Pixajoy

Saturday, November 08, 2014

Home » Afia In The Basket

Afia In The Basket



Aku sengaja keluarkan bakul lama untuk main treasure baskets dengan Afia. Lain pulak jadinya bila Afia sekarang dok gila duduk dalam bakul. Sekejap dia masuk, sekejap dia keluar. Bila aku kemas masuk bilik, dia angkut semula bakul dan letak kat depan.

Macam-macam toys Afia sumbat masuk bakul. Main masak-masak, main laptop semua dalam bakul. Bila tiba waktu makan, aku letak je dia dalam bakul, so tak payah nak main kejar-kejar suap dia makan macam selalu. Senang kerja!


Aktiviti masuk bakul keluar bakul ni pun bagus tau untuk perkembangan kemahiran motor anak. Good for self confidence juga. Jangan hanya pandai masuk sendiri, nak keluar sibuk dok jerit lambai tangan panggil ibu. Buat sendiri sampai boleh ye nak!










19 comments:

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Haha... Teringat pulak time alia baya afia. Suka sangat duduk dlm bakul. Lepas tu bakul tu dia buat kereta. Haha...

Abang Bear said... Best Blogger Tips

kena beli basket besar kedai RM2 dah tu... lepas tu kena beli kolam renang plastik... lepas tu kena buat kolam renang satu kat umah

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

Macam kakak sumaiyyah dulu... Dia kecik... Sembunyi pun dalam bakul tu...

NzA said... Best Blogger Tips

ha3x.....pot yg sgt sesuai utk afia...

husna zahidi said... Best Blogger Tips

hahaha idea buat ibu nak mudah suap afia makan.. nasib dya melayan je..hehehe..

El Janna said... Best Blogger Tips

heheh comelnyaaa^^

Bunda a.k.a KN said... Best Blogger Tips

Alaahh..budak2 macam ni memang cepat jemu dengan satu permainan tu...
Tengoklah nanti bila dia dah puas main klua masuk bakul tu nanti dia akan benti main...jemu...

Budak2 seusia begini mmg kreatif...kan sel2 otaknyer sedang berhubung banyak benda nak di buat dan nak tahu..

Alolo comeyyy...

umi alya said... Best Blogger Tips

Perkembangan anak2. Seronok tengok

♥♥azatiesayang ♥♥ said... Best Blogger Tips

Comel jer Afia dok lam bakul..mungkin bdk2 mmg suka dok lam bakul,anak kak atie pon suka ms kecik2 dulu (^_^)

sal ya said... Best Blogger Tips

Kerintingnya rambut... Tp comel.

Sya Nadia said... Best Blogger Tips

Aniq pun suka keluar masuk bakul. Yg peliknya, dr umur 7 bulan sampai skrg tak berjaya lg keluar bakul yg bertutup tu.. Nak mummy juga.. Haish.

LYAfrina said... Best Blogger Tips

haha..tiutnya

nurbijen said... Best Blogger Tips

Senang keje ibu.... makanan pun tak tumpah merata rata..
Rindu telatah anak2 masa kecil.. Mmg tiga2 suka sgt dgn bakul kain.. Tiga2 ada gambar duduk dalam bakul... hahaha

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Eh tp budak kecik mmg suka masuk bakullah PK....teringat anak anak mak dulu dulu....nampak sgt mak dah kilauan huhu

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Sukanya tengok gambar ni.. eh, saya pun pernah ambil gambar anakanda saya berdua dalam bakul

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

hihihi..blh bygkan..

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Mesti Afia membayangkan bakul ni macam walker. Cuma tak boleh gerak jelah kena guna tangan nak gerakkan *_*

Senang kerja ibu nak bagi Cik Pia makan. Letak dalam bakul, mudah sikit kerja. Kalau tidak berkilos lemak ibu susut dari badan!

LiYa HaNiF :: said... Best Blogger Tips

aktiviti dak Qhalif.. gini le dia.. lagi2 bila dh dapat kaki nie .. lagi le.. pening ibu dibuatnya ..fuhhhh

LydSunshine said... Best Blogger Tips

Senang la kalo dia dok diam dlm bakul time makan.