Pixajoy

Thursday, January 20, 2011

Home » Bile kite nak pegi lagi rumah anty?

Bile kite nak pegi lagi rumah anty?


video



RABU, 19 JANUARI 2011.

Pukul 5.00 petang

Assalamualaikum..kedengaran suare kakak kite syasya memberi salam..Tak lama kemudian pintu rumah di buka, ehh anty nie..macam kite kenal jer! macam pernah kite lihat muke die tapi di mane yer?? anty tu terus jer dukung kite dengan excitednye..Terus cium kite. Pastu kite tak brape ambik port sangat ape yang ayah kite pesan kat anty tadi. Kite lebih tertarik dengan tempat yang baru kite datang. Kite pandang keliling..tak pernah datang pun rumah nie, kite tengok ada sorang budak gemuk tanpa baju tengah tido kat sofa, nyenyak betul..sampai kite ngan kakak kite masuk pun die tak sedar..

Anty tadi dukung kite pastu duduk kat sofa. Di amik remote TV pastu on. Cerite ape anty nie tngok..Ntah..kite bukan selalu tengok TV, kita tak tau pun tajuk cerite tu..Hobi kite suke tido..Tadi kite tido tak puas..Mate kite ngantuk lagi..Kakak kite pulak datang sini terus pegi bilik belakang. Kakak ambik beberape bijik mainan pastu terus main kat ruang tamu..macam dah biase je ngan suasana rumah nie kakak yer..Dah la kite ngantuk..

Anty pegang kite tapi kite tak duduk diam. Anty bawak kite masuk bilik, pastu anty cube nak main2 dengan kite. Die baringkan kite kat atas katil, kite tak suke main..kite nak nangis..Kite mengantuk..Anty cakap ngan kite suruh duduk kejap..anty nak carik buai. Tapi kite tak faham. Kite tahu kite ngantuk sangat..kite nak tido la...Anty terus angkat...Anty ingat kite lapar, anty pegi dapur sediakan susu, pastu bawak kite duduk balik kat sofa tadi. Kite tak isap pun susu anty bagi, kite nak tido la..nape anty nie tak faham?? Ape la anty nie..Kakak kite masih lagi main. Kite tengok die main pedang2. Kalau kite besar, kite nak main jugak pedang tu..Kite nak jer pegi bilik belakang carik mainan yang kite suke..

Budak gemuk tadi dah bangun, Die agah2 kite..Tapi kite takde mood nak senyum..Pastu budak gemuk terus main ngan kakak kite..Apelah budak gemuk nie..die main teddy bear pulak..kakak kite main pedang..Bukan die lelaki ker? kakak kite perempuan kan? emm pedulikan..Mate kite berat sangat..Anty baringkan kite pastu pesan soh budak gemuk tadi jage kite,anty nak wat buai. Kakak kite ngan budak gemuk sembang2 ngan kite sementare tggu anty...yey!!besnye..

Pukul 5.30 petang

Siap jer anty terus angkat kite masukkan dalam buai. Petak2 kain buai nie, takde lubang macam yang selalu kite naik. Ah lantakle, janji kite boleh tido..Selese jugak buai nie..Lagipun kite tengah mengantuk tahap gaban..Kite tak kesah pun. Kite sangap giler...Kite dah dapat ape yang kite nak..
Subhanallah..Alhamdulillah...Walailahaillah..Wallahhuakbar..sedap jugak anty nyanyi..Berulang kali kite dengar anty nyanyi. Sekejap2 dengar suare anty suruh budak gemuk diam, jangan bising..kite nak tido..sayang jugak anty kat kite..sedangkan kite baru jer kenal anty..kite terharu...

Kite terus dibuai mimpi..Tak kedengaran lagi suare anty nyanyi. Suara budak gemuk dan kakak yang tengah main pun hilang...Memang nyenyak betul kite tido...

Pukul 6.30 petang

Kite bukak mate kite kecik2..Anty terus datang buaikan kite. Kite dengar balik suare kakak dan budak gemuk..Bising betul dieorang main,Tak puas2 dari kite tido sampai kite bangun..Kite menguap..Anty ingat kite ngantuk lagi..Anty buaikan lagi..Mate kite pun nak tutup. Macam di awang-awangan..Kite nak tido lagi ke tak ye..Kite lapar la...Kite bukak mate luas2..anty terus angkat kite dan baringkan atas riba pastu bagi kite minum susu. Pandainye anty..Tau kite lapar...

Kite minum susu dengan rakusnya..Cepat betul kite kosongkan botol. Anty kate kite comot.Anty bawak pegi dapur pastu anty basuh muke kite dengan air, anty lap2 mulut kite kesan tumpahan susu mase kite minum tadi. Kite rase segar..Hati kite berbunga riang..Kite sudah puas tido..Perut kite sudah kenyang..Kite hepy sangat ibarat dunia nie kite yang punye...Tapi kite simpan jer kegembiraan kite dalam hati.

Anty baringkan kite pastu kite tengok anty dah bertukar jadi badut. Anty main2 dengan kite dan anty buat lawak bodoh. Tapi kelakar jugak..Kite pun ketawa..nak jage hati anty punye pasal...Anty amik kamera nak tangkap gambar kite. Tapi mate kite ralit tengok kamera, kita tak senyum pun mase gambar kite kena ambik. Anty buat lawak lagi, pastu anty siap rakam muke kite..Kite ketawa sepuasnya..Kite syok tengok gelagat anty. Anty nyanyi lagu tepuk amai2..Kite suke..Kite ketawa lagi...Kite dah tak heran nak tengok budak gemuk dan kakak main..Kite suke main ngan anty..Anty buat mimik muke..Kite ketawa lagi...

Pukul 7.10 malam

Tibe2 Pintu rumah anty dibuka..anty terus angkat kite, Kite nampak kelibat ayah dan ibu kite. Mesti nak ambik kite ngan kakak..Anty sempat kiss kite sebelum bagi kite kat ibu..Tibalah mase kite nak berpisah dengan anty. Kite tak pandang pun muke anty..Kite tak faham perasaan kite..Sedih ke nk pisah dengan anty atau terlalu suke sebab ibu dan ayah datang amik kite. Kite dengar ibu ucap terima kasih kat anty pastu kite dengar lagi anty cakap..Bubye syamil... 

Ibu terus dukung kite turun bawah..Kite tau kite nak balik rumah. Tapi dalam hati kite terdetik jugak..'Bile kite nak pegi lagi rumah anty?' Kite tak sempat pun nak main dengan anty lame2..Ngan budak gemuk pun kite tak sempat main...


1 comments:

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Pandainya anty berceloteh panjang berjela-jela macam orang tu. Tak sangka anty ni lovely, marbeles gitu. Sapa lak budak Syamil nih!