Pixajoy

Friday, November 16, 2012

Home » Memori Tik Tik

Memori Tik Tik



Berkulit cerah, berdahi jendul dengan hidung sederhana mancung serta sepasang bibir kecil membuatkan aku puas memperasankan diri aku sangat comel. Aku bersiap cantik. Busana gaun ala princess disarung kebadan. Rambutku disikat belah tengah. Fesyen rambut ciptaan pak tampak elegen untuk budak hingusan macam aku.

Hari itu mentari cemerlang menyinar. Angin bertiup sempoi. Hari yang cukup indah untuk keluar beli belah. Saat terpandang kelibat pakcik penjual tik tik, jari kecilku menunjuk-nunjuk ke sana..

"Pak.. nak tik..tik.."

Tik tik disini berbeza macam mak buat. Ada campur-campur dengan kacang warna hijau, kacang warna coklat dan keropok tak berapa nak bulat-bulat warna merah. Walaupun tik tik buatan tangan mak terbaik didunia, tik tik disini tidak kurang hebatnya dari segi rasa.

Aku menanti dengan perasaan tidak berapa sabar.

Beberapa minit kemudian, sebungkus tik tik sudah bertukar tangan. Dari tangan pakcik india, ke tangan pak dan sekarang didalam gengamanku.

Bunyi tik tik memenuhi ruang menunggu bas. Sungguh aku puas menikmatinya.



* Time kecik muruku tu aku panggil tik tik..sebab bila kita makan kan ada bunyi tik tik.haha..





26 comments:

Marya Yusof said... Best Blogger Tips

As salam Murni,

Lama tak mamam tiktik...kegemaran mak Marya! Kat terminal bus seremban byk dijual... Iman pun suka makan...tp lepas makan kena minum byk air! hehehe ;)

Salam Maal Hijrah!

Hazmin Hamudin said... Best Blogger Tips

Ingatkan apa benda la tik tik tu.. Muruku rupanya.. Hehe

SHAHZEE said... Best Blogger Tips

hahaha tik tik..kelakar..yeke bila makan bunyi tiktik hehehe

*eh besar pun cute jgk la..sama masa kecik2 dulu:)*

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Pasar malam tempat kakak pun ada jual tau PK. Kakak ingatkan apa dia tadi tik-tik hihi...

MulutPayau said... Best Blogger Tips

hehehe..maruku rupanya..

Ym.Bundle said... Best Blogger Tips

kehkehkeh..tak penah lak aku terpikir muruku nak disebut tiktik..

Munnafendy said... Best Blogger Tips

hehe...dlu kecik2 bnda ni org jual naik moto peett peettt!!!!

Cik Pensil said... Best Blogger Tips

haha . ada bunyi ke ? tak perasan pulak :3

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

ahaha..ingatkan apa lar td..
husna suka jenis mcm nih..kutip smua kcang bg habis bru mkn maruku..=P

psal horlicks tu boleh try lar lepas nie..hehe..

Rapunzeel Cikilolo said... Best Blogger Tips

sedapla. aku pun suka ni. maruku kecik aku panggil

Nurmujahidah Ismail said... Best Blogger Tips

muja tak suka muruku,, hehe

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

haha..nak gelak dulu..ingtkkan apa la tdi..
su pangggil kacang je..

singgah sini ada sesuatu utk kamu
http://lobaksusue.blogspot.com/2012/11/i-love-u-ols.html

hazanis said... Best Blogger Tips

sedapnya nampak maruku ni. :))

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Hahaha... Maruku rupanya!
Best la pakai gaun cantik2. MA dulu2 pakai short je... Kelakar bila ingat. Entah pasal apa malu nk pakau gaun. Adik beradik time tu sume laki.... Mcm x geng pulak kalo sorang pakai gaun ;p

NzA said... Best Blogger Tips

marukuuuuuuuu....feveret akak jugakkkk...

azura said... Best Blogger Tips

ooo ni peveret abah saya ni...

eita said... Best Blogger Tips

sedap....
ralit makan tak sedar dah habis kan

sal ya said... Best Blogger Tips

titik nama diberi rupanya.

محمد رازيق said... Best Blogger Tips

salam kak. sy memang gemar makan muruku. kalu duk tgk tv memang tak sedar makan. hehe. syok tuh.. hehe.

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

ooo ini ke tik tik... ingat camne td.. hihii..

sy xtau nak panggil makanan ni apa.. hehe

Masya said... Best Blogger Tips

lah ingatkan apelah tik tik tu hihihihihi.. meruku campur rupanya...

syiela said... Best Blogger Tips

kalau makan ni mmg tak ingat.. kejap je dh habis

LYAfrina said... Best Blogger Tips

heheh.. ingatkan ape la tiktik

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

hehe... Mula2 baca ingatkan apa tik2, rupa2 nyer maruku tu. Sedap tuu... Fiza pun suka makan :)

hara said... Best Blogger Tips

comel je muruku tik tik. kriuk2 xde?hehe

Che Rosliza Che mat said... Best Blogger Tips

kikiki...maruku ke tik2 tue...