Pixajoy

Wednesday, January 28, 2015

Home » Hadiah Seringgit

Hadiah Seringgit




Pagi tadi terima berita sedih abang aku accident. Buku lali abang retak, kena simen nak gerak pun susah. Dah la abang kat rumah sorang, adik-adik aku semua kerja. Semoga abang cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan hendaknya.Jiwa kacau la sekejap sampai tak lalu makan. Tak keluar breakfast aku pagi tadi.hehe..

Lunch break kena singgah ambil Aiman dulu. En suami tak dapat ambil macam selalu sebab kerja. Fikir tak sempat nak masak aku beli nasi bungkus dulu sebelum ke sekolah. Masuk kereta mengeluh si chubby macam ada masalah besar. Rupanya budak kelas dia berak dalam kelas. Marah betul dia dekat budak tu. Busuk katanya.hehe..

Beberapa hari lepas pun buat terkejut je balik sekolah cakap dengan serious,

" Ada masalah besar ni bu..isk isk..."

Bila tanya apa problemnya

" takdak pape..cikgu Rozali lantik Aiman jadi ketua kelas. Cikgu kata Aiman nampak macam baik.."

Haha nampak je macam baik sebenarnya abah dia ada mata-mata kat sekolah tu yang akan merepot kalau Aiman buat hal kat sekolah..hehe

Eh melalut cerita lain. Berbalik pada tajuk, sampai rumah petang tadi Aiman keluarkan duit seringgit..

" Ni Aiman dapat hadiah..ustazah bagi sebab Aiman pandai baca..”

Hebat cikgu sekarang ekk. Siap hadiah duit lagi.Kenapa tak bagi sepuluh ringgit ja. Jimat wang saku Aiman untuk dua hari.hehe










12 comments:

Aishah Amin said... Best Blogger Tips

mano nak dapekk..boleh beli sebatang nugget tuuu

Petak Bunga said... Best Blogger Tips

Semangat ni nak membaca.. pandai ust pancing.
Aiman memng muka baik..tp nampk nakal2 miaow jgk..ha

Acik Erna said... Best Blogger Tips

anak sedara acik yang cik gu tu kan PK..siap gula2..bekas pensil..pensil dan macam2 alat tulis dalam beg dia..
bila muridnya cepat jawab dan betul bagi hadiah..rajin dia

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Moga abang awak cepat sembuh PK
Haih mama ni bagi betis nak peha pulak haha.....

Aiman ni mesti pandai buat kelakarkan PK

lieyalatif said... Best Blogger Tips

good job aiman...mule2 jadi ketua darjah...pastu dpt pujian n adiah singgit plak dari cikgu....bagus2...suek aunty lieya dengar...

hope abh cikpuan kutu cepat sembuh...ade hikmah disebaliknyer.... malang tak berbau kan....

eima said... Best Blogger Tips

wahhh cerdiknye aiman sampai ust bg hadiah

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Aiman oh Aiman! Memang buat gelak je. Ingatkan masalah seriuslah tadi...

Eh, bukan ke tahun lepas Aiman jadi ketua darjah juga? Yang dok tulis nama budak buat bising dalam kelas. Apa yang serabut kepalanya? Kerja mudah je tu untuk Aiman.

Kesian dengar pasal abang PK. Moga cepat sembuhnya. Tapi siapa yang menjaganya dalam keadaan sekarang?

LydSunshine said... Best Blogger Tips

Aiman tahu abah dia pasang mata-mata kat sekolah. Sebab tu dia jadi baik. Eh, tp mmg la Aiman baik. Yg tak tahn siap kata ada masalah besar. Hehe. Anyhow, tahniah Aiman.

aizamia3 said... Best Blogger Tips

salah satu cara menarik perhatian anak murid buat lagi bersemangat.. ;)

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Haha.. taktik rm 1dan rm2 ni jalan juga utk budak f 1 dan f2.. saya selalu gak buat ikut keadaan. Budak suka dapat duit walaupun budak usj ni bawak rm50 dlm wallet depa.. tapi agaknya sebab rasa bangga dia dpt tapi kawan xdapat ti yang senyum happy je..

Moga abang PK cepat baik ya. Mana tak risau kan.. ai..

Sya Nadia said... Best Blogger Tips

Uih.. bestnya.. dapat hadiah hadiah duit..

LYAfrina said... Best Blogger Tips

waa..tahniah aiman..duit singgit tu simpan dlm tabung ye..