Pixajoy

Monday, November 10, 2014

Home » Si Rambut Kerinting

Si Rambut Kerinting



Dulu aku memang berangan mahu rambut anak aku atasnya lurus, bawah kerinting. Comel kot tengok anak omputih yang rambut depa curly semulajadi. Tak sangka angan-angan aku jadi kenyataan walaupun rambut cik pia takdelah kerinting betul-betul serupa aku idamkan. Rupanya tak senang jugak hati aku bila tengok rambut Afia tak terurus menggerbang camni.


TV kat opis dia asyik dok ubah siaran. Bila tengah tengok cerita sedap memang bapak tensen!


Sebelum ni boleh pakaikan sepit je. Sepit pun jenuh berperang bila dia sibuk nak bukak. Headband semua mana dia mau dah. Senang-senang je dia tarik. Bila rambut Afia panjang sikit haruslah dipaksa ikat. Dah ikat baru nampak kemas sikit kan. Tapi biasanya kalau ikat pun mana tahan lama, ditariknya jugak!


Versi tak kemas tanpa sikat. Jenuh jugak ikut dia berlari nak ikat pun 




Versi kemas bila baru balik dari rumah pengasuh. Mak dia yang ikatkan.









23 comments:

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Haha... Sebijik mcm Alia. Ikat mesti bukak. Boleh bertahan pun dlm beberapa minit je.

Mama Niza said... Best Blogger Tips

aloh2.. comelnya budak kecik ni ye...

Mama Niza

lia ummiirfan said... Best Blogger Tips

bestnya ada anak perempuan.. mavam-macam boleh digayakan.. i ni dedua hero.. hopefully next gegurl lak.. hihi..

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Memang cantik kalau atas lurus bawah curly kan... Tapi kena rajin mengurus.

Anak kakak dulu pun kalau letak apa pun atas kepala cepat aje tangannya buang, tapi kalau ikat ok.. Afia ni mungkin samalah macam anak kakak dulu.

Najib Ariyan said... Best Blogger Tips

dia tak boleh pakai skaf ker? atau baby punya cekak atas kepala tu... ntah apa namanya orang panggil tu... tapi skaf lah kan...

sal ya said... Best Blogger Tips

Mmg tensen kalau nak ikat rambut mcm nak pergi berperang. Dah la ikat pn kejap je. Huhu... Sabar je la. Dh bsr potong je kalau tensen tgk rambut pjg x terurus.

Nastyna said... Best Blogger Tips

Aloo cik Pia... eh dia tak berdrama ker nak ikat rambut? macam jelita belum touch dah siap aw aw sakit.. now potong pendek senagn hati mak nya hahahaa.

EH my sister kan masa kecik rambut cantik sangat jenis beralun berombak kat hujung, memang idaman ramai la... sekali bapak kita potong pendek terus rambut dia merajuk... jadi ketak2 sampoai sekarang hahahaha.

NzA said... Best Blogger Tips

He3x....ank2 kecik kalau rambut ikal mmg kena ikat la baru nmpk kemas. Umo mcm afia mmg xsuka n rimas kot kalau kita ikatkan rambut..he3x

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

tapi apa pun kakak sumaiyyah tetap cakap adik afia comel

lieyalatif said... Best Blogger Tips

betul tu cikpuan kutu...ade tahap tu die tak mo dah pakai headband, sepit bagaikan..tensen je kite....kite lak nak anak comel bersepit bagai heheehehe

lieya pun suke tgk rambut budak curly2 nieh.... geram jek nak inaikan belah bawah rambut tu bagi perang2 gitu ...auwwww!!

Sya Nadia said... Best Blogger Tips

Comel rambut mcm tu kan? Tp itulah, rambut kerinting ni kalau tak jaga, masya Allah.. Serabut.. Kalau sikat elok, ikat buat pony tail, comel sangat²..:)

dalila said... Best Blogger Tips

mcm anak akak... suka bukak jgak klau ikat rmbut... ikat sekejap2 boleh la.... skrg bgi pkai topi... nsib baik dia x buka.. pkai smpai blik rmh kmudian sendiri buang ke lantai... dia rasa lega kot dah smpai rmh x yah pkai topi...hhee

LYAfrina said... Best Blogger Tips

hihi..comey sgt!!
asya dlu pon gitu..lamaa2 dh biasa OK la

nurbijen said... Best Blogger Tips

Macam rambut Aisyah masa kecik, tapi Aisyah punya lagi curly masa kecik... Lepas potong pendek, terus hilang yg curly tu... huhuhu

Tunggu lah afia besar sikit lagi, mcm2 pesen dia suruh ibu ikat...

eita said... Best Blogger Tips

comel nyer dia..

rambut kerinting ni kena selalu tark minyak...kalau tak mengerbang dia susah nak sikat..

mamawana said... Best Blogger Tips

Assalam

Dakrambut kerinting comel sokmo

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Comel che pia. Muka nk iras anak ina ib pula ;-). Anak adik akak lg curly. Mmg jenis rambut mcm tu diorg x suka ikat kot. Skrg sibuk nk rambut lurus :-D

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Sama PK ...okje pun teringin rambut anak keting dulu dulu....sudahnya dapat jugak tp tulah....keting ni kalau tak minyak ke ikat mesti nampak tak kemas..... menggerbang haha....
Tp mmg comey ......mcmlah dah besar sgt ghupernya gambar bwh versi kemas tu hihi

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Haha.. nak kena pengasuh dia juga ikatkan baru jadi kemas ya? Haha. Budak nazif ni pun sama. Susah nk sikat rambut dia.. tapi masa balik drp taska kemain lagi belah tengah belah tepi pesen rambutnya..

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

alolo kemahen ye berdiri sambil pgg gelas tu.comel je ;)

suka pic ddk ats sofa.gaye mcm org besor :)

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Dah panjang rambut Cik Pia ni. Dah boleh main ikat-ikat gitu. Nanti-nanti kalau boleh dpt souvenir dari saya, saya belikan sebemban pengikat rambut aneka fesyen untuk Cik Pia ya! Hehehe ...

LiYa HaNiF :: said... Best Blogger Tips

Qalesya dulu masa kecik2 umur cam afia ni nak le ikat2 bagai.. skrng ni dah besar tk hinginnya ikat2 cam ni bagai...

LydSunshine said... Best Blogger Tips

Bila tgk rambut cik pia ni boleh diikat2, terus berkobar2 nak anak fomfuan. Gmbr last tu comel sgt.