abah pukul, sakit woo..Saya selalu main lawan-lawan dengan abah. Best sangat main gusti dengan abah. Bila saya buat salah, abah selalu suruh saya masuk bilik. Itu hukuman. Tapi saya duduk sekejap saja dalam bilik. Panas sebab tak bukak kipas. Saya sayang abah sebab abah beli saya mainan. Abah kuat makan macam saya. Oh ye saya lupa nak cakap hobi abah main game. Selain itu abah juga suka tengok cerita tamil dan hindustan di TV. Saya nak tengok kartun pun tak boleh. 

Ibu saya diberi nama Muni. Ibu cantik bangat macam Nora Elena. Tapi kalau ibu kuruslah. Ibu garang tapi saya langsung tak takut. Bila ibu pukul, tak rasa apa sakit pun. Ibu suka bising. Saya tak kisah pun ibu membebel. Ibu selalu masak dan buat semua kerja rumah. Hobi ibu pun saya tak tahu. Saya selalu melihat ibu tidur bila waktu lapang. Mungkin itu hobi ibu. Ibu sangat faham jiwa saya. Bila saya nak tengok kartun ibu bagi. Ini kerana ibu ada blog. Ibu selalu tangkap gambar masuk blog. Kegemaran saya sama dengan ibu iaitu sosej dan kopok lekor. Ibu selalu bacakan saya buku cerita dan masak yang sedap-sedap. Ibu suka sayang saya. Saya sayang ibu rapat-rapat. 

Keluarga saya keluarga bahagia kan. Sekian terima kasih.



*Pic di atas Aiman suruh aku lukis. Hodoh bukan? Macam setan!!





20 comments:

: husna : said... Best Blogger Tips

haha..comel pe karton tuh..

puanbee said... Best Blogger Tips

aww kalu kutu lukis di internet dah boleh jual dh kutu

solomolo said... Best Blogger Tips

ni mesti karangan yang Aiman tulis kan ???
bijak2...

cikpuanteddy said... Best Blogger Tips

ptt lain mcm je lukisan tu.upenye hang yg lukis...tu cerita tu hang yg buat ke aiman yg reka..hahaa

Bigdaddyz said... Best Blogger Tips

comel2...hehe....

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... Best Blogger Tips

ini ayat aiman ke ayat mak aiman yerk.. nape mesti ada ayat ibu cantik cam nora elena yerkkkkk.... hahahaha

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@: husna :
kihkih lukis gitu jer..dulu ms sekolah suka lukis kartun.skang tgn dah keras.kihkih...

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@puanbee
haiyaa itu macam hodoh ada ka org mau beli?haha

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@solomolo
Aiman huruf pun tak kenal lagi.haha..

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Hehehe... Luculah pic tu Muni. Ahakss!

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@cikpuanteddy
adui mau tnya lagi.hahaha..aiman la soh lukis, pastu dia bawak kaler soh kaler.aku bab kaler mmg fail.lukis pun lain macam kan?haha...

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Bigdaddyz
sapa yg comel?ibu yg cantik cam nora elenakah?

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine
hahaha aiman br 4taun.mana pandai buat karangan lg.huhu...

puanbee said... Best Blogger Tips

ko try search doodle semua hodoh2 je tapi berseni hikhik

fadh leyanie said... Best Blogger Tips

fuhyyoo ibu cantik tu..phweeit..btw lukisan tu pun cantik. i like !

Ila said... Best Blogger Tips

kira cantiklah tu,,kalau ila yg lukis,mau org lidi jer...hehehe

halila Ibrahim said... Best Blogger Tips

pandai nye mak aiman mengarang tapi apsal ada ciri2 Nora Elena n Seth Tan nie... hahaha...

But sweet la pic tue... kalau akak yg lukis dah jadi rupa toyol agaknya....

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@fadh leyanie
cantik apa.huh...

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Ila
oklah..org lidi pun ok jugak..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

heheh..comel jerr karangan nih..lukisan tu ingat anak puan kutu yg lukis..