Pixajoy

Monday, July 16, 2018

Home » DIY Nasi Himpit

DIY Nasi Himpit



Zaman jimat cermat penuh berhemat ni tambah-tambah lepas raya dengan gaji lambat lagi marilah kita buat sendiri nasi himpit.haha Jimat banyak nak beli memang makan modal jugak la.. Dulu pernah sekali aku buat, ni cuba buat sekali lagi dalam kuantiti banyak nasib baik jadi. Tempohari buat untuk jamuan raya office pastu jamuan raya Afia pun prasekolah diminta menyumbang nasi himpit, kali kedua buat lebihkan untuk makan sendiri.

Tada...aku buat kuah kacang ayam je.

Resepi DIY Nasi himpit. 
Basuh beras hingga bersih kemudian isi beras 1/3 daripada plastik. Stepler dihujung pastu cucuk dengan lidi buat lubang. Rendam beberapa jam sebelum rebus.

Rebus sampai masak ye

Toskan dan biar sejuk

Potong dan ngap. 


Mudah je kan. Boleh guna plastik aiskrim, plastik yang 4 segi tu apa-apa size je janji isi beras 1/3 daripada plastik. Aku guna plastik air en suami niaga bulan puasa, mana yang ada kita belasah guna tak payah beli.




9 comments:

fiza linolie said... Best Blogger Tips

Kami selalu buat sendiri nasi himpit muni. Terbaik resepi muni...

Kak Wawa said... Best Blogger Tips

bestnyaaa nasi himpit kuah kacang.. ingat hari raya..")

Inani Hazwani said... Best Blogger Tips

Buat sendiri jugak yang puas hati kan. Heheh. Sedapnyaa!

Nida Sara said... Best Blogger Tips

know the price of silagra 100mg usa online

Nida Sara said... Best Blogger Tips

know the price of silagra 100mg usa online

Nida Sara said... Best Blogger Tips

know the price of silagra 100mg usa online

Nida Sara said... Best Blogger Tips

know the price of silagra 100mg usa online

Nida Sara said... Best Blogger Tips

know the price of silagra 100mg usa online

strapcart02 said... Best Blogger Tips

what is the difference of pulmopres vs tadacip?