Pixajoy

Home » Jalan- Jalan Pangkor

Jalan- Jalan Pangkor

Cerita 19 December 2016. Nah baru nak story tahun lepas kot...janji ado.hehehe

Cuti hujung tahun planning nak tengok adik ipar yang baru bersalin kat Lumut pastu alang-alang dah sampai Lumut terus kita cuti-cuti Malaysia ke Pangkor. Mula-mula kami nak pergi 1 famili pastu last minute mak abah dan adik ipar nak join sekali.

Jom snap dulu sebelum naik bot

First time ni Afia naik bot..Punya lorat kata nak naik bas (bot actually).hahaha

Nahai ibu yang semakin membulat

Wefie Aiman & Icad

Ikutkan aku malas nak tidur Pangkor sebab kat Pangkor ni tak ada apa, tapi en suami la nak mandi kolam sangat..so kita cari hotel yang ada swimming pool. Sampai Pangkor minta van hantar terus ke Purnama Beach Resort.

Snap sebelum check in

Aryan's first vacation, very good boy well behave all the time

Masuk bilik lepak-lepak mandi solat siap cadangnya petang nak mandi laut dan kolam.

Malangnya Purnama Beach Resort ni harap nama je gah, bilik tak bersih, air cond pun slow gila..kami ambik family room dua katil king harga RM 200 plus something. Tak puas hati dengan keadaan bilik abah pergi kaunter minta tukar bilik. Katanya tak ada yang sesuai. Dipendekkan cerita depa nak pulang duit balik..So kita blah carik tempat lain. Nanti aku review chalet yang kami menginap.

Waktu nak balik pun ada sembang dengan sorang kak dari Melaka datang holiday menginap dekat Purnama jugak. Sama juga bad service. So aku tak recomment la kalau pi Pangkor menginap situ. Macam hampeh,hahaha..orang lain kena yang ok tak tau la kan. Maybe nasib kami tak berapa baik.

Dah berangkut pulak pindah tempat. Ikutkan malas nak pindah nak tidur semalam kejap je..tapi kita dah bayar tak dapat service yang sepatutnya haruslah kita boikot.kikiki.

Petangnya pakat salin baju jom kita mandi laut!

Hari tersebut ombak kuat. Aryan takut ombak.hihi

Kak Pia pun sama..ombak datang air laut masuk mulut dia kata masin pastu melalak.hahaha

Mandi kejap hujan..huhu

Hujung tahun memang musim hujan. Malamnya pun lepak bilik je en suami dan abah keluar beli makan tapau. Esok lagi plan nak sambung mandi laut la tak puas kan mandi kejap semalam hujan..tapi dah Tok Mat depa pulak kalut ajak balik Lumut..kebetulan cuaca pun hujan so tamatlah Jalan-jalan Pangkor kami.kiki..

Kat jeti masa nak balik

Abah dan en suami pergi shopping sikit ikan bilis kereopok and so on..cucu-cucu semua menunggu, ibu nak snap picture pun macam2 hal bebudak ni. Dengan Kak Pia bad mood kalut nak naik bot..Aryan pi tenyeh muka Maktok..Abang Aiman muka serius kena paksa bergambar. Macam2 ada.hahaha..

Goodbye Pangkor. Next time kita pi lain. Tak payah tidur Pangkor tolak awal pagi picnic macam dulu pun lagi best.

Acik Erna said... Best Blogger Tips

Acik suka pi lumut pk..tapi sejak2 kesihatan tak mengizinkan ni lama dah tak sampai sana

cahayahidupku.blogspot.my said... Best Blogger Tips

Hilang mood nak tido hotel ye PK..
Nak mandi manda pun tak best bila tergesa-gesa ni..

Sue Bee said... Best Blogger Tips

Datang jenguk PK..lama SB tak gi melawat blog awak..

eima said... Best Blogger Tips

kite suka juga ke pangkor sbb lautnye bersih ... kami 2 kali pergi mmg stay kat puteri bayu .. harga ok ..servis pun