Pixajoy

Saturday, June 25, 2016

Home » Rambut Raya Afia

Rambut Raya Afia



Alhamdulillah aku dah selamat bersalin 18hb tempohari. Nanti la ye cerita pasal adik baby dan pengalaman bersalin yang agak ngeri. Ni nak tempek rambut raya kak pia dulu.hehe..

Tak tahulah camna dan dimana boleh berjangkit kutu..tetiba je maktok jumpa kutu kat kepala Afia. Terus abah depa operasi cari dan basmi kutu. Ikutkan memang sayang sangat dengan rambut curly Afia, rambut mahai tu pi mana orang tegur cantik. Takpelah nanti panjang balik kan. Potong pendek ni senang la sikit nak urus.

Buat pertama kalinya selama 3 tahun first time Afia rasa pengalaman potong rambut. Selalu ikut ibu pergi potong rambut Abang Aiman je. Bila barbers Abang Aiman tu usik minta potong rambut dia kemain punya marah. Memang tak pernah potong rambut dia..Afia pun tak nak potong sebab tak cantik katanya.huhu. 

Abah bawa Afia ke kedai nyonya depan tempat kerja abah minta anty tolong potongkan camna pun takpa. Senang je kan orang laki.huhu..Nyonya kata baguih la anak u..biasa budak pertama kali potong takda camni wo. Memang dia dok dendiam tak bergerak pusing langsung kata abah.hehe..







Rambut pendek dah macam nyonya.haha..Anty pun kata macam anak cina. Sakan la dia posing dengan mulut muncung tu pulun sangat kan.hakhak





8 comments:

babYpose said... Best Blogger Tips

Alhamdulillah dah selamat melahirkan baby baru tapi ada terbaca ngeri tu berdebar jugak lah.. moga baik baik semua. Comelnya Afia berposing. Kak Pia duk tengok abang potong tu yang dia fahamkan bila gi kedai rambut ni. Kak Fadya belum pernah ke kedai lagi. Potong kat umah ja. tahniah Afia dapat adik :)

Qhaifa Nur said... Best Blogger Tips

Terjadi juga kat aeish tp saya tak potong...gigih cari kutu hingga anak cucu...alhamdulillah hilang juga
Canyik rambut raya afia...sakan berposing

Alhamdulillah & selamat bersalin...
Tak sabar nak tau lg...

nOe suhaimi said... Best Blogger Tips

Tahniah PK atas kelahiran adik Afia...

Pandai bergaya Afia ni...dah macam model rambut upanya

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

amboi amboi afia kemain yek bergaya tangan ke atas. hiks
alhamdulillah tahniah pk dan suami

Nora Karim said... Best Blogger Tips

Hahahha cik pia... kemain bergaya lagi dia.. hahaha.. tak pe la... rambut budak cepat panjangkan...

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Pandai kak PIa posing....mentang mentang le ada rambut baru....Rambut Rayalah tu kan....

Budak budak mmg senang nak dapat kutu PK...alah mcm tak biasa mama pun nama Puan Kutu...Kotnya tokey Kutu ke hape hihi

Siqah Hussin said... Best Blogger Tips

Pandainya dia posing. Hehe. Comel berambut pendek.

eima said... Best Blogger Tips

COMEY LA AFIA ... HAHA COMEY SGT BUAT MULUT MCM TU TAU ... CUBIT NAK ??