Pixajoy

Saturday, December 10, 2016

Home » Aiman Di Hari Anugerah Cemerlang

Aiman Di Hari Anugerah Cemerlang



Walaupun cerita dah lemau nak jugak tempek cerita Hari Anugerah Cemerlang sekolah Aiman. Kena la tempek sebab sepanjang 3 tahun, ni pertama kali ibu tengok Aiman naik pentas. Kali terakhir masa tadika kot.hahaha..

Alhamdulillah tahun ni melekat nama Aiman untuk 1 anugerah, Terbaik Matematik Tahun 3. Ibu pun tak jangka dalam beratus Aiman yang terbaik. Terasa berbaloi usaha ibu dok paksa Aiman siapkan worksheet book, marah2 Aiman time bagi jawapan salah..kena buat pembetulan pada setiap jawapan yang salah. Padahal anak orang lain setiap tahun naik pentas kan.haha..Takpelah ibu tak espect lebih pun dari anak ibu..janji dah buat terbaik.

Pagi tu ibu hantar Aiman dulu..pastu dalam pukul 9 lebih baru ibu abah Afia dan adik Aryan menyusul ke sekolah untuk support. Antara momen indah yang sempat ibu snap.



Antara waktu ni ibu dengan abah agak sibuk sampai nak potong rambut tak sempat. Sadisnya la hai selekeh betul rambut panjang. Tambah sadis dua hari sebelum tu kasut sekolah lupa bawak masuk, malamnya hujan kasut basah. Kasut yang lagi satu dah ketat Aiman tak nak pakai. Dia kan jenis tak kisah gamble je kata takpa..Aiman pakai selipar je. Jangan tanya ye perangai tak kisah ni ikut siapa.hahahaha..



Turun pentas cikgu interview ibu kenapa pakai selipar.  Pakai je kejap cikgu kata kalau basah pun. Maaf la cikgu ibu tak sempat fikir solution memang sibuk sungguh minggu tu. Harap cikgu faham ibu takdak pengalaman anak naik pentas dapat anugerah cemerlang. Kemain kan alasan.kahkah


Lepas ni harap Aiman terus cemerlang. Usaha dan semangat tu penting. Hidup ni bukan hanya untuk kejar A semata. Ibu dah bagi A ( for Aiman ) dah cukup.hihi. Semoga ibu juga diberi kelapangan untuk konsisten pantau pelajaran Aiman tahun depan. 




10 comments:

Qhaifa Nur said... Best Blogger Tips

Tahniah Aiman...
Mcm2 hal yg berlaku yaa
Moga terus cemerlang lg

Norhayati Mohd Isa said... Best Blogger Tips

Tahniah Aiman..
Semoga terus cemerlang ..

Mama ni mmg tak fikir langsung ye..
Nmpk sgt sibuk tu..
Kalau CH terus gi kasut baru..
Sebab tahun depan nak pakai juga 😆

umi alya said... Best Blogger Tips

Wahhhhh tahniah Aiman..

Fatin Days said... Best Blogger Tips

Tahniah Aiman. Tak sia2 ibu paksa siapkan homework eh. Semoga lebih berjaya lepas ni :)

http://www.fatindays.com

nOe suhaimi said... Best Blogger Tips

tahniah Aiman...nanti pastikan naik pentas lagi yer...

raihanah said... Best Blogger Tips

tahniah aiman

Bunda_nora said... Best Blogger Tips

Tahniah Aiman...nampak dah matang dah Aiman.

Nora Karim said... Best Blogger Tips

Alhamdulillah tahniah Abang Aiman... 😃

LYAfrina said... Best Blogger Tips

alhamdulillah
tahniah aiman

eima said... Best Blogger Tips

tahniah aiman .. teruskan usaha ....