Pixajoy

Tuesday, December 08, 2015

Home » Aiman Berkhatan

Aiman Berkhatan



Alhamdulillah anak bujang ibu dah selamat dikhatankan cara smart klamp di Klinik Dr Fauzi Alor Setar pada hari Rabu lepas, 2hb Dec.


Before


After



Pagi semalam dah pergi buka klamp tu tapi yang jadi masalahnya doktor cuma buka klip dia tu je..yang sarung botol kata doktor kena berendam dalam air nanti dia akan tanggal sendiri. Kata jiran pun lebih kurang sama kena curah dengan air masa mandi bagi kembang nanti dia tanggal sendiri. 

Sampai hari ni benda tu tak menunjukkan macam nak tanggal pun..Dah puas berendam dah puas curah air siap letak minyak baby lagi masih ketat terpasang kat anu aiman. Adoii ibu pun dah naik risau kenapa ye. Melalui bacaan google memang ada yang kata kes tertentu boleh jadi susah nak tanggal klamp ni. Kami pun tak teringat pulak nak tanya doktor. Lepas buka klamp kami terus bertolak balik Sungai Petani. 

Pada yang tahu aku nak tanya ni adakah botol tu akan tanggal sendiri tetapi ambil masa or perlukah kami pergi jumpa doktor untuk buang benda tu. Sebolehnya memang nak elak la kesian nanti merana sakit pulak. Aiman memang dari hari pertama sunat tak ada mengadu rasa sakit..tapi kalau nak paksa tarik benda tu ketat memang pedih la kawasan luka tu kan. Siapa yang ada pengalaman anak disunatkan cara ni tolong beri pendapat. TQ...

Nanti cerita detail pasal kejadian Aiman sunat. Selagi benda tu tak tanggal rasa tak selesai lagi ni masalah.huhu..





20 comments:

nurbijen said... Best Blogger Tips

Kes kedua saya baca kes clamp tak terus tercabut ni..
Maybe PK boleh baca pengalaman kak Yatie...
http://cahayahidupku2569.blogspot.my/2015/12/si-corong-nabil-membuat-mama-berhati.html

Esok pula giliran Irfan saya...
Tapi guna kaedah biasa jer...
Berdebar pulak rasanya... huhuhu

Nor Salmi said... Best Blogger Tips

Assalamualaikum. Lama betul tak singgah di sini. Aiman dah jadi anak bujang dah pun. Anak2 akak takde pengalaman sunat cara ni. Jangan risau ye PK, Insyaallah harap ada rakan2 yang sudi berkongsi pengalaman sama.

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Cer tanya Yati Cahaya Hidupku anak dia pun sunat jugak tu. Anak sedara dia pun bersunat, tp botol yg awak ckp tu dah tanggal sendiri katanya lepas bukak clamp. Dengarnya mmg akan tanggal sendiri PK....

Anak mak dulu bersunat pakai kekdah tradisional je...so mmg tak taulah pasal klamp ni...

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Lupa nak ucap tahniah kat Aiman.....wah ibu tak lama lagi boleh terima menantu Aiman hihi....

zarul farhana said... Best Blogger Tips

tahniahh.. dh besaq dh ni..

fiza linolie said... Best Blogger Tips

Wah dah jadi orang bujang dah aiman. Tahniah!

lieyalatif said... Best Blogger Tips

wahh aiman dah jadi org bujang dah...pasni siap le ade awek ...eh heheheeheheh....

tu lee lieya pun takde pengalaman...bace2 dari entry org ajek.....at least leh jadi kan ilmu utk lieya nanti sampai saat utk dayyan plak....hope semua okey yeak cikpuankutu....sian aiman...takut die pedih n fobia ajek....

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said... Best Blogger Tips

PK dah berapa hari aiman tu tak tanggal lagi..
Memang risau selagi tak tanggal..
CH buat macam ni setiap 2 jam doktor suruh basahkan disekeliling corong tu.. biar dia kembang.. pastu taruk krim biar dia licin..
Cubalah PK.. sambil tu doa lah banyak2..
Nabil punya anu tu pun tak berapa kering lagi..
Kena rajin cuci dan sapu minyak gamat bila corong tu dah tertanggal ye PK..
CH faham perasaan PK.. sebab dah mengalami..

Zee Suhaini said... Best Blogger Tips

takde pengalaman nak share..pepon tahniah aiman..

tiga lalat said... Best Blogger Tips

tahniah utk aiman., semoga masalah botol pd anu anak puan dpt diselesaikan., ;p

ida =) said... Best Blogger Tips

seriau pulak baca. takut nih... adam tak sunat lagi. mak yg berdebooo

azni hanafi said... Best Blogger Tips

seriau pulak sy baca ni..

eita said... Best Blogger Tips

minggu depan kat kg ita majlis berkhatan beramai2 kat surau...berarak naek motorsikal besar..bukan main seronok nyer

Mar Mansor said... Best Blogger Tips

dah bujang aiman ye...
ada juga masalah macam tu ye..

Kesuma Angsana said... Best Blogger Tips

SAlam... he3 selamat dah AIman yer. Dulu2 bila zaman adik2 berkhatan KA lah duk jadi misi n nursenya sebab mak jenis penakut he3. Aiman dah leh kahwin dah ni He3

Bunda_nora said... Best Blogger Tips

Alhamdulillah, tahniah Aiman...dah besar dah dia... eh eh... memang besar pun... hehe..

Time Traveller said... Best Blogger Tips

Standy la abam iman nak bersunat.. bersahaja je tgk hahahah :D

SalbiahM said... Best Blogger Tips

tak tau la pulak kak, tak dapat tolong..sorry.

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Aduh! Nak tolong macamana ni, PK. Anak saya pun tak lepas lagi. Saya ni giat penakut. Ingatnya tahun depanlah baru nak sunat si Bubbly Abang tu. Saya bab baca aje dah seriau, belum lagi anak kena.

Aiman dah besar ni. Ibu pun bolehlah buka registration mencari menantu. Hahaha!

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

alhamdulillah
seleesai sudah
tahniah abg aiman
xda tips la nak berkongsi..
semoga dipermudahkann ye aamiin

pppstt:balik kh kejap je pk bahagi dua negeri..