Pixajoy

Wednesday, April 15, 2015

Home » Homemade Sos Coklat Pelbagai Guna.

Homemade Sos Coklat Pelbagai Guna.



Zaman serba kemutan ni eloklah buat sos coklat sendiri. Aku memula buat untuk cicah churros. Idea roti jem coklat datang tiba-tiba bila takda idea untuk menu bento Afia. Balik kerja dah petang, perut mula berkeroncong sementara nak bersilat kat dapur aku makan dengan biskut kering 4segi tu pun best. Tetiba aku membayangkan pisang goreng cheese coklat, emm..dap!



Resepi Sos Coklat Mudah :
2 sudu besar marjerin + 1/2 cawan serbuk koko + 1/2 cawan gula + 1 cawan susu cair + 1/2 cawan tepung jagung, kacau sebati atas api kecil. Siap!


Boleh simpan lama dalam peti ais untuk pelbagai kegunaan. Lepas ni tak payah dah beli nutella. Selamat berjimat!haha..






11 comments:

NzA said... Best Blogger Tips

feveret 5F tu....

Mar Mansor said... Best Blogger Tips

memang terbaik ni..beli nutella ada gst..

Mummydearie said... Best Blogger Tips

PK dan penjimatan memang tidak dapat dinafikan. Kita nak ikut stylelah, nak belajar mengemut. Oppss, silap perkataan~ nak belajar jadi kemut :)

eima said... Best Blogger Tips

wahhh ade je ideas ko kan .... tp nk masak brape lama nk bg pekat tu ek .... sentiasa stir ke

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

pk, ayah rania kena admit wad.demam denggi.bru admit koi 12 mlm td

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Ooo ni dia sos yg kat gambar di ig tu ya.. wah.. kalau buat sendiri boleh makan banyak2 la kan..best tu

Sya Nadia said... Best Blogger Tips

Syoknya buat sendiri kan.. jimat²

syida said... Best Blogger Tips

wahh best3! jimatt..xyah beli lagi jem nutella yg mahal itteww..tq 4 sharing ya PK :)

LYAfrina said... Best Blogger Tips

tenkiu..tenkiu..dpt jimat kos buat sndri

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

betul.betul
asalkan cekelat sy pon suka..

Amanda Suria said... Best Blogger Tips

Alahai ini fav dania...harap dia x mintak la..mama lom lulus ni...