Pixajoy

Thursday, November 13, 2014

Home » Vanilla Cupcake Sedap Mesti Cuba!

Vanilla Cupcake Sedap Mesti Cuba!



Haha kembali lagi kedapur dengan acara membaking. Dah lama tak tempek resepi bodo. Beberapa minggu lepas mimpikan kek coklat, pastu punya teringin nak makan, dok bertangguh-tangguh nak buat last2 jadi kek vanila. Magic kan?hakhak..

Punya semangat nak tunjuk dalam blog siap susun 4 bijik deret. Anak aku geleng kepala tengok. Nasib baik pak depa takdak, kalau dak memang dah kena gelak guling-guling.



Kertas cupcake jenis lembik tak berapa cun pasai yang ni ja pun yang ada kat rumah. Nak beli baru kan ke kemut.haha. Pastu bakar dalam oven toaster jadi tak serata sikit masaknya. Dah berapa bijik masuk perut baru teringat nak snap tunjuk kegebuan dia. Tak payah frosting segala, enak dimakan begitu saja ok. Resepi kat SINI.




Makin bercambah la lemak kat badan. Beli tali skipping dah berminggu tak mula skipping pun sampai sekarang, hari-hari hadap vanilla cupcake.haha..







17 comments:

LYAfrina said... Best Blogger Tips

memang nmpk sedapp n gebusss

nini said... Best Blogger Tips

amboiiiih sedapnyerrr

nini said... Best Blogger Tips

amboiiiih sedapnyerrr

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Rajinnya PK masak memasak ni. Cuba transfer sikit kerajinan tu kat ibu yusuf ni. Hihi..

Mia Liana said... Best Blogger Tips

wahhh pandainya buat sendiri....

- Mia Liana -

Bunda a.k.a KN said... Best Blogger Tips

Rajinnyer PK.. biasanyer macam tulah kita kan..bila tengah rajin ...tengah semangat nak memasak...nak2 pulak resipi baru... memang teruja sangat nak mencuba sebaik mungkin...

Biar pertama kali mencuba tak berapa menjadi ...nak juga mencuba sekali lagi sampai menjadi...

Apa lagi ada yang nak makan masakan kita...seronoknyer lah kan..

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Lepas bercupcake barulah skipping. Kadang memang macam tu masa nampak nak beli tapi nak exercise tu macam tak ada masa nak buat..

Buat cupcake ada masa pulak kan haha..

kerusiburok said... Best Blogger Tips

uih ni kalu ada dapur n oven sendiri ni, dah lama dah buat. craving for keks skg ni.

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Kalau buat kek kecik kecik gini lambat muakkan PK....teringin gaklah nak membaking tp tak tau bila le hihi ....Mak pun banyak jugak kertas kek ni baki tah tahun bila punya Raya haha

❤Kamsiah❤ said... Best Blogger Tips

sedapnya..akak suka makan masa baru masak..dgn teh o panas2..perghhh..

umi alya said... Best Blogger Tips

PK
len kali ingatlah pada sahabatmu yang jauh di sini.. hu3

tomato oren said... Best Blogger Tips

lama aku tak jenguk blog hang kutu..hahahaa...
sejak dok umah baru ni dah lama aku tak membaking...dh dkt setaun kot oven aku tak kuar asap...hhihih

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Haha.. siapa yang geleng kepala tu? Aiman ke? Haha.. silalah fahami ibu yang blogger ni ya Man..

nurbijen said... Best Blogger Tips

wah, sedanpnya vanila cupcake...
Saya kadang2 main skipping dgn Aisyah.... Lepas tu mula lah sakit badan... baru sedar diri yang badan makin tua... huhuu

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

time lps baru masak tu sedap dimakan kan..

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Orang rajin masak, kalau tak rajin terus segala menu masuk dalam mimpi ya, PK! Hebat betul!

Lebih baik habiskan segala kepingin makan tu lepas tu baru fikirkan tali skipping yang ada. Boleh lompat tak agaknya? Ke angkat kaki pun tak lepas? Hahaha...

LiYa HaNiF :: said... Best Blogger Tips

rajinnya.... ^_^