Pixajoy

Sunday, February 23, 2014

Home » Renjatan & Mee Udang + Ketam

Renjatan & Mee Udang + Ketam



5 or 6 tahun lepas aku pernah kena renjatan akibat makan udang besar penumbuk yang tak dibuang tahi ditengah badan udang. Satu badan gatal merenyam tergeruk macam beruk. Paling teruk muka bengkak dah tak serupa orang. Tak lama pastu juga aku dah tak boleh handle diri sendiri dan pitam. Darah aku terus drop. Renjatan ni sebenarnya boleh sebabkan kematian kalau tak dapat rawatan dengan cepat. 

Syukur aku masih bernyawa hari ini. Masih boleh merasa nikmat makan udang.



Macam selalu ibu buat mee bodo kegemaran Aiman. Sayur tinggal karot saja. Nak keluar beli sayur pun malas. Yang penting dah meriah dengan ketam dan udang. Mee ni biasa saja, manis ketam dan udang fresh yang membuatkan sedap. Aiman kalau buat mee camni mesti bertambah makan punya. Macam mana Aiman nak kurus? Ibu pun dok maintain naik sekilo turun sekilo je tak turun dah. Makan banyak macam mana nak turun.


Aiman makan benda berkuah apa pun wajib pakai tangan. Sejak dah besar ni senang ibu. Dia dah pandai kopek udang dan ketam sendiri. Kalau nak tunggu ibu kopekkan, makan mee dan kuah saja jawabnya. Nak kopek makan sendiri pun sikit punya malas. Makan isi ditengah je kaki ketam semua tak layan. Ibu anak sama pattern.hehe





16 comments:

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Memang patut ni, kalau ada ibu yang pandai masak... tengok gaya Aiman makan pun dah tahu sedap sangat PK masak ni.. meriah lak bahannya...

Nastyna said... Best Blogger Tips

I yang tang kaki tu semua sedap korek2 sedut2 isinya hehehe. Takpa la ibu masak sedap, rugi tak makan. U kena renjatan tu sebab alergik seafood ker atau alergik taik udang? huhuhu I pernah bengkak2 jugak merah satu badan masa makan tuna, doktor kata alergik.

Chot said... Best Blogger Tips

wah wah..dah ada ketam udang kira best la tu.
btl2..alergik mmg bhya, jgn amek mudah dgnnya.

LYAfrina said... Best Blogger Tips

serius? blh bwk kematian?
lya pon pnh klo mkn smpai mata merah n bengkak..ada sekali, bibir hbs bengkak..dh mcm cucuk botox//

mee bodo2 pon..nmpk myelerakan

Zee Suhaini said... Best Blogger Tips

cam tak berapa nak bodo jer mee tu pk..mewah tu ngan udang ngan ketam..untung aiman yer, mama asyik masak jer..

LydSunshine said... Best Blogger Tips

Cemana bleh ada alergik macam tu? Now dah tak alergik atau Puan Kutu kena makan udang yang takde urat belakang tu je? Bahyenye.

Kesuma Angsana said... Best Blogger Tips

mak oai.. sodap sungguh ni !

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Laaa....ingatnya renjatan elektrik hehe....syukur okje tak pernah kena ...makanlah macamana pun....tp tulah kan PK...kalau dah nak kena tu mmg tak mengira!

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Oh, ya ke ada renjatan cam gitu gayanya? Tak tahu pun selama ni leh kena renjatan kalau makan udang macam tu aje.

Aiman ni bagi makan apa sahaja masakan ibunya sedap aje. Anak yang baik. Sentiasa berkelip-kelip aje mata depan ibu tanda sayang :)

Saya yang tengok ni pun terliur, inikan pulak yang dapat makan masakan awak ni PK.... Entah berapa kali dah hint, langsung tak faham bahasa nak suruh poskan ke rumah besan!

lizz said... Best Blogger Tips

sedap mee goreng ni special siap ader ketam tue

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

mmg kena buang la yg hitam kat blkg udang tu. tak elok pon kan.
berselera aiman makan kan..

sal ya said... Best Blogger Tips

sedap tu mee udang.

Sya Nadia said... Best Blogger Tips

nampak sedap betul mee tu, tak nmpak mcm bodo pun..hehe..teringin ni kak, meh la masak lps tu pos kat sini sikit..hahaha

anamizu said... Best Blogger Tips

fuhhhh ni jgn kata aiman, acik ana yg tgk ni pon terlior ni! hehehe

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

muni dapat free, seronoklah selalu masam udang ketam camgini sellau.. kami ni nak kene beli... nak kene kira bajet la jugak.. ekkekek

Masya said... Best Blogger Tips

seronoknya dpt mkn freessshhh yg mcm ni.. mengiurkan. huhuhu...

baru tahu psl renjatan tu... bahaya jgk eh