Pixajoy

Monday, December 31, 2012

Home » Tragedi Pangkor

Tragedi Pangkor



Seronok mandi sampai pejam2 mata.hiks

Aiman seorang yang agak penakut. Sejak kecil bila bawak ke taman tema air, mandi laut atau air terjun dia memang tak berapa kamceng dengan air. Kalau tanpa pengawasan, dia tak berani ke tengah. Mula-mula dia akan terjerit-jerit takut. Bila mandi dia akan peluk atau pegang tangan kita.


Entah macam mana Aiman berani ke tengah dan boleh lemas masa dekat Pangkor. Masa tu Aiman mandi dengan Paksu Nizam (suami SIL) sementara semua yang lain masih di darat selepas makan. 

En suami kemudiannya interview Aiman tentang tragedi kejadian.

Mula-mula Aiman nak ikut Paksu, Aiman jalan-jalan tiba-tiba kaki Aiman tak sampai dah kat pasir. Nie abah tengok! (sambil tangan memegang baju). Abah tau tak baju ni kan basah. Bila basah dia  jadi berat, sebab tu la Aiman tenggelam..(dia salahkan baju pulak)

Lain kali abah beli la speck mata dengan benda yang nafas tu baru la Aiman tak tenggelam..

Bila mak tanya kenapa Aiman tak panggil sapa-sapa masa Aiman lemas?

Macam mana Aiman nak panggil Maktok...Aiman ni sudah tenggelam!

Selama beberapa hari masing-masing asyik bercakap pasal tragedi Aiman Lemas di Pangkor

Abah cakap pasal tenggelam, Acu cakap pasal tenggelam,Wan cakap pasal tenggelam, Maktok cakap pasal tenggelam, Paksu cakap pasal tenggelam..Semua orang cakap pasal tenggelam.Pening la kepala Aiman nie!

* Dalam keadaan berhati-hati pun boleh jadi kejadian tak diingini. Mujur Aiman tak apa-apa.




14 comments:

Masya said... Best Blogger Tips

nasib baik aiman tak pape... hadoilah.. aiman.. aiman..

izan mama mia said... Best Blogger Tips

tenggelam..mmg trauma..tuu

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Aiman oh aiman,syukur aiman tak apa2..

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Astaghfirullahal'azim... Aiman terhenti sekejap nafas auntie baca N3 mama ini.

Sujud syukurlah PK atas apa yg terjadi mujur Aiman masih selamat. Syukurlah...

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Ya allah, nasib baik tak jadi apa2. Fuhhhh

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

salam kak ;)
sib baik tak ada apa2..riso je

NzA said... Best Blogger Tips

syukur xapa2......lain kali kena lebih hati2....

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

benda nak berlaku kak..mujur aiman selamat..=)

tp lawak plak baca sesi temuramah tuu..=P

Cikgu Ma said... Best Blogger Tips

mujur selamat...patut bg aiman mandi dalam bilik air jerr =)

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

masyaAllah.. syukurr Aiman tak apa2...

hanie pun fobia air! tp baru2 ni mndi gak laut, tahap boleh cecah kaki je la...

sal ya said... Best Blogger Tips

betul tu. kita rasa dah slmt tp rupanya malang tu ttp tak berbau kan?!

fieda said... Best Blogger Tips

nasib baik tak ape2 ye aiman..

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

Ya Allah... nasib baik tak apa2... tapi yg lawak tu, pandai plak dia menjawab bile di interview yer.. hihi

hyz said... Best Blogger Tips

dah besardah anak bujang pn kutu eh? kn biasakan dia p main air ni.. bg hilang sikit takutnyer...