Pixajoy

Tuesday, September 04, 2012

Home » Bahaya Minuman 3 in 1

Bahaya Minuman 3 in 1


Salam,

Eh aku dah makin rajin update kan?hihi Aku pasti ramai antara korang dah sedia maklum tentang keburukan minuman 3 in 1 yang berlambak dipasaran. Aku sudah beberapa tahun mengharamkan benda ni sebagai stok di rumah. Sampai sekarang pun, aku memang jarang minum minuman bergula atau bersusu. Air kosong je yang sentiasa menjadi teman aku sepanjang hari. Untuk sihat dan cantik kena minum air kosong banyak-banyak ok!hehe..

Share untuk peringatan bersama. Pada penggemar minuman 3 in 1, masih belum terlambat untuk korang berubah.hiks..




24 comments:

SHAHZEE said... Best Blogger Tips

kat umah ada 3 in 1 milo..tapi jarang2 sgt minum.bila terdesak je hehehe

azman said... Best Blogger Tips

dah lama tak minum 3-1 ni,memang bahaya....

Cikgu Ma said... Best Blogger Tips

tengok jenis jgk kan...saya minum air xda perisa...ayaq masak...haha

LYAfrina said... Best Blogger Tips

owh????
baru tahu ni..selama ni suka sgt minum milo/nestum 3 in 1 ni.. essepcially time study...

tq for sharing

akubiomed said... Best Blogger Tips

Saya pun sudah elakkan minum segera.

Nurmujahidah Ismail said... Best Blogger Tips

kalau tak de 3 in 1 ni memang tak terminum air yang berperisa la bagi budak2 yang dok asrama,, tambah yang asrama sekolah menengah ngn rendah,,, nasib baik la kat ipg boleh jugak la bawak heater,, boleh gak buat air teh,, :'(

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Alamak! Utk MA yang rajin ni, mmg kat rumah pakai 3 in 1 aje. Mcm2 jenis. Huhuu

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

bagus info ni,.. lepas ni saya ak stop dah.. thanx for the info

eita said... Best Blogger Tips

jarang minum...

lebih banyak minum air suam

MulutPayau said... Best Blogger Tips

akak minum jugak, tapi jarang2.....

lurun namzar said... Best Blogger Tips

klu duk asrama dolu2, 3in1 nie wajib ada stok.
la nie, dh kurang.

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Kalau fikir logiknya pun nyata mana mungkin pengusaha nak masukkan kacip fatimah/tongkat ali banyak kalau harganya pun murah je..

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

info yg bagus ni.. sy dh lama xminum 3 in 1 ni.. maklumlah, sejak kawen ni terlebih rajin bancuh air.. hehheh

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Fiza pun jarang gak minum 3 in 1. Lebih suka minum wat sendiri dan air kosong jer.

shraqs said... Best Blogger Tips

BTW, rasa pun tak berapa sedap sangat!

Masya said... Best Blogger Tips

kalau blh xmoo minum tapi kat opis mesti ade stok .. cuma kurangkan jer minum x minum setiap hari huhuhuhuhu ....

Apple said... Best Blogger Tips

bagi sy yg tinggal kat Tenom ni PK, kopi merupakan minuman terkenal. Lol. Jadi access kat 3 in 1 tu agak jarang sekali kecuali milo. memudaratkan mgkn tapi minum gak milo 3 in 1 ni selalu. Huhu..

sal ya said... Best Blogger Tips

dah lama tak minum. last itme minum ms belajar dulu sbb malas nak bancuh nes kan..

amalina husna said... Best Blogger Tips

wohoo..dlm bilik kat merbok nie ada stok lipton, milo, horlicks, nesvita..

hancuss~ nasib x selalu..pagi2 je carik..

Che Rosliza Che mat said... Best Blogger Tips

Nasib baik memang tak berminat minum tiga dalam satu nie...Lagipun hubby CR tak suka sangat2...Thanks Info..

hyz said... Best Blogger Tips

sy minum ai suam je pn kutu.. mmg x penah amik 3 in 1 ni.. milo 3 in 1 adalah amik sekali sekala.. hehe

Anonymous said... Best Blogger Tips

mmg la lebih 3 sudu teh dalam 1 sachet,, tp kena lah fhm,, 1 sachet tu kandungn gulanya 10gram lebih kurang.. dlm pgambilan gula dinasihatkn jgn ambil lebih 50gram.. 2 sachet,baru 20gram.

Seindah Lavender79 said... Best Blogger Tips

setiap hari sya minum4 kali 3 in 1 milo...hehe (*_*)

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalo minum diikuti senaman tentu kurang risiko..