Pixajoy

Sunday, September 16, 2012

Home » Anak Bijak Matematik

Anak Bijak Matematik


Selamat Hari Malaysia,

Salam bahagia. Malas masih membelenggu. Tapi sebab ada cerita yang menggeletek tentang si chubby, aku update ringkas.hehe..

Alkisah malam tadi layan Masterchef Malaysia ke 2 dengan Aiman. Menyedari yang kanak-kanak mampu belajar dengan baik melalui hiburan, aku lantas berkata,

Anakku Aiman Mukhlis, Mari kita belajar Matematik!haha

Aku selalu gunakan persekitaran untuk mendidik anak. Asal ada peluang tak kira masa dan tempat. Aku percaya budak akan cepat dapat sesuatu pelajaran kalau kita menggunakan kaedah yang menarik perhatian mereka. Almaklum ibu Aiman tak berapa rajin nak mengajar dengan buku ni semua. Ajar Iqra pun selalu skip. Malas punya pasal.hiks..

Ok berbalik pada pelajaran malam tadi. Cerita Masterchef tu kan bila orang bercakap mesti tertera nama, umur dan negeri asal si peserta. Bila keluar je umur, Aku akan tanya Aiman, tu berapa? Aiman akan tengok dan sebut nombor mengikut umur peserta seperti dua puluh dua (22),  dua puluh lapan (28), tiga puluh tiga (33). Ini kira macam latih tubi mengenal nombor.

Yang menggelikan hati, bila keluar peserta umur 31,

Ibu : Tu berapa Aiman?
Aiman :  Tiga puluh satu.
Ibu : Pandai anak ibu..
Aiman : Aiman tau la, depan tiga,belakang satu..
Ibu : Kalau depan satu, belakang 3, berapa?
Aiman : SATU PULUH TIGA..

Ok, anak ibu sangat bijak Matematik!muahahaha




25 comments:

Nurul Nadiah Karim said... Best Blogger Tips

comel je aiman !
alah , biasalah budak kecik :D

Masya said... Best Blogger Tips

hahahaha.. sau puluh tiga yer ....
saboo jerlah...

Cikgu Ma said... Best Blogger Tips

oh, kretipnya jawapan aiman..haha...

aiman bpa tahun "kak"?? kihkih

hyz said... Best Blogger Tips

masterchef 2 dah start eh? giler ah dah lama x tgk tv... hohoho


hahahah satu puluh tiga... 1st time dgr... haha

Che Rosliza Che mat said... Best Blogger Tips

kikiki kelakarlah aiman...1st cr dengar...

izan mama mia said... Best Blogger Tips

ihihihihihihhiiihi

NzA said... Best Blogger Tips

hehehe.......bijak..bijak...

eita said... Best Blogger Tips

hahahahha...sangat bijak...

Hazmin Hamudin said... Best Blogger Tips

Hehehe... Pandainya Aiman.... Satu puluh tiga jadinya...

Cikgu Ma said... Best Blogger Tips

hai..mak cik ni mai lagi lawat ladang kutu...heheh

tokey ladang kutu kena tag!!

http://qurratulain-pagaremas.blogspot.com/2012/09/hanif-idrus-segmen-menerjah.html

azura said... Best Blogger Tips

satu puluh tiga... macam tak salah tapi er er er salah konsep je kot ni aiman

syiela said... Best Blogger Tips

comel je dia muahahha... brapa umo dia ye

LYAfrina said... Best Blogger Tips

hehe..
satu puluh 3 tu macam mane ye aiman??

Ym.Bundle said... Best Blogger Tips

hahahhaha..serius aiman kelakar..

amalina husna said... Best Blogger Tips

ahaha..ada ka mcam tu aiman..

Munnafendy said... Best Blogger Tips

hahahahaha!!

satu puluh tiga????

ahahahahahhaahha~

*aiman jgn amik hati auntie gelak kuat2 ni tau..kih3

Tengku Puteri said... Best Blogger Tips

hehehe...bleh buat komik lawak dgn gelagat aiman nih..hehehe

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Aiman memang bijak...hehehe...memang gelak baca jawapan Aiman....

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

hahahahahaha.... nak gelak plak saya baca kak... teringat plak saya dengan sorang murid yang penah sebut macam tu... hehehe.. aiman aiman

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hahahahha... kelakar lah aiman ni.. hihii

*muni, dah prgnant brp mggu?

fieda said... Best Blogger Tips

adohai..kelakar sgguh la...

chii said... Best Blogger Tips

heheh..chii suka jawapan spontan dr aiman..sgt mncuti ati..eheh

sal ya said... Best Blogger Tips

hahaha...

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

satu puluh tiga.... haha... same kes dgn ank bujangku juaaa...

Encik H said... Best Blogger Tips

hahahaha..satu puluh tiga ea...bagus2..teruskan usaha!!