Pixajoy

Saturday, November 10, 2012

Home » Bila Orang Lelaki Ke Kedai

Bila Orang Lelaki Ke Kedai



Bila en suami ke kedai, mesti berlaku dua perkara :

Pesan lebih daripada dua barang, mesti lupa. Berulang kali tanya pastu last-last suruh send SMS. Tu pun kadang-kadang benda yang tak ditaip pun dibeli jugak.

Setiap kali pesan barang mesti beli dengan jumlah yang banyak. Pendek kata beli barang macam nak buat kenduri.  Sungguh kena bagitau secara detail berapa banyak, berapa peket, berapa gram, berapa ringgit semua. Penat mak!

Hari ni en suami beli  4 peket fishball dan 8 batang fishcake. Memang nak gelak guling-guling bila teringat muka tak bersalah beliau. Siap suruh goreng buat lauk. haha. Dah la dua benda ni aku dengan Aiman je makan. Selalunya satu peket fishball dan 2 batang fishcake aku boleh masak koteaw goreng untuk dua kali. Nampaknya benda ni memang akan membeku dengan sangat sukses dalam peti ais.

En suami kata, beli banyak pun kena marah, beli sikit pun kena marah..Memang patut la kan? muahaha..




29 comments:

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

ahaha..klau diorang yg jrg bershopping sensorang nie mesti susah..

sama mcm abah husna..kdg merapu ja dya beli..=P

Ena's Palace said... Best Blogger Tips

hahahaha...sy pun rasa nk gelak berguling2 jugak la..lawak lawak..tu la gamaknye kalu org lelaki gi beli brg...ssh betul dorang nak agak2 bila membeli ek?

Mama Adam said... Best Blogger Tips

hahaha.... lain pulak ngan papa adam. kalau membeli brgn rumah atau lauk pauk, memang dia yang beli. hihihi

Rapunzeel Cikilolo said... Best Blogger Tips

hehehe. ade gak yg tak beli pun, lebih rela usung kite g kedai tu...

izan mama mia said... Best Blogger Tips

saya bertuah...heheeh..sebab brg dapur,..hubby yg beli,...dia tanya nak masak apa...pastu..sema brg dia beli..lengkap semua....hihii..sbb dia terer bab masak berbanding saya...Alhamdulillah

Anonymous said... Best Blogger Tips

takpe spare tu

azura said... Best Blogger Tips

takpe spare tu

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Haha... Betul tu Muni. Hubby Fiza pun tak leh pesan byk2 sangat benda, mesti lupa. kalau beli pun mesti dlm kuantiti yg byk. Pasal tu kalau nak suruh mesti pesan dgn detail sekali.

LYAfrina said... Best Blogger Tips

hehe..kalo lya mmg kena sms..kdg2 sms pon..lain y d belinyer..

baby comel said... Best Blogger Tips

betul la tu.. abah kita pun sama gak camtu. last2 disuruhnya kita beli sendri =) hehehe,
suami xdak lagi, jadi tak tahu la dia reti g beli barang kat kedai ke tak nanti :)

hara said... Best Blogger Tips

haha.. golongan mcm ni kena bgitau straight to the point

Marya Yusof said... Best Blogger Tips

As salam Murni,

Hubby kita serupa lah! Gimifai! :)

Ketidaksempurnaan itulah yg membuatkan kita melengkapi antara satu dgn yg lain kan... :))

tikuzza said... Best Blogger Tips

atleast tahu yang mana fishcake.....kalo terbeli cake ade bentuk ikan lagi dahsyat...

Cikgu Ma said... Best Blogger Tips

hahaha..anak manja kot en.somi tu...selalu mak dia jerr beli barang..kehkeh...

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hehehhe... mcm sy plak, just gtau je hubby apa yg xda n dia beli.. tp nsb dia tau budget.. tp tu la, kalu hubby beli byk pun mmg sntiasa hbs.. yela, dah hari2 sy msk.. suri rumahlah katakan.. heheh

SHAHZEE said... Best Blogger Tips

hahah lawak2..sabar ye ibu mengandung:)

Pia said... Best Blogger Tips

"biasalah tu mmg dah namanya lelaki mmg semua mcm tu gamaknya...tp nasib baik lah boleh simppan dlm freezer kan....akk ni kt rumah kalau beli byk mana pon sure habis,cpt atau lmbat jer..apa tak nya, rakyat ramai.."

sal ya said... Best Blogger Tips

sama dgn suami akak. kena bagi details. kalau kunyit tu kena bg tau hdup ke serbuk. kalau tak siap la dia marah. dan dia beli apa yg kita pesan je. dia takkan beli benda yang kita tak pesan.

محمد رازيق said... Best Blogger Tips

haha. memang utulah adatnya kak. mak saya suh pi pasar beli sayur, lain sayur yg saya beli. haha. balik memang kena marah. btw tq kak singgah blog sy :)jgn serik stg lg. http://mrazqi88.blogspot.com/2012/11/terjemah.html bc:

puanbee said... Best Blogger Tips

lelaki memang gitu kutu , diorang semacam tak nak fikir bab2 gitu

transformed housewife said... Best Blogger Tips

kalau sy, hubby mmg biasa shopping brg dapur. Jd tak masalah sbb bajet pun dia dah tentukan. hehe

eita said... Best Blogger Tips

sama je macam abang ipar ita..
kakak ita pesan..tolong beli pisang n roti...berulang kali pesan...
sekali dengan bangga nye bawak 2 bungkus roti ...pisang takde pun..bile akak ita bising..dia kata tak pesan pun..
hahahah...

Munnafendy said... Best Blogger Tips

comelnya! hahahaha

*sy boleh bygkan muka blur encik suami tu..sbb lbh kurang je si fendy punya tahap blur...keh3

syiela said... Best Blogger Tips

swaya pulak jenis harapkan hb yg belikan.. kalau saya yg belikan comnpom ada yg tertinggal :)

dia uruskan semua barang dapur ^_^

Masya said... Best Blogger Tips

hahahahaha.. kenal lauk pun dah cukup bgs tau.. kalau suami sy di suruh beli brokoli blk bawak kubis bunga hadoilah.. soh beli kucai.. blk beli daun bawang haruu gelak jerlah dibuatnya...

TiranaAduka said... Best Blogger Tips

salam puan kutu.
Biasanya kalau ta ke kedai bwak senarai brg.tulis . Takut lupa.hehe

Nor Salmi said... Best Blogger Tips

Akak ni sejak kawin,suami yg gi pasar tapi sampai sekarang tak pandai2 beli barang.. Main ambik je, tak tgk dah elok ke tidak..

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

ngekek saya gelak kak..hihi
semuanya salah..

macam mak saya pesan ~apa yang laki beli amik je,jgn cakp byk~hihi

suami saya alhamdulillah mmg kaki pasar.bab lauk pauk serah kat dia.tang masak saya ..hihi

Che Rosliza Che mat said... Best Blogger Tips

Nasib baik hubby cr tahu beli barang hihihi